Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A18 |
Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais. |
A19 |
Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C2 |
Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Análise económica da sustentabilidade ambiental. Interpretación da información relevante para o deseño e a instrumentación de políticas de sustentabilidade, tanto no eido do sector público coma no da empresa privada. |
AC1 AC18 AC19
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
CC2 CC4 CC6 CC7 CC9
|
Estudo dos indicadores de sustentabilidade que permitan avaliar o nivel de cumprimento de obxectivos de sustentabilidade dos países e das empresas. |
AC1 AC18 AC19
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
CC2 CC4 CC6 CC7 CC9
|
Identificación e análise dos principais obxectivos e instrumentos de política económica ambiental e a súa aplicación ó eido da empresa. |
AC1 AC18 AC19
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
CC2 CC4 CC6 CC7 CC9
|
Capacidade analítica e de síntese para a interpretación e resolución de problemas de xestión ambiental dende unha perspectiva económica. |
AC1 AC18 AC19
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
CC2 CC4 CC6 CC7 CC9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Fundamentos básicos de economía ambiental |
1.1. A pespectiva da economía circular
1.2. Os límites do crecemento
1.3. Indicadores ambientais |
Tema 2. Valoración de proxectos de inversión ambientales |
2.1. Características dos proxectos de inversión
2.2. Criterios clásicos de avaliación
2.3. Casos prácticos |
Tema 3. Análise multicriterio |
3.1. Fundamentos básicos
3.2. Criterios de decisión
3.3. Casos prácticos |
Tema 4. Valoración económica ambiental |
4.1. Fundamentos básicos
4.2. Metodoloxías
4.3. Casos prácticos |
Tema 5. Análise coste beneficio |
5.1. Fundamentos básicos
5.2. Valoración de costes e beneficios
5.3. Casos prácticos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A18 B2 C9 |
2 |
5 |
7 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
13.5 |
27 |
40.5 |
Short answer questions |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
Case study |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
5 |
17.5 |
22.5 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación ampla da materia con exposición de contidos da mesma, material a empregar e fórmula de avaliación. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición por parte do profesor dos contidos teóricos básicos do programa da materia. Puntuaráse a asistencia dos alumnos ás sesións maxistrais. |
Short answer questions |
Proba de respostas breves sobre o contido teórico da materia |
Case study |
Análise de casos prácticos relacionados cos contidos da materia e de lecturas destinadas á comprensión dos contidos teóricos da materia. Estos estudos incluirán un cuestionario que os alumnos deberán responder en clase e puntuarán para a calificación final. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Case study |
Introductory activities |
Short answer questions |
|
Description |
A atención persoalizada ten un carácter integral referida tanto ós contidos teóricos como prácticos da materia. En consecuencia todas as metodoloxías inclúen dita atención persoalizada. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
Valoraráse a asistencia a clase dos alumnos cun máximo de 2 puntos. |
20 |
Case study |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
Valoraráse a entrega de casos prácticos nas clases da materia destinadas a tal fin. Consistirán nunha serie de casos e lecturas proporcionadas ós alumnos cun breve cuestionario sobre as mesmas. |
30 |
Short answer questions |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 |
Proba sobre o contido das sesións maxistrais cun valor máximo de 5 puntos. |
50 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia será preciso obter 5 puntos en total, sin que sexa preciso obter nungún mínimo en cada unha das partes con puntuación na avaliación final.
|
Sources of information |
Basic
|
Turner, G.M. (2008). A comparison of The limits to growth with 30 years of reality. Global environmental change, 18
Martín Palmero, F. ed (2004). Desarrollo sostenible y huella ecológica. A Coruña. Netbiblo
Edwards-Jones, G. et al. (2000). Ecological Economics. Oxford. Blackwell Science
Field, B. C. y Field, M.K. (2003). Economía Ambiental. Madrid. McGraw-Hill
Labandeira, X; León, C.J. y Vázquez, M.X. (2007). Economía ambiental. Madrid. Pearson Prentice Hall
Pearce, D.W. y Turner, R.K. (1995). Economía de los recursos naturales y del medio ambiente. Madrid. Celeste Ediciones
Dopico Castro, J. A. e Iglesias Gómez, G. (2010). Economía sostenible. Teoría y Política. A Coruña. Netbiblo
Portal, A. et al. (2013). Introducción a las finanzas empresariales. Madrid. Pirámide
Bermejo, R. (2011). Manual para una economía sostenible. Madrid. Catarata
Munda, G. (2008). Social multi criteria evaluation for a sustainable economy. Berlin. Springer |
Aclaración importante sobre a bibliografía: Ademáis dos textos indicados nas referenzas bibliográficas básicas, que en maior ou menor medida se utilizarán nas clases teóricas da materia, para o estudo de casos e para os exemplos concretos das clases teóricas, utilizaránse outros textos procedentes de libros, artigos especializados, informes, e textos lexislativos que se proporcionarán ós alumnos para que podan realizar as tarefas propostas en ditos estudos de caso e para seguir as clases expositivas. Podería ademáis incorporarse á bibliografía algún novo texto se se considera necesario para poder mellorar a docencia expositiva dos temas publicados no intre de elaborar esta guía docente ou cando o transcorrer das clases requira algunha aportación bibliográfica que non está contida nas referenzas básicas. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|