Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Planificación do proceso de ensino/aprendizaxe da actividade física e do deporte Código 620G01035
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Carrera Lopez, Celso Carlos
Correo electrónico
celso.carrera@udc.es
Profesorado
Carrera Lopez, Celso Carlos
Correo electrónico
celso.carrera@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Esta materia está incluída no MÓDULO 5 (Ensino da educación física e o deporte). No devandito módulo, atópanse as MATERIAS que teñen unha vinculación directa co Ensino da Educación Física, como é o caso de "Ensino da actividade física e o deporte", "Actividades no medio natural" e "Actividade física e deporte adaptado" Dende un punto de vista xeral, e centrándonos no campo educativo, a materia de Planificación do Proceso de E/A debe ser o vehículo que dote, ao futuro profesional da actividade física, dos recursos necesarios para poder afrontar con garantías de éxito o proceso de ensino/aprendizaxe da educación física e os deportes en todos os seus campos de actuación. Este labor, nunha perspectiva histórica, estivo vinculado directamente co concepto e as teorías da didáctica. Actualmente, o concepto de didáctica ha ido evolucionando desde concepcións máis tradicionalistas, nas que tiñan maior presencia os métodos de ensino, cara a tendencias máis actualizadas, nas que se vincula máis co concepto de currículo. O concepto de currículo, do mesmo xeito que o de didáctica tomado na súa acepción máis ampla, incide sobre o papel do profesor nas tarefas de deseño, posta en práctica e revisión da praxe educativa, así como dos materiais curriculares e medios didácticos empregados. Desde esta perspectiva, podemos dicir que ambos os conceptos están relacionados coa análise dos elementos que interveñen nos procesos de ensino/aprendizaxe propostos polos profesores, co obxecto de optimizalos e ter maiores garantías de éxito na consecución das intencións educativas que se perseguen na práctica. É neste último aspecto no que cobra maior relevancia se cabe o concepto de currículo, xa que actualmente tense máis en conta nos procesos de ensino/aprendizaxe "a quén se ensina" e "para qué se ensina" (intencións educativas), que "qué ensínase" e "cómo ensínase", que eran a preocupación principal das tendencias didácticas máis clásicas. O anteriormente exposto non quere dicir que se deixen de lado as preocupacións anteriores sobre os estudos de ensino/aprendizaxe, senón que se teñen máis en conta as necesidades de formación e educación dos discentes que a optimización dos procesos seguidos. A formulación exposta anteriormente adquire maior relevancia no actual contexto educativo, xa que nos achamos inmersos nun proceso de reforma educativo, no que o obxectivo principal é o de mellorar a calidade educativa, proceso iniciado coa aplicación da L.O.G.S.E. e o seu posterior desenvolvemento; coa aprobación da L.O.C.E., e o seu desenvolvemento posta en práctica parcialmente; e coa promulgación L.O.E., marco de referencia da educación formal ata o curso 2013-14; e coa actualmente posta en práctica da última lei educativa a L.O.M.C.E. (Lei Orgánica 8/2013 para a Mellora da Calidade Educativa). Ambas as leis inciden directamente sobre o actual panorama educativo, introducindo importantes novidades conceptuais sobre os procesos de ensino/aprendizaxe, que á súa vez modifican a propia praxe educativa, modificación que se estende tanto a nivel da educación formal como da educación non formal. En definitiva, a finalidade da materia Planificación do Proceso de Ensino/ Aprendizaxe será: dotar ao futuro Graduado en CC. da Actividade Física e do Deporte das competencias (coñecementos, capacidades e instrumentos) necesarios para poder intervir no ámbito educativo da educación física e das actividades físicas, dando respostas adecuadas ás necesidades dos seus alumnos, seguindo criterios de calidade e eficacia ao afrontar a práctica profesional, tanto a nivel do ensino formal como non formal. Como norma, a materia impartirase en castelán, independentemente de que a atención individualizada realícese no idioma preferente de cada estudante. Así mesmo, os traballos e documentos de avaluación da materia poderanse presentar nos idiomas establecidos na presente guía docente.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías