EN LA DOCENCIA EN LA MATERIA PARTICIPAN TAMBIÉN LOS SIGUIENTES PROFESORES DEL IIM-CSIC (INSTITUTO DE INVESTIGACIONES MARINAS-CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTÍFICAS):
Antonio Álvarez Alonso (e-mail: antonio@iim.csic.es)
Eva Balsa Canto (e-mail: ebalsa@iim.csic.es)
Julio Rodríguez Banga (e-mail: julio@iim.csic.es)
Y LOS SIGUIENTES PROFESORES DE LA UVIGO:
Francisco Javier Deive Herva (e-mail: deive@uvigo.es)
Mª Asunción Longo González (e-mail: mlongo@uvigo.es)
Conceptos básicos de análise e deseño de procesos biotecnolóxicos, con especial énfasis nos aspectos de integración e boas prácticas. Introducción á optimización, modelado e simulación de procesos biotecnolóxicos.
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A8
Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor.
A9
Saber deseñar e executar un protocolo completo de purificación dunha molécula, orgánulo ou fracción celular.
A10
Saber realizar o deseño, planificación, avaliación e optimización de sistemas de produción biotecnolóxica.
A11
Deseñar e xestionar proxectos de base biotecnolóxica.
B1
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía).
B2
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas).
B3
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións).
B4
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal.
B5
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación.
B6
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas.
B7
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía.
B9
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa.
B10
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible.
B11
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
B12
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia.
B13
Aprendizaxe autónoma.
B14
Liderazgo e capacidade de coordinación.
B15
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos.
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Coñecer as bases do deseño e funcionamiento dun biorreactor utilizando balances de materia e enerxía en réxime estacionario e non estacionario
AM8
Saber deseñar e executar un protocolo completo de purificación de produtos de interés biotecnolóxico
AM9
Saber deseñar, planificar, optimizar e evaluar sistemas de produción biotecnolóxicos
AM10
Saber analizar e deseñar procesos biotecnolóxicos e operacións asociadas
AM11
Promover a capacidade de xestión da información relacionada cos procesos biotecnolóxicos e a transmisión e comunicación eficaz da mesma
BM1 BM3 BM6 BM7
Entender o interese, as vantaxes e a necesidade de traballar en equipos multidisciplinais, organizando e planificando adecuadamente os recursos, dentro do ámbito dos procesos biotecnolóxicos e promover dito traballo
BM2 BM9
Promover a capacidade para identificar problemas e buscar solucións así como para planificar e elaborar estudios técnicos dentro do ámbito dos procesos biotecnolóxicos
BM4 BM5
Promover, dentro da industria Biotecnolóxica, o traballo respetuoso co medio ambiente e cos organismos que o integran
BM10 BM11
Promover a capacidade de aprendizaxe autónoma, de liderazgo, a adaptación a novas situacións, así como a sensibilidade pola calidade e o respecto polo medio ambiente no ámbito dos procesos biotecnolóxicos
BM12 BM13 BM14 BM15
Contidos
Temas
Subtemas
1. Análisis de procesos biotecnológicos
Interpretación y elaboración de diagramas de flujo
2. Diseño de procesos biotecnológicos: conceptos generales
Diseño conceptual de procesos, fundamentos de diseño jerarquizado.
3. Integración de procesos
Acondicionamiento de materias primas, reacción, separación, purificación. Integración energética
4. Buenas prácticas de manufactura (GMP)
Estándares de calidad en procesos biotecnológicos.
3. Modelado y simulación de procesos biotecnológicos
Descripción de fenómenos de transporte y biotransformación. Introducción a la simulación dinámica. Modelado y simulación de bioprocesos en sistemas homogéneos y en sistemas con distribución espacial.
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Proba de resposta breve
Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada. Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder cunha frase específica, palabra, cifra ou símbolo.
Sesión maxistral
Exposición por parte do profesor dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo estudante.
Estudo de casos
Análise dun feito, problema ou suceso real coa finalidade de coñecelo, interpretalo, resolvelo, xerar hipóteses, contrastar datos, reflexionar, completar coñecementos, diagnosticalo e adestrarse en procedementos alternativos de solución.
Prácticas a través de TIC
Actividades de aplicación dos coñecementos a situacións concretas, e de adquisición de habilidades básicas e procedimentais relacionadas coa materia obxecto de estudo, desenvolvidas en aulas de informática.
Portafolios do alumno
Informe/memoria onde se recolle o traballo realizado nas prácticas.
Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Estudo de casos
Prácticas a través de TIC
Descrición
La actividade docente desarrollada será participativa en todas as metodoloxías a empregar.
Asesoraráse ao alumno, si é necesario, para o análisis de casos prácticos e a realización de prácticas de ordenador, principalmente durante as sesións presenciais.
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Sesión maxistral
A8 A9 A10
Proba de resposta curta para avaliar os resultados da aprendizaxe
Avaliarase o informe/memoria de prácticas presentado
30
Observacións avaliación
Al igual que el resto de las materias del Máster, la evaluación se realizará de manera continua durante las semanas asignadas a la docencia presencial. En caso de realizar un examen final, la fecha del mismo coincidirá con él último día del periodo docente de la materia. Tendrán prioridad para obtener MH aquellos alumnos que se evalúen en la primera oportunidad.
Fontes de información
Bibliografía básica
-Warren D. Seider, J. D. Seader, Daniel R. Lewin, Soemantri Widagdo, Product and process design principles : synthesis, analysis, and evaluation, 3rd ed., 2010
-Robin Smith, Chemical process design and integration, , 2005
-L.T. Biegler, I.E. Grossmann, and A.W. Westerberg, Systematic methods of chemical process design, , 1997
-Henry C. Vogel and Celeste L. Todaro, Fermentation and biochemical engineering handbook : principles, process design and equipment, 3rd ed., 2014
Bibliografía complementaria
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Biotecnoloxía Industrial/610475105
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
É aconsellable que os alumnos teñan coñecementos de inglés a nivel de comprensión de textos, xa que a maior parte das fontes de información que consultarán están publicadas nesa lingua
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías