Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Coñecer e saber usar as técnicas de cultivo e a enxeñaría celular. |
A5 |
Coñecer os principios da xenómica e a proteómica. |
A6 |
Coñecer e saber aplicar en biotecnoloxía técnicas convencionais, instrumentais así como tecnoloxías como a nanotecnoloxía e teledetección. |
A7 |
Saber buscar, obter e interpretar a información das bases de datos biolóxicos: xenómicas, proteómicas, transcriptómicas e metabolómicas e utilizar as ferramentas básicas da bioinformática. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os protocolos de uso das diferentes técnicas |
AM4
|
|
|
Coñecer as aplicacións das distintas técnicas |
AM4 AM6
|
|
|
Establecer relacións de uso entre as distintas técnicas e a sua posible combinación para a resolución de problemas |
AM4 AM6
|
BM1 BM5
|
|
Interpretar os datos procedentes das observacións e medidas no laboratorio |
AM6 AM7
|
BM1 BM13
|
CM8
|
Planificar, deseñar e desenrolar experimentos en relación coas técnicas aprendidas |
AM4 AM5 AM6
|
BM1 BM2 BM5
|
CM1 CM8
|
Familiarización con revistas científicas, con bases de datos de secuencias, con programas de análise e con ferramentas biotecnolóxicas |
AM7
|
BM1 BM3
|
CM3
|
Capacidade de análise e crítica de traballos de investigación, publicados en revistas científicas internacionais |
AM7
|
BM1 BM3 BM13
|
CM2
|
Coñecer os principios da xenómica e a proteómica |
AM5
|
BM1 BM13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Bloque: Xenómica
|
Tema 1. Introducción a xenómica: bases, conceptos e técnicas.
Tema 2. Proxectos “xenoma”.
Tema 3. Transcritómica: Microoarrays e Microchips: Microrrays de DNA (metodoloxía, tipos de plataformas, deseño experimental, análisis dos datos).
Tema4. PCR cuantitativa en tempo real: metodoloxía e aplicacion para a detección de microorganismos, análisis de mutacion e de expresión xénica en microorganismos.
Tema 5. Xenómica estructural e funcional.
|
2. Bloque: Proteómica |
Tema 1. Técnicas de estudo de proteínas: Preparación de extractos proteicos.
Tema 2. Electroforese mono e bidimensional de proteínas.
Tema 3. Electroforese capilar mediante isoelectroenfoque.
Tema 4. Técnicas inmunolóxicas de análise de proteínas.
Tema 5. Tecnicas cromatográficas (Exclusión molecular, Afinidade, IMAC, Intercambio iónico, Hidrofóbica).
Tema 6. Espectrometría de masas (MALDI-TOF, É) Identificación de proteínas mediante pegada peptídica.
Tema 7. Espectrometría de masas en tándem (MS/MS): secuenciación de péptidos.
Tema 8. Modificacións post-traduccionales.
Tema9. Análise de complexos proteicos.Chips de proteínas.
Tema 10. Proteómica de expresión diferencial en xel, DIGE e Proteómica de expresión sen xel: ICAT, iTRAQ, SILAC |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
|
12.5 |
12.5 |
25 |
Sesión maxistral |
|
25 |
50 |
75 |
Proba mixta |
|
2 |
4 |
6 |
Traballos tutelados |
|
0 |
4.5 |
4.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Clases prácticas no laboratorio, na aula de informática, resolución de problemas e casos prácticos |
Sesión maxistral |
Impartidas polo profesor ou/e exposición de traballos do alumno |
Proba mixta |
Exámenes con cuestións sobre os contidos teóricos e prácticos |
Traballos tutelados |
Traballos e/ou resolución de cuestionarios relacionados con algún aspecto da asignatura. Realizaránse de maneira individual ou en grupo baixo a orientación do profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tutorías personalizadas centradas na orientación para a realización de traballos ou resolución de dubidas sobre os contidos das materias |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
|
Consistirá nun exámen con cuestions nas que o alumno terá que aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na asignatura
|
60 |
Prácticas de laboratorio |
|
Valorarase o traballo nas diferentes sesións de prácticas e a resolución problemas |
30 |
Traballos tutelados |
|
Redacción de traballos e/ou resolución de cuestionarios |
10 |
|
Observacións avaliación |
O exame final da primeira oportunidade, coincidirá co luns seguinte á finalización da materia. O 50 % da nota correspondera a parte de Xenomica e o outro 50 % a Proteomica. Os alumnos realizaran dous traballos tutelados un de Xenomica e outro de Proteomica, suporán un 10 % da nota A hora de conceder as matrículas de honra darase prioridade aos alumnos que acadaran as máximas calificacións na primeira oportunidade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Mackay, I. M. (2007). Real-time PCR in microbiology : from diagnosis to characterisation . Norfolk: Caister Academic Press.
Edwards, K., Logan J. & Saunders, N. (2004). Real-time PCR: an essential guide. . Horizon bioscien
Andreas Manz, Nicole Pamme y Dimitri Lossifidis (2004). Bioanalytical Chemistry . Imperial College Press
Luque, J. & Herráez, A. (2001). Biología Molecular e Ingeniería Genética. Harcourt
Voet, D., Voet, J. & Voet, C. W. (2007). Fundamentos de bioquímica. Medica paramericana
Hartwell, L. (2008). Genetics: from genes to genome. McGrawhill
Richard J. Simpson, (2003). Proteins and Proteomics: A laboratory manual. CSHL Press
Speed, T. (2003). Statistical Analysis of Gene Expression Microarray Data. Chapman & Hall/CRC |
|
Bibliografía complementaria
|
Recursos web (). Bioconductor, http://www.bioconductor.org/.
Gentleman, R., Carey, V. J., Huber, W., Irizarry, R. A. & Dudoit, S. (2005). Bioinformatics and Computational Biology Solutions using R and Bioconductor. Springer
Recurso web (). http://genomebiology.com/2004/5/10/R80.
Recurso web (). Página web de R: http://www.r-project.org/.
García Miranda, C. M. (1997). Perspectiva ética y jurídica del proyecto Genoma Humano. UDC |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enxeñaría xenética e transxénese/610475101 | Enxeñaria Celular e Tisular/610475102 | Técnicas de aplicación en biotecnoloxía/610475107 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Dado que parte da bibliografía recomendada para esta materia atópase en inglés, e recomendable ter coñecementos desta lengua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos. |
|