Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Métodos e diseños na investigación da linguaxe Código 652498012
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Risso Migues, Alicia Gloria
Correo electrónico
alicia.risso@udc.es
Profesorado
Risso Migues, Alicia Gloria
Correo electrónico
alicia.risso@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ofrece unha revisión de nivel medio sobre as metodoloxías e técnicas de investigación no ámbito da linguaxe. Realízase unha análise metodolóxica dunha investigación relevante no contexto da linguaxe e vincúlase co proxecto de investigación de fin de máster do alumno.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 Os estudiantes serán capaces de analizar críticamente as publicacións científicas.
A10 Os alumnos serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipótesis e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
B1 Os alumnos/as saberán acceder, seleccionar e xestionar as fontes de información relevantes para a práctica profesional.
C3 Os estudiantes valorarán a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
XERAIS DA MATERIA Pode reflexionar por escrito acerca dos fundamentos metodolóxicos da investigación sobre a linguaxe e a comunicación. Pode describir os métodos e técnicas de recollida e análises de información tanto cualitativas coma cuantitativas. É capaz de deseñar instrumentos de recollida de información para programas de intervención en linguaxe e comunicación. É capaz de buscar e seleccionar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. É capaz de analizar criticamente as publicacións científicas. Pode comunicar axeitadamente os resultados dunha investigación. É capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. AP9
AP10
BP1
CP3

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Métodología experimental e cuasiexperimental, observacional e de enquisas na investigación da linguaxe.
Tema 2. Deseño, construción, avaliación e aplicación de instrumentos de recollida da información.
Tema 3. Aplicación das novas tecnoloxías á recollida de información.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 10 29 39
Lecturas 5 15 20
Obradoiro 5 10 15
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os estudantes non realizarán por cuadrimestre máis dun traballo tutelado. Este computará en todas as materias nas que estea matriculado posto que deberá contemplar as diferentes dimensións tratadas nelas. Todos os profesores/ás implicados actuarán como titores, se ben será o coordinador da titulación quen lle asigne un titor responsable. A relación de estudantes e titores responsables comunicarase a todo o profesorado. Finalizado o traballo todos os titores farán unha valoración (previamente protocolizada para simplificala) que remitirán ao titor responsable quen cualificará o traballo. Dado que en segundo cuadrimestre se acumulan materias, practicum e traballo fin de máster, os estudantes, coa orientación do seu titor e o acordo dos seus profesores poderán abordar un mesmo tema con tres perspectivas. Unha académica para responder á adquisición das competencias fixadas nas materias do plan de estudos. Outra profesional, para responder aos obxectivos do practicum. Unha última investigadora, onde a través da presentación dun proxecto de investigación poderán cumprir os obxectivos do traballo fin de máster. Pódese considerar, polo tanto, como un traballo único con tres partes e tres titores diferentes. Cada un recibirá o traballo completo, se ben cualificará a súa parte dando lugar a tres cualificacións independentes. O traballo deberá estar formalmente divido en tres partes independentes, posto que a parte académica debe ser valorada tamén polo profesorado do segundo cuadrimestre
Lecturas Os estudantes terán que ler algunha publicación relevante no ámbito dos métodos de investigación da linguaxe.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas Farase un exame sobre as lecturas indicadas e que se terán discutido no obradoiro. Considérase un 10% desta cualificación a asistencia 50
Traballos tutelados Realización dun traballo de analisis metodolóxico dunha publicación relevante. Séguese a Guía de análise que ofrece a materia 50
 
Observacións avaliación
<p>A avaliación realizarase de forma individualizada
en cada unha das materias do máster.A avaliación será continua e incluirá unha
valoración cuantitativa do rendemento de cada estudante en cada actividade
realizada (incluídas as probas de exame que se poidan programar). Estas
actividades serán recollidas polos estudantes nun portafolios por materia. Nel
os estudantes recollerán todos os esquemas, presentacións, traballos
realizados, lecturas, prácticas, cuestionarios contestados, etc. Este
portafolios estará dispoñible sempre que o profesorado queira supervisalo e, en
todo caso, será entregado ao finalizar as clases presenciais da materia para a
súa supervisión e cualificación. Cada profesor avaliará as actividades
realizadas, segundo as metodoloxías docentes empregadas, en os créditos que
teñen asignados. A cualificación na materia será o resultado da media das
cualificacións dos profesores que a impartan. A cualificación de cada profesor
será ponderada segundo o número de créditos que imparte. No caso de utilizar
probas puntuais de exame (proba obxectiva, preguntas tipo tema, etc.) a súa
cualificación considerarase como parte do portafolios da materia, sen que o seu
peso poida superar o 50% da nota total asignada ao portafolios. O resto da
cualificación virá determinada polos criterios seguintes: Asistencia a clase
(por enriba do 80%): 10% Realización de lecturas e traballos tutelados: 30%
Nivel de rendemento madureza demostrada en actividades prácticas e tutorías:10%</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Texto básico de la materia: Reporting Standards for Research in Psychology, APA.

Otros manuales de apoyo:

Navas Ara, M. J. (coord.)(2002).&nbsp;Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica. Madrid: UNED

León, O. y Montero, I. (2000).&nbsp;Diseño de investigaciones.Madrid: McGraw-Hill

DELGADO, A. R. y PRIETO, G. (1997):&nbsp;Introducción a los métodos de&nbsp;investigación de la Psicología. Madrid: Pirámide.

Libro breve y sencillo que aborda una buena parte de los contenidos

incluidos en el programa.

FONTES, S.; GARCÍA, C.; GARRIGA, A. J.; PÉREZ-LLANTADA, M. C. y

SARRIÁ, E. (2001):&nbsp;Diseños de investigación en Psicología. Madrid: UNED.

Libro concebido para el estudio a distancia, con un énfasis importante en la metodología experimental, seguida de la observacional.

GARCÍA, C.; QUINTANILLA, L.; GARRIGA, A. J.; FONTES, S.; PÉREZLLANTADA,

M. C. y SARRIÁ, E. (2003):&nbsp;Diseños de investigación en Psicología.Cuaderno de Prácticas. Madrid: UNED.

Se trata de un Cuaderno de Prácticas elaborado para esa asignatura de

la titulación de Psicología que acompaña a la obra del mismo título

realizada por Fontes y col. (2001). En él se ofrecen numerosos extractos

de investigaciones sobre las que se proponen distintas actividades

a los lectores.

GARCÍA, M.; IBÁÑEZ, J. y ALVIRA, F. (comp.) (1994):&nbsp;El análisis de larealidad social. Métodos y técnicas de investigación&nbsp;(2.a edición). Madrid:

Alianza.

Se trata de un manual con una perspectiva decididamente sociológica

en el que se aborda el análisis de la realidad social considerando los

diseños y la forma de recoger y analizar posteriormente los datos. Se

examinan las cuatro metodologías del programa, con un peso mayor

la cualitativa y las encuestas, con un capítulo para la metodología

observacional y alguna referencia (mínima) a la metodología experimental,

poco utilizada en este ámbito.

MELTZOFF, J. (2000):&nbsp;Crítica a la investigación. Psicología y campos afines.

Madrid: Alianza.

Libro claro y didáctico organizado en dos partes. En la primera se revisan

todas las fases implicadas en la realización de una investigación.

En la segunda se propone un conjunto de 16 artículos ficticios creados

por el autor y con errores que el lector debe detectar, si bien cada artículo

va seguido de un comentario del autor donde se señalan una

buena parte de ellos.

MERINO, J. M.; MORENO, E.; PADILLA, M.; RODRIGUEZ-MIÑÓN, P.

y VILLARINO, A. (2001):&nbsp;Análisis de datos en Psicología I. Madrid:

UNED.

Libro concebido expresamente para el estudio a distancia de la estadística

descriptiva, muy claro y didáctico, lleno de ejemplos sencillos

y aclaraciones, que resultará de gran utilidad para el alumno que se

acerca por vez primera a esos conceptos estadísticos.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías