Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A16 |
Comprender a problemática asociada aos resíduos, os modos de xestionalos e as principais tecnoloxías de tratamento de resíduos. |
A18 |
Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais. |
A19 |
Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade. |
A21 |
Comprender os fundamentos dos procesos de calidade e o modo de xestionalos. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C2 |
Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C7 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C10 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
AC1 AC16 AC18 AC19 AC21
|
BC3 BC4 BC5 BC6 BC8
|
CC2 CC4 CC7 CC10
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Chapter 1: Introduction |
Subjective and objective definitions for quality |
Chapter 2: Social implications of quality management systems |
Implicit implications of quality |
Chapter 3: Models for Quality Management |
ISO 9000
ISO 17025
ISO 14000
EFQM
Company Social Responsibility |
Chapter 4: Common problems |
Typical difficulties when applying the model
Staff empowerment and participation
Distributing power
Motivating the staff |
Chapter 5: Generalizing the concept of Quality |
Integrating systems:
environmental management and self protection (Oshas 18000) |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A21 B3 B4 B5 B6 C4 C10 |
1 |
6 |
7 |
Guest lecture / keynote speech |
A16 A18 A19 B3 B4 B8 C2 C7 C10 |
17 |
34 |
51 |
Case study |
A19 B4 B5 C4 C2 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Objective test |
A1 A16 A21 B4 C2 C4 |
1 |
3 |
4 |
|
Personalized attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Cada alumno realizará un traballo consistente na análise dun aspecto das guías internacionais de calidade |
Guest lecture / keynote speech |
Descripción e estudo dos fundamentos dos Sistemas de Xestión da Calidade. Problemas habituais e ventaxas da súa aplicación. |
Case study |
Tendo en conta a disponibilidade dos profesionais alleos á Universidade aos cais se ten solicitado a súa colaboración, abordaranse dous casos reais de implantación de sistemas de calidade na industria u organismos públicos. |
Objective test |
Resumo escrito dos casos prácticos presentados por persoas que desenvolven o seu traballo na empresa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Establecese a opción de consulta de dúbidas ou discusión da bibliografía fora do horario docente habitual.
Os traballos tutelados terán un período previo de reflexión co profesor para o seu enfoque e centrado.
Nas sesións maxistraios poderanse discutir dúbidas que presenten los alunos.
Se establece la opción de consulta de dudas o discusión de la bibliografía fuera del horario lectivo habitual.
Los trabajos tutelados tendrán un período previo de reflexión con el profesor para su enfoque y centrado.
En las sesiones magistrales se podrá realizar la discusión de dudas que presenten los alumnos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A19 B4 B5 C4 C2 |
Asistencia e redacción dos resumos escritos de cada un dos casos de estudo. Calidade na redacción, extracción de ideas chave, extensión dos temas tratados |
25 |
Supervised projects |
A1 A21 B3 B4 B5 B6 C4 C10 |
Boa redacción, explicacións relevantes e capacidade de síntese |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A16 A18 A19 B3 B4 B8 C2 C7 C10 |
Asistencia ás clases maxistrais e aos casos prácticos; asemade, actitude participativa. Aporte de ideas e implicación nas discusións. |
40 |
Objective test |
A1 A16 A21 B4 C2 C4 |
Concisión na exposición das ideas que respondan ás cuestións plantexadas |
15 |
|
Assessment comments |
A asistencia ás clases e Conferéncias (Charlas) é condición sine qua non para superar a asignatura La asistencia a las clases y conferencias (Charlas) es condición sine qua non para superar la asignatura Full attendance to the classes and talks represent a sine qua non condition to pass the subject.
|
Sources of information |
Basic
|
BADIA, A. (2002). Calidad, modelo ISO9001. Deusto
VALCARCEL, M.; RIOS, A. (1992). La calidad en los laboratorios analíticos. Barcelona, Reverte
JURAN, F.M.; GRYNA, F.M. (1993). Manual de control de la calidad. Madrid, Díaz de Santos y McGraw Hill |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A asistencia á clase e as actividades (nomeadamente, seminarios) é condición sine qua non para superar a asignatura. |
|