Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Profundización en Química Analítica Código 610509001
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química Analítica
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Carlosena Zubieta, Alatzne
Muniategui Lorenzo, Soledad
Correo electrónico
alatzne.carlosena@udc.es
soledad.muniategui@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo deste materia é a adquisión duhna formación completa e integrada dos métodos analíticos empregados ao longo de todo o proceso analítico incluíndo o estudo de metodoloxías para o muestreo, a preparación de mostras, determinación de analitos e tratamento e interpretación de resultados.
Para isto se amosará aos alumnos unha visión xeral dos métodos analíticos e da súa selección e aplicación para a resolución de problemas reales.
Esta materia é clave no módulo de Formación Obrigatoria Avanzada porque completa o estudo da Química Analítica impartido no Grado en Química.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir unha formación completa e integrada dos métodos analíticos empregados ao longo de todo o proceso analítico incluíndo o estudo de metodoloxías para o muestreo, preparación da mostra, determinación de analitos, e tratamento e interpretación de resultados. AM1
BM1
BM2
BM5
BM10
Visión xeral dos métodos analíticos e de súa selección e aplicación para a resolución de problemas reais. AM2
AM4
BM4
BM7
BM11

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1 Tendencias da Química Analítica.
Tema 2 Automatización e miniaturización en Química Analítica
Tema 3 Optimización e validación de métodos analíticos a través da quimiometría.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 B1 B5 B10 16 24 40
Seminario A2 A4 B2 B4 B7 B11 8 24 32
Proba mixta A1 A2 B1 B2 B4 2 0 2
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor expoñerá os contidos fundamentais dos temas. Para o seu mellor aproveitamento, os alumnos dispoñerán dos materiais docentes axeitados para a súa preparación persoal. Todos os alumnos poderán consultar ao profesor calquer aspecto da materia no horario de tutorías establecido para tal efecto. Impartirase de xeito presencial.
Seminario Nos seminarios acláranse e amplían algúns aspectos tratados nas clases, especialmente relacionados coa aplicación práctica das metodoloxías estudadas. Os estudantes deberán elaborar, entregar e expoñer un traballo e na correspondente sesión o presentarán e debatirán sobre o mesmo. Para isto contarán coa supervisión e asesoramiento do profesor.
Aqueles alumnos que teñan especiais dificultais cos contidos deberán contactar co profesor para recibir o apoio necesario. Son sesións presenciais.
Proba mixta Realizarase un exame final para avaliar o grao de aprendizaxe tanto dos contidos teóricos como prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Ao longo do curso, no horario que especifique o profesor, orientarase ou discutirán todos os aspectos relacionados coa docencia que o estudante considere necesarios en cada momento.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A2 B1 B2 B4 0
Sesión maxistral A1 B1 B5 B10 0
Seminario A2 A4 B2 B4 B7 B11 0
 
Observacións avaliación

O alumno acadará a cualficación de Non Presentado cando realizase menos
do 25% das actividades académicas programadas, e non se
presente ao examen final. A cualificación do Traballo Tutelado poderá
conservarse na convocatoria de xullo. Polo que se refire aos
sucesivos cursos académicos, o proceso de enseñanza-aprendizaje,
incluída a avaliación, se refire a un curso académico e, polo tanto,
volvería a comenzar cun novo curso, incluídas todas as actividades e
procedimentos de avaliación que sexan programadas para o curso.


Fontes de información
Bibliografía básica R. Kellner, J. M. Mermet, M. Otto, M. Valcarcel y H. M. Widmer, Eds (2004). “Analytical Chemistry: A Modern Approach to Analytical Science“. Ed. Wiley-VCH

Bibliografía complementaria Valcárcel M., Cárdenas M.S (2000). Automatización y Miniaturización en Química Analític. Ed. Springer.
Miller J.C., Miller J.N. (2002). Estadística y Quimiometría para Química Analítica. 2ª Ed. Prentice Hall. Madrid.
Massart D.L., Vandegiste B.G.M., Buydens L.M.C., De Jong S., Lewi P.J., Smeyers-Verbeke, J. (1997). Handbook of chemometrics and qualimetrics. Part A.. Elsevier Science. Amsterdam
Ramis Ramos G., García Álvarez-Coque M.C. (2001). Quimiometría. Síntesis. Madrid.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías