Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A3 |
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
A9 |
Coñecer algunhas aplicacións básicas da química computacional e dos programas de cálculo máis utilizados nos ámbitos da química e o medio ambiente. |
A22 |
Dominar as técnicas instrumentais de análises máis típicas no ámbito químico profesional. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B7 |
Ser capaz de planificar adecuadamente desenvolvementos experimentais, a un nivel especializado. |
C2 |
Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade. |
C3 |
Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñeza a aplicabilidade e as posibilidades das distintas técnicas instrumentais de análise na resolución de problemas relacionados co medio ambiente, a industria, etc. |
AM1 AM22
|
BM1 BM5
|
CM2 CM11
|
Sexa quen de seleccionar a técnica máis adecuada en función do tipo de especies que se van determinar, o seu contido, o tipo de mostra, o coste, etc. |
AM3 AM22
|
BM2
|
CM3 CM9
|
Adquira destreza no manexo dos distintos instrumentos e no axuste das variables instrumentais. |
AM22
|
BM7
|
|
Sexa quen de obter a maior cantidade de información fiable a partir dos resultados experimentais. |
AM9
|
BM6
|
CM4 CM6 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Introducción. |
Presentación da materia. Entrega de documentación. |
2.- Espectrometría de masas. |
Fundamento. Sistemas de ionización. Analizadores. Detectores. Espectrometría de masas en tandem (MS/MS). Aplicacións: medioambientais, industriais. |
3.- Espectrometría de absorción atómica. |
Sistemas de atomización. Avances en instrumentación. Aspectos experimentais. Aplicacions: medioambientais, industriais. |
4.-. Espectrometría óptica de emisión con ICP. Espectrometría de masas con ICP. |
Avances en instrumentación. Aspectos experimentais. Aplicacions: medioambientais, industriais. |
5.- Cromatografía de gases. |
Avances en instrumentación e modos de operación. Aspectos experimentais. Técnicas acopladas e multidimensionais. Aplicacións: medioambientais, industriais. |
6.- Cromatografía de líquidos. |
Avances en instrumentación e modos de operación. Aspectos experimentais. Técnicas acopladas e multidimensionais. Aplicacións: medioambientais, industriais. |
7.- Electroforesis capilar |
Fundamento. Instrumentación e modos de operación. Aspectos experimentais. Aplicacións. Electrocromatografía. |
Temario práctico |
1.- Determinación de contaminantes orgánicos por cromatografía de líquidos de alta resolución (HPLC) con detector de diodos.
2.- Determinación de contaminantes orgánicos mediante cromatografía de gases espectrometría de masas CG-MS.
3.- Determinación de metais en suspensións de mostras sólidas por espectrometría de absorción atómica con atomización electrotérmica.
4.- Determinación de elementos traza por ICP-MS. Servicios Xeráis.
Seminario: dudas sobre a elaboración do informe.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A22 A1 B5 C2 C9 C10 C11 |
10 |
28 |
38 |
Seminario |
A3 A9 B1 B2 B6 C3 C6 |
1.5 |
4 |
5.5 |
Prácticas de laboratorio |
A9 B2 B6 B7 C9 C11 |
14 |
14 |
28 |
Proba obxectiva |
A22 B2 B5 C4 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor presenta os conceptos fundamentais e desenvolve os aspectos esenciais do tema. Así mesmo, platexa diferentes cuestións para que sexan discutidas e resoltas polos alumnos, fomentando deste xeito a súa participación.
Ao final de cada bloque temático se entrega ao alumno un cuestionario que debe resolver e entregar ao profesor, e que contribuirá a avaliación da asignatura.
|
Seminario |
Na sesión teórica, ademais de presentar a materia se proporciona ao alumno parte do material para o desenvolvemento da materia, como son: guións ou esquemas previos cos aspectos fundamentais relacionados coa materia e que debe coñecer para entender e aproveitar adecuadamente os contidos que se van impartir na asignatura.
Na sesión de prácticas se atenden as dúbidas relacionas coa elaboración do informe correspondente.
|
Prácticas de laboratorio |
O guión de prácticas incluye:
- Cuestións que o alumno ten que resolver antes de entrar no laboratorio e que lle axudarán a alcanzar os coñecementos e competencias relacionados co traballo experimental.
- Un esquema do procedemento experimental.
- Cuestiós relacionadas co trabajo realizado no laboratorio: justificación de selección de parámetros instrumentais, obtención de información a partir dos resultados experimentais, etc.
No laboratorio, o alumno leva a cabo a selección das condicións experimentais, colabora no axuste e na optimización das variables experimentais, na introducción das mostras, realiza cálculos de parámetros experimentais, de concentracións, etc. Ó final das mesmas debe entregar un informe das prácticas realizadas.
|
Proba obxectiva |
Consiste nun exame escrito que inclúe preguntas cortas e tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos impartidos na asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
No seminario os alumnos plantexan as súas dúvidas e comentarios e o profesor atende de forma persoalizada os distintos aspectos.
Nas prácticas de laboratorio, o profesor supervisa a cada alumno as operacións que está a realizar, para que en ningún momento se produza un incidente, tendo en conta ademais que se está utilizando na maioría dos casos unha instrumentación complexa.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A22 B2 B5 C4 |
Calificación do exame. |
50 |
Sesión maxistral |
A22 A1 B5 C2 C9 C10 C11 |
Avaliarase a asistencia as sesións maxistrais, a participación activa nas mesmas e a resolución dos cuestionarios. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A9 B2 B6 B7 C9 C11 |
Avaliarase a destreza na realización das actividades experimentais e a calidade do informe entregado. |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
WELZ, B.; SPERLING, M. (1999). Atomic Absorption Spectrometry. Ed. Wiley-VCH
ALLER, J.A. (2003). Espectroscopía Atómica Electrotérmica Analítica. Secretariado de Publicaciones y Medios Audiovisuales, Universidad de Leon
HILL, S.J. (Ed) (2007). Inductively Coupled Plasma Spectrometry and its Aplications. Ed. Blackwell Publishing
ESTEBAN, L. (1993). La Espectrometría de Masas en Imágenes. ACK Editores
NIESSEN, W.M.A. (2006). Liquid chromatography-mass spectrometry. Chromatographic science series, vol. 97. . Ed. Boca Ratón: Taylor & Francis
HOFFMANN, E.; STROOBANT, V (2005). Mass Spectrometry. Principles and Applications. Ed. Wiley
SKOOG, D.; HOLLER, F.J.; NIEMAN T.A. (2000). Principios de Análisis Instrumental . Ed. McGraw-Hill
CELA, R.; LORENZO, R.A.; CASAIS, M.C. (2002). Técnicas de Separación en Química Analítica. Ed. Síntesis |
Utilizaranse distintos recursos web que axuden ó alumno a comprender e fixar os coñecementos que se imparten nas clases teóricas e prácticas. Ex: simulacións, esquemas, etc.
Os alumnos terán acceso a artículos de revistas científicas, tesinas de licenciatura da Facultade de Ciencias e outros documentos que mostren a aplicación práctica das técnicas que estudiaron ó longo da asignatura. |
Bibliografía complementaria
|
RUBINSON, K.A.; RUBINSON, J.F. (2002). Análisis Instrumental. Ed. Prentice Hall
KELLNER, R.; MERMET, M.; OTTO, M.; VALCARCEL, M.; WIDMER, H. M. (1998 ). Analytical Chemistry . Ed. Wiley-VCH
CULLEN, M. (Ed.) (2004). Atomic Spectroscopy in Elemental Análisis . Ed. Blackwell Plublishing Ltd.
ROUESSAC, F., ROUESSAC, A. (2007). Chemical Analysis. Ed. Wiley
DEDINA J., TSALEV D. L. (1995). Hydride Generation Atomic Absorption Spectroscopy . John Wiley & Sons
MONTASER, A.; GOLIGHTLY, D.W. (Eds) (1992). Inductively Coupled Plasmas in Analytical Atomic Spectrometry. Ed. VCH |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estratexias Analíticas Aplicadas ao Medio Ambiente/610500002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|