Identifying Data 2015/16
Subject (*) Tecnoloxía ambiental e xestión da auga Code 610475402
Study programme
Mestrado Universitario en Biotecnoloxía Avanzada
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Métodos Matemáticos e de Representación
Química Física e Enxeñaría Química 1
Coordinador
Veiga Barbazan, Maria del Carmen
E-mail
m.carmen.veiga@udc.es
Lecturers
Jacome Burgos, Alfredo
Suarez Lopez, Joaquin
Veiga Barbazan, Maria del Carmen
E-mail
alfredo.jacome@udc.es
joaquin.suarez@udc.es
m.carmen.veiga@udc.es
Web http://mba.uvigo.es/
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A8 Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor.
A26 Coñecer as aplicacións da biotecnoloxía ao desenvolvemento sostible.
A27 Coñecer a problemática da contaminación ambiental e saber facer avaliacións do impacto ambiental.
A28 Coñecer e saber aplicar as técnicas de detección e tratamento da contaminación ambiental.
A29 Coñecer e saber aplicar as técnicas de biorremedación e biorecuperación de ambientes contaminados.
A30 Coñecer e saber utilizar as medidas de prevención e xestión da contaminación ambiental enfocada ao control da mesma e á minimización dos seus efectos.
B1 Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía).
B2 Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas).
B3 Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións).
B4 Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal.
B5 Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación.
B6 Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas.
B7 Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía.
B8 Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación.
B9 Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa.
B10 Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible.
B11 Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
B12 Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia.
B13 Aprendizaxe autónoma.
B14 Liderazgo e capacidade de coordinación.
B15 Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Conocer las principales reacciones microbianas implicadas en los procesos de tratamiento biológico de aguas y las técnicas para determinar los parámetros cinéticos y estequiométricos asociados. AC26
AC27
AC28
AC29
AC30
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC7
BC8
BC10
BC11
BC12
BC15
CC2
CC6
CC7
CC8
Conocer y saber aplicar las tecnologías de tratamiento biológico de aguas. AC8
AC26
AC28
AC30
BC5
BC8
BC10
BC15
CC2
CC6
CC7
CC8
Conocer y saber aplicar las tecnologías de tratamiento de lodos. AC8
AC26
AC28
AC30
BC5
BC8
BC10
BC15
CC2
CC6
CC7
CC8
Conocer y saber aplicar ls principales técnicas de tratamiento físico-químico de aguas. AC8
AC26
AC28
AC30
BC5
BC6
BC8
BC9
BC10
BC13
BC14
BC15
CC2
CC6
CC7
CC8
Manejar la bibliografía para la búsqueda de información científico-técnica. CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Item 1. Introduccion. Sistemas de tratamento de augas. Alternativas de tratamento.
Tema 2. Procesos de tratamento físico. Pretratamiento. Tratamentos primarios.
Tema 3. Fundamentos dos diferentes procesos biolóxicos. Estequiometría e cinética. Metabolismo microbiano.
Tema 4. Tecnoloxías de tratamento biolóxico aerobio e anaerobio de augas. Procesos con biomasa en suspensión. Procesos con biomasa adherida.
Tema 5. Eliminación biolóxica de nutrientes Fundamentos. Procesos de nitrificación-desnitrificación. Procesos de eliminación de fósforo.
Tema 6. Rexeneración de augas residuais. Técnicas avanzadas de filtración. Técnicas avanzadas de desinfección.
Tema 7. Potabilización de augas. Introdución. Técnologías empregadas. Técnicas avanzadas de filtración.
Tema 8. Xestión de lodos de EDAR. Caracterización. Estabilización. Deshidratación. Evacuación final.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 A26 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B15 C2 C6 C7 C8 14 28 42
Laboratory practice A8 A28 B6 B7 B9 B13 B14 C6 2 4 6
Field trip B5 B8 B15 C7 4 2 6
Objective test A8 A28 B5 C6 2 12 14
Case study A8 A28 A30 B5 B11 B12 C2 C6 2 4 6
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor exporá oralmente con apoio de medios audiovisuais os contidos básicos da materia. Facilitará ao alumno esquemas, táboas e outro material que considere oportuno. Fomentarase o diálogo para a correcta compresión dos contidos, a resolución de dúbidas e fomento do sentido crítico.
Laboratory practice Prácticas de laboratorio dedicadas ao coñecemento da operación de reactores biolóxicos.
Field trip Visita a algunha industria, que dispoñan dunha estación de tratamento de auga.
Objective test Realizarase unha proba para avaliar a adquisición dos coñecementos adquiridos.
Case study Estudarase algún caso concreto de contaminación e das tecnoloxías empregadas para eliminala.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Case study
Description
A atención personalizada realizarase a través de tutorías, por correo electrónico e a través das plataformas de teleenseñanza das Universidades organizadoras do Máster.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A8 A26 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B15 C2 C6 C7 C8 Avaliación continuada da participación activa do alumno. 5
Laboratory practice A8 A28 B6 B7 B9 B13 B14 C6 Avaliarase de forma continua a realización de prácticas. Ao final das prácticas deberá entregar un informe onde recoga os resultados obtidos e a interpretacion dos mesmos. 15
Field trip B5 B8 B15 C7 Participación e informe sobre a visita realizada. 20
Objective test A8 A28 B5 C6 Proba para avaliar os coñecementos adquiridos. 50
Case study A8 A28 A30 B5 B11 B12 C2 C6 Preparación individual ou en grupo dun caso concreto contaminación e do sistema de tratamento empregado, presentación en clase e entrega da memoria. 10
 
Assessment comments

 La segunda oportunidad para superar la materia se realizará en el mes de Julio.
Tendrán prioridad para optar a Matrícula de Honra aquellos alumnos que se presenten en la primera oportunidad


Sources of information
Basic

Metcalf & Eddy. Tratamiento, evacuación y reutilización de aguas residuales. Labor. Barcelona (1995).

Henze, M., van Loosdrecht, M., Ekama, G.A., Brdjanovic, D. Biological wastewater treatment. IWA Publishing (2008).

Grady, C. P. L. Jr, Daigger, G. T. and Lim, H. C. Biological Wastewater Treatment. New York, NY: Marcel Dekker, Inc. (1999).

Henze, M., Harremoes, P., Jansens, J. & Arvin, E. Wastewater treatment. Springer-Verlag, New York (1995).

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Contaminación ambiental/610475401

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
PROXECTO FIN DE MÁSTER/610475006
PRÁCTICAS EXTERNAS/610475007

Other comments

Dado que parte da bibliografía recomendada para esta materia atópase en inglés, é aconsellable ter coñecementos desta lingua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.