Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A17 |
Coñecer a problemática asociada coa enerxía e as súas fontes, as tecnoloxías máis empregadas actualmente e as de futuro. |
A18 |
Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Se analizará el uso pasado y actual de fuentes energéticas tradicionales. Se plantearán distintos escenarios energéticos y la necesidad y posibilidad de desarrollo de infraestructuras energéticas. Se analizarán los distintos mercados energéticos y las posibilidades actuales de ahorro energético. Se describirán los aspectos más relevantes de las diferentes energías renovables, con incidencia en las posibilidades de ahorro y mejoras de la eficiencia energética que pueden producir. Finalmente, se abordarán las tecnologías energéticas alternativas y su posible desarrollo a futuro |
AC17 AC18
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
CC4 CC6 CC7 CC9 CC10 CC11
|
A17 Coñecer a problemática asociada coa enerxía e as súas fontes, as tecnoloxías máis empregadas actualmente e as de futuro.
A18 Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais.
C4 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C9 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C10 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C11 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AC17 AC18
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
CC4 CC6 CC7 CC9 CC10 CC11
|
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B6 Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado.
B8 Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque I:
Fuentes energéticas tradicionales.
|
Energía. Recursos. Transporte, almacenamiento y distribución. Transformaciones energéticas. Centrales de transformación eléctrica: Carbón. Petróleo. Gas natural. Hidroeléctricas.
|
Bloque II:
Escenarios energéticos. Introducción a las energías renovables. |
Cobertura de la demanda de energía primaria y final. Energía eólica. Energía solar térmica de alta temperatura y fotovoltaica. Paneles solares. Energía del mar (maremotriz y undimotriz). Estado de la tecnología y tipos de dispositivos. Energía nuclear por fusión. Proyectos y perspectivas.
|
Bloque III:
Posibilidades de ahorro y mejoras de la eficiencia energética.
Tecnologías energéticas alternativas y desarrollos futuros. |
Hidrógeno y pilas de combustible, baterías, innovaciones en combustibles fósiles, ultracapacitores, energía solar a través de satélites, etc.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A17 C4 C6 C7 C9 C10 C11 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
A18 B3 B4 B6 B8 |
12 |
24 |
36 |
Multiple-choice questions |
B2 B6 |
1 |
4 |
5 |
Seminar |
A18 B2 B6 C6 |
4 |
4 |
8 |
Case study |
A17 A18 B3 B6 C4 C7 C9 |
4 |
4 |
8 |
Supervised projects |
A17 A18 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C9 |
2 |
14 |
16 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación dos distintos módulos da materia. Incluindo a descripción da Metodoloxía, Programa e Evaluación. |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación pormenorizada dos distintos aspectos do programa. Usarase para elo Presentacións por ordenador e a pizarra. |
Multiple-choice questions |
Proba tipo test sobre os contidos explicados nas leccións maxistrais. |
Seminar |
Resolución de problemas numéricos, casos prácticos o discusión abierta sobre un tema particular. |
Case study |
Se plantearán y desarrollarán experimentos, cálculos o procedimientos de tratamiento y análisis de datos, interpretando los resultados obtenidos. |
Supervised projects |
Realización individualizada de traballos relativos os contidos da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Seminar |
Supervised projects |
|
Description |
Os traballos tutelados serán propostos polo profesorado para que os alumnos os realicen pola sua conta, tendo sempre a sua disposición o Profesor para que lle guíe na búsqueda bibliográfica, lle corrixa o traballo a medida que o realiza e aclare calquera dúbida que se poda presentar.
A atención personalizada está pensada para aclararlle o alumno os contidos da materia, tanto na sesión maxistral coma nos seminarios.
É voluntaria pero moi recomendable a asistencia as tutorías. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A17 A18 B3 B6 C4 C7 C9 |
Realización das tarefas encomendadas nos distintos casos a estudo. |
20 |
Seminar |
A18 B2 B6 C6 |
Realización das distintas tarefas plantexadas (problemas, discusións críticas...) |
20 |
Supervised projects |
A17 A18 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C9 |
Realización de traballos solicitados polos distintos profesores sobre temáticas contidas no programa da materia. |
20 |
Multiple-choice questions |
B2 B6 |
Exame tipo test sobre os contidos dos distintos módulos da materia. |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A18 B3 B4 B6 B8 |
Asistencia as clases e participación nas mesmas. |
20 |
|
Assessment comments |
A asistencia a un mínimo de sesións maxistrais (75%) e obrigatoria para á evaluación do alumno. O alumno considérase non presentado cando non asiste ó mínimo das sesións maxistrais, independentemente da nota acadada nas distintas metodoloxías que se evalúan.
|
Sources of information |
Basic
|
Inega (varios). Balance Enerxético de Galicia . Santiago de Compostela
SABUGAL GARCIA, SANTIAGO y GOMEZ MOÑUX, FLORENTINO (2006). CENTRALES TERMICAS DE CICLO COMBINADO: TEORIA Y PROYECTO. Diaz de Sasntos
R.M. Mujal Rosas (2005). Fuentes de energía eléctrica. Barcelona
IDAE (2000). impactos ambientales de la producción eléctrica. Madrid
García Alonso e Iranzo. (´1989). La energía en la economía mundial y en España. Madrid. Editorial AC
IDAE (2004). Plan de Fomento de las Energías Renovables y Estrategia de Ahorro y Eficiencia Energética en España 2004-2012. Madrid
M. Kaltschmitt et al. (2007). Renowable energy: technology foundations, economical and enviromental aspects. Holanda |
|
Complementary
|
M. Perlado, G. Valverde (1984). La fusión nuclear. Principios y Tecnología. Madrid
J.M. Escudero López (2004). Manual de energía eólica.... Madrid
M. Alonso Abella (2005). Sistemas Fotovoltaicos. Introducción al diseño y dimensionado de instalaciones solares fotovoltaicas. Madrid
J. W. Tester, E.M. Drake, M.J. Driscoll, M. W. Golay, W. A. Peters (2005). Sustainable Energy: Choosing among options. Boston
R. Clare (1994). Tidal power, Trends and Developments. Londres |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|