Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B8 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, con especial atención á linguaxe xurídica. |
A11
|
B1 B3 B7
|
C1
|
Capacidade de se expresar axeitadamente en público e de manexar a oratoria e a argumentación xurídica.
|
A8 A10 A12
|
B1 B3 B6
|
C1 C4 C6
|
Traballar de forma colaborativa e comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo |
A12 A15
|
B2 B3 B5 B6 B7
|
C4
|
Capacidade para empregar internet e as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
A13
|
B8
|
C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Concepto de comunicación |
1.1. Concepto
1.2. Elementos
1.3. Funcións |
TEMA 2: O valor das palabras |
2.1. Introducción á semiótica
2.2. Características da linguaxe xurídica. |
TEMA 3: Comunicación escrita I |
3.1.Ortografía |
TEMA 4: Comunicación escrita II |
4.1. Sintaxis.
4.2. Puntuación. |
TEMA 5: Tipoloxía de escritos |
5.1. Tipos de textos escritos.
5.2. A argumentación
5.2. 1 Estructura dos textos argumentativos
5.2. 2 Tipos de argumentación
5.3. 3 O uso das figuras retóricas
|
TEMA 6: A comunicación verbal e non verbal |
6.1 Qué se di e cómo se di
6.2. A importancia da imaxe e do son
6.3. Posta en escena e materiais de apoio
6.4. Casuística de cada medio de comunicación |
TEMA 7: Comunicación oral |
7.1 Oratoria
7.2 Persuasión
7.3 Problemas na expresión oral |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
|
1 |
0 |
1 |
Discusión dirixida |
|
6 |
18 |
24 |
Estudo de casos |
|
3 |
12 |
15 |
Lecturas |
|
3 |
17 |
20 |
Obradoiro |
|
4 |
0 |
4 |
Presentación oral |
|
4 |
12 |
16 |
Proba de ensaio |
|
3 |
6 |
9 |
Sesión maxistral |
|
14 |
4 |
18 |
Proba obxectiva |
|
2 |
14 |
16 |
Xogo de rol (role playing) |
|
5 |
10 |
15 |
Traballos tutelados |
|
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación dos obxectivos, contidos, dinámica e bibliografía da materia, así como a realización de probas de avaliación inicial. |
Discusión dirixida |
Os alumnos participarán nunha discusión dirixida polo profesor sobre diferentes técnicas de comunicación oral. |
Estudo de casos |
Analizaranse casos representativos en función do escenario, o propósito da mensaxe e os diferentes soportes comunicativos. Ademais, o alumnado deberá comentar os textos e presentacións dos outros compoñentes do seu grupo de prácticas. |
Lecturas |
O alumnado deberá realizar as lecturas obrigatorias sinaladas en cada tema. Ademais, para un óptimo aproveitamento das sesións, deberá ter leído e analizado previamente os textos que se indiquen para cada sesión. |
Obradoiro |
O alumnado deberá realizar grupalmente a preparación e exposición oral dun punto dos contidos do grupo. Atenderase non só aos coñecementos transmitidos, mais tamén ás estratexias de presentación dos mesmos. |
Presentación oral |
O alumnado terá que realizar probas de comunicación oral. |
Proba de ensaio |
O alumnado deberá entregar escritos que respondan as pautas dadas polo profesor. |
Sesión maxistral |
O alumnado deberá asistir ás aulas teóricas presenciais en que se presentarán conceptos cuxo coñecemento será exixido. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas |
Xogo de rol (role playing) |
Reproduciranse situacións da vida real nas que os alumnos deberán responder segundo o papel que representen. |
Traballos tutelados |
O alumnado deberá desenvolver diferentes traballos tutelados polo profesorado da materia. Deberá redactar diferentes textos, adaptándose ás necesidades expresivas do entorno ou dos medios de comunicación en que se vaian recoller. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
Xogo de rol (role playing) |
Presentación oral |
Proba de ensaio |
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección dos traballos tutelados, así como das diversas prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse ora tutorías presenciais, ora o seguimento continuo a través das ferramentas que as TIC poñen ao servizo da educación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
|
Avaliaranse os diversos traballos tutelados |
60 |
Proba obxectiva |
|
Proba ao final do curso sobre os contidos teóricos e prácticos da materia |
40 |
|
Observacións avaliación |
Dado que é unha materia eminentemente práctica, o peso maioritario desta recae sobre todo nos traballos realizados polos alumnos. O 40% da avaliación total procede da proba obxectiva sobre a teoría impartida nas clases maxistrais e exercicios prácticos. Esta proba realizarase na data esablecida pola Facultade.
O 60% restante responde a avaliación das prácticas de comunicación oral e escrita realizadas ao longo do curso. Para superar a materia deberanse aprobar tanto o exame, como cada unha das prácticas realizadas durante as clases. O feito de non entregar ou non facer unha práctica sen causa xustificada, suporá suspenso na asignatura.
Unha falta de ortografía implica a non calificación do traballo,exercicio ou exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alcaraz, E, Hughes, B., El español jurídico. Barcelona: Ariel, 2009.
Aleza Izquierdo, M. (coord.), Normas y usos correctos en el español actual. Valencia: Tirant Lo Blanch, 2010.
Atkinson, M., Claves para hablar en público. Madrid: Educiones Gestión 2004.
Bayo Delgado, Lenguaje judicial. Cuadernos de Derecho Judicial, Madrid: Consejo General del Poder Judicial, 1998.
Briz, A., Saber hablar. Madrid: Instituto Cervantes, Aguilar, 2008.
Casado, M., El castellano actual: Usos y normas. Pamplona: Eunsa, 2008.
Cazorla Prieto, L., El lenguaje jurídico actual. Navarra: Aranzadi, 2007.
Cervera Rodríguez, A., Hernández García, G., Saber escribir. Madrid: Aguilar, 2006.
De la Torriente, G. F., Cómo hablar correctamente en público. Madrid: Ed. Playor, 1978.
Dueñas Sanz, B., Fernández Fernández, E., Vela Valldecabres, D., De Cicerón a Obama: el arte de comunicar con eficacia. Retórica, Oratoria y Técnicas de expresión oral. Coruña: Netbiblo, 2011.
Fernández Salgado, B. (dir.), Dicionario de Usos e Dificultades. Vigo: Galaxia, 2004.
García Ramírez, J., Estrategia de oratoria práctica para abogados. Madrid: Colex, 2009.
Gómez Torrego, L., Hablar y escribir correctamente. Vol. I y II. Madrid: Arco libros, 2006.
Grijelmo, A., La seducción de las palabras. Madrid: Santillana, 2000.
Martínez Selva, J. M., Manual de comunicación persuasiva para juristas. Madrid: La Ley-Actualidad, 2008.
Méndez Álvarez, Mª X., Ortografía da lingua galega: descrición, regras e ditados. Vigo: Xerais, 2007.
Montolío, E. (coord.), Manual práctico de escritura académica, Vol. I, II y III. Barcelona: Ariel, 2003.
Morales, C. J., Guía para hablar en público. Madrid: Alianza editorial, 2007.
Ortega Carmona, A., Retórica y derecho. Salamanca: Universidad Pontificia de Salamanca, 2008.
Prieto de Pedro, J., Lenguas, lenguaje y derecho. Madrid: UNED, Civitas, 1991.
Puchol, L., Hablar en público. Madrid: Díaz de Santos, 2008.
Sanz Álava, I., El español profesional y académico en el aula universitaria. El discurso oral y escrito. Valencia: Tirant Lo Blanch, 2007.
Tirado, J.A., Ruiz, M., Albar, M.I., Técnicas para leer y escribir en radio y televisión. Las noticias en el espejo. Bosch: Barcelona, 2003.
Verderber, R., Comunicación oral efectiva. México: Thomson editores, 2004.
Vilches Vivancos, F., Manual de lenguaje jurídico-administrativo. Madrid: Dykinson, 2010.
Villegas, J. M., Retórica forense. El arte de vencer en juicio. Valencia: Tirant Lo blnach, 2009.
VVAA, Ejercicios de gramática y de expresión con nociones teóricas.Madrid: CERA, 2004.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Buitrago, A., Torijano, A., Guía para escribir y hablar correctamente en español. Madrid: Espasa, 2000.
Casás Aguín, Z.,Dicionario Galaxia de usos e dificultades da lingua galega. Vigo: Galaxia, 2004.
Castelló, Montserrat (coord.), Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona: Ed Grao, 2007.
Conde Antequera, J., Lenguaje administrativo y derecho: el lenguaje como aspecto de la actividad administrativa. Pamplona: Aranzadi, 2009.
De Santiago Guervós, J., Principios de comunicación persuasiva. Madrid: Arco Libros, 2005
Instituto da Lingua Galega/Real Academia Galega, Vocabulario ortográfico da lingua galega. Santiago: 2004. http://www.realacademiagalega.org/volga/
Instituto da Lingua Galega/Real Academia Galega, Normas ortográficas e morfolóxicas da lingua galega. Santiago, 2005. http://www.xunta.es/linguagalega/arquivos/normasrag.pdf
Feixó Cid. X., Ortografía e estilo da lingua galega. Vigo: Cumio.
Figueras, C., Pragmática de la puntuación. Barcelona: Octaedro, 2001
Fuentes Rodríguez, C.,. Mecanismos lingüísticos de la persuasión: cómo convencer con palabras. Madrid: Arco/Libros, 2002
Fundación del Español Urgente: Manual de español urgente. Cátedra: Madrid, 2008. www.fundeu.es
Furet, Y., Peltant, S., Saber hablar en cualquier circunstancia. Bilbao: Mensajero, 1996.
García Carbonell, R., Nuevas técnicas de la comunicación escrita. Madrid: Edaf, 1998.
García Ramírez, J., Ortas Gigorro, S., Comunique en público eficazmente. Aprender a controlar sus nervios. Madrid: Colex, 2009.
García Ramírez, J., Las cuatro habilidades del abogado eficaz. Madrid: Colex, 2009
Gómez Guinovart, X., Torres Padín, A., Vocabulario xurídico-administrativo galego-castelán. Vigo: Universidade de Vigo, 2005. http://anl.uvigo.es/UserFiles/File/glosarios/Vocabulario_xuridico-administrativo_galego-castelan.pdf
Gómez Meixome, A., González Montañés, A., Compilación de terminoloxía xurídica castelán- galego. Santiago, 2003. http://www.consellodacultura.org/kit/docs/bibliografia/cd/docs/CRLC-G.pdf
Graña Núñez, X., Vacilacións, interferencias e outros "pecados" da lingua galega. Vigo: Ir indo, 1993.
Hergueta Garnica, S., Aprender a hablar en público. Madrid: La Palma, 1996.
Hernández Guerrero, J. A., El arte de hablar manual de retórica práctica y de oratoria moderna. Barcelona: Ariel, 2004.
Laborda, X., Retórica interpersonal. Barcelona, Octaedro, 1996.
Libro de estilo Garrigues. Cizur Menor: Thomson-Aranzadi, 2005
López Taboada, C., Curso de linguaxe administrativa. Santiago de Compostela: Dirección Xeral de Política lingüística, 2001.
Martín del Burgo y Marchán, A., El lenguaje del derecho. Barcelona: Bosch, 2000.
Mesanza, J., Hablar y escribir correctamente. Madrid: Wolters Kluwer, 2009.
Olivecrona, K., Lenguaje jurídico y realidad. México: Distribuciones Fontamara, 1992.
Orden Jiménez, R. V., Técnicas de oratoria para opositores: cómo afrontar las pruebas orales de una oposición. Madrid: Colex, 2008.
Perea, F., Usted puede hablar en público. México: Diana, 1977
Pérez Colomé, J., Cómo escribir claro. Barcelona UOC, 2011.
Real Academia Española, Ortografía de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe, 2010.
Real Academia Española, Diccionario panhispánico de dudas. Madrid: Espasa Calpe, 2005. www.rae.es
Real Academia Española, Diccionario de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe, 2001. www.rae.es
Tejada, L., Hablar bien no cuesta nada. México: Diana, 1980.
VVAA., La locución. Teoría y práctica. Buenos Aires: De la Campana, 2002
Real Academia Española www.rae.es
Real Academia Galega: http://www.realacademiagalega.org/GoToMainPage.do;jsessionid=D0F042A6AAB475168F6FC5D9B2C7A2EA
Fundación del Español Urgente: www.fundeu.es
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Lémbrase a importancia de facer e entrega-las prácticas no tempo acordado.
Unha falta de ortografía suporá a non calificación do exercicio,traballo ou exame. |
|