Identifying Data 2015/16
Subject (*) Materiais Moleculares Code 610509021
Study programme
Mestrado en Investigación Química e Química Industrial
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química Fundamental
Coordinador
E-mail
Lecturers
García Romero, Marcos Daniel
E-mail
marcos.garcia1@udc.es
Web
General description Esta asignatura completa a formación do módulo de Nanoquímica e Novos Materiais aportando una visión molecular. Proporciona ademais unha panorámica das aplicacións mais importantes de estos materiais

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Define concepts, principles, theories and specialized facts of different areas of chemistry.
A3 Apply materials and biomolecules in innovative fields of industry and chemical engineering.
A4 Innovate in the methods of synthesis and chemical analysis related to the different areas of chemistry
B1 Possess knowledge and understanding to provide a basis or opportunity for originality in developing and / or applying ideas, often within a research context
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B7 Identify information from scientific literature by using appropriate channels and integrate such information to raise and contextualize a research topic
B10 Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession
B11 Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity.
B13 Assess the human, economic, legal and ethical dimension in professional practice as well as the environmental implications of their work

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
-O alumnado comprenderá como as propiedades moleculares e as interaccións supramoleculares determinan as propiedades dos materiais moleculares. AC1
AC3
AC4
BC1
BC4
BC5
BC7
BC10
BC11
BC13
O alumnado coñecerá os principais tipos de materiais moleculares (cristais líquidos, semiconductores, etc), así como as súas características. AC1
AC3
AC4
BC1
BC4
BC5
BC7
BC10
BC11
BC13
O alumnado coñecerá as técnicas utilizadas para o estudo dos materiais moleculares (microscopía óptica de polarización, calorimetría diferencial de barrido, etc). AC4
BC1
BC5
BC7
BC10
BC11
O alumnado terá unha visión xeral das aplicacións mais importantes dos materiais moleculares, tales como pantallas, transistores de efecto campo (FETs), diodos emisores de luz (LEDs), célas solares, sensores e máquinas moleculares AC1
AC3
AC4
BC1
BC4
BC5
BC7
BC10
BC11
BC13

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Materiais moleculares: conceptos básicos 1.1. conceptos básicos
TEMA 2. Estruturas moleculares dos principais materiais moleculares 2.1 Polímeros conxugados: poliacetilenos, polifenilenvinilenos, politiofenos
-estrutura, propiedades e síntese
2.2 Compostos policíclicos aromáticos
-bidimensionais: acenos, rilenos, nanografenos, grafeno
-estrutura, propiedades e síntese
-tridimensionais: fullerenos, nanotubos de carbono
-estrutura, propiedades e síntese
2.3 Outros compostos: poliaminas, compostos heterocíclicos, complexos metálicos
-estrutura, propiedades e síntese
TEMA 3. Tipos de materiais moleculares: cristais líquidos,
semiconductores, materiais optoelectrónicos, imáns moleculares
3.1 Cristais líquidos
-conceptos básicos
-clasificación: calamíticos, discóticos
-métodos de caracterización: microscopía óptica de polarización, DSC, Raios X
-estruturas representativas
-propiedades ópticas e eléctricas, interacción con superficies
3.2 Semiconductores e electrónica molecular
-conceptos básicos (conductividade intrínseca e doping, modelos de bandas e hopping, polaróns e solitóns)
-métodos de caracterización
-estruturas representativas
3.3 Materiais optoelectrónicos
-conceptos básicos (excitóns, puntos cuánticos)
-estruturas representativas
3.4 Imáns moleculares
TEMA 4. Dispositivos e aplicacións. 4.1 Displays e pantallas de cristal líquido. Ventás intelixentes.
4.1 Transistores de efecto campo (FETs)
4.2 Diodos emisores de luz (LEDs)
-iluminación
-pantallas
4.3 Célas solares
4.4 Engranaxes e máquinas moleculares
4.5 Sensores

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 12 34 46
Seminar A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 7 7 14
Oral presentation A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 2 9 11
Mixed objective/subjective test A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 2 0 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, cañón).
Seminar - Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da
empresa, a administración ou de outras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas
distintas materias con debates e intercambio de opinións cos estudantes.
- Resolución de exercicios prácticos (problemas, interpretación e
procesamento da información, evaluación de publicacións científicas, etc.).
Oral presentation Realizarase a exposición oral, de forma individual, sobre un tema relacionado cos contidos teóricos da materia.
Mixed objective/subjective test Prográmase 1 exame final, que permitirá avaliar obxectivamente o grao de asimilación e a capacidade de aplicación dos contidos da materia por parte do alumno.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Description
A metodoloxía de ensino proposta baséase no traballo do estudantado, que se converte así no protagonista principal do proceso ensino-aprendizaxe. Para que o estudantado obteña un rendemento óptimo do seu esforzo é capital que exista unha interacción contínua e estreita alumnado-profesorado, de maneira que o último poida guiar ao primeiro neste proceso. Esta interacción darase de maneira especial nos obradoiros e sesións de resolución de problemas. A través da interación alumnado-profesorado, así como das diferentes actividades de avaliación, determinarase ata que punto o alumnado acadou os obxectivos competenciais establecidos en cada unidade temática, e decidirá o alumnado que precisa atención personalizada a través de titorías individualizadas. Polo tanto, periódicamente o profesorado poderá convocar aos alumnos a titorías, que se celebrarán nos horarios máis axeitados para cada estudante, coa intención de que reciban a necesaria orientación.
Con independencia das titorías propostas polo profesorado, o estudantado pode acudir a titoría, a petición propia, cantas veces o desexe, e no horario que lle resulte máis adecuado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 Dentro dos seminarios realizaranse unha serie de actividades evaluables:
Resolución de problemas e casos prácticos (10%)
Realización de traballos e informes escritos (10%)
20
Oral presentation A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 O alumno presentará de forma oral, ao longo do desenrolo da materia, un ou varios dos resultados obtidos dentro das actividade plantexadas nos seminarios. 10
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 Será avaliada a participación do alumno nas sexións expositivas, a través de preguntas formuladas polo profesor ou a través do debate cos compañeiros. 10
Mixed objective/subjective test A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 Co propósito de avaliar a adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba final (de acordo co calendario establecido no Centro). Nesta proba exporanse problemas e cuestións relativas aos contidos da materia, análogos aos realizados durante as sesións presenciais durante o curso. 60
 
Assessment comments

A avaliación da materia farese
mediante un sistema no que os seus apartados e ponderación serán os seguintes:

1. Avaliación continua 10%

2. Resolución de problemas e casos prácticos 10%

3. Realización de traballos e informes escritos 10%

4. Exposición oral (traballos, informes, etc) 10%

5. Proba mixta final 60%

O estudante debe repasar os
conceptos teóricos introducidos nos distintos temas utilizando o material de
apoio aportado polo profesorado e a bibliografía recomendada para cada tema.
Aqueles estudantes que encuentren dificultades importantes á hora de traballar
as actividades propostas deben consultar ao profesor, co obxetivo de que este
poida analizar o problema e axudar a resolver estas dificultades.

A asistencia a todas as
actividades avaliables é necesaria para superar a materia. Aa faltas asociadas
a algunha das actividades presenciais (seminarios, presentacións orais,
seminarios) deberá ser xustificadas documentalmente, aceptándose so razóns
contempladas na normativa universitaria vixente. Para aprobar a materia será
preciso obter na proba mixta unha nota igual ou superior ao 4 e conseguir,
sumadas as cualificacións de todas as actividades avaliables, unha nota mínima
de 5 sobre 10. Por tanto, para os alumnos cunha nota media igual ou superior a
5 que non alcanzasen a cualificación de 4 na proba mixta, a materia figurará
como Suspensa, cunha nota de 4,5 na acta. Os alumnos que participen nun número
de actividades avaliables non superior ao 15% obterán a cualificación de Non
Presentado.

No que respecta á segunda
oportunidade de avaliación, a cualificación da proba mixta de xullo substituirá
á obtida na proba mixta de xuño. A cualificación correspondente ás demais
actividades avaliables poderase conservar na oportunidade de xullo ou, de maneira
alternativa, como parte final da proba de xullo, os alumnos poderán realizar un
exercicio avaliable, con actividades análogas ás desenvolvidas nos seminarios
durante o curso. Os alumnos avaliados na segunda oportunidade só poderán optar
á Matrícula de Honra se o número máximo destas para o correspondente curso non
se cubriu na súa totalidade na primeiro oportunidade.

Polo que se refire aos sucesivos
cursos académicos, o proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación,
refírese a un curso académico, e por tanto volvería comezar cun novo curso,
incluídas todas as actividades e procedementos de avaliación que sexan
programadas para o devandito curso.

 


Sources of information
Basic

1. Molecular Electronics : From Principles to Practice . M. C. Petty, John Wiley & Sons, 2007
2. Dekker Encyclopedia of Nanoscience and Nanotechnology . New York: Marcel Dekker, 2004
3. Handbook of Conducting Polymers . T. A. Skotheim, R. L. Elsenbaumer, J. R. Reynolds (eds), 2nd ed., New York: Marcel Dekker, 1998
4. Organic Materials for Photonics: Science and Technology. G. Zerbi (ed), Amsterdam: North-Holland, 1993
5. Organic Photovoltaics : Materials, Device Physics, and Manufacturing Technologies. C. Brabec, V. Dyakonov, U. Scherf, (eds). Weinheim: Wiley-VCH, 2010
6. Organic Photovoltaics : Mechanism, Materials, And Devices. S.-S. Sun, N. S. Sariciftci, (eds.) Boca Raton: Taylor & Francis, cop. 2005
7. Light-Emitting Diodes. E. F. Schubert, Cambridge: Cambridge University Press, 2003
8. Molecular Devices and Machines : a Journey into the Nano World. V. Balzani, A. Credi, M. Venturi (eds.), Weinheim: Wiley-VCH, 2003
9. Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications. F.-G. B?nic?. Chichester:John Wiley, 2012
10. Introduction to Liquid Crystals Chemistry and Physics. P. J. Collings, London: Taylor & Francis, 2001
11. Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. S. Kumar,Cambridge: Cambridge University Press, 2001
12. Liquid Crystals. S. Chandrasekhar, Cambridge: Cambridge University Press, 1992
13. Handbook of Conducting Polymers . T. A. Skotheim, R. L. Elsenbaumer, J. R. Reynolds (eds), 2nd ed., New York: Marcel Dekker, 1998
14. Molecular Magnets: Recent Highlights. W. Linert, M. Verdaguer (eds.). Wien: Springer, 2003
15. Magnetic Properties Of Organic Materials. New York: Marcel Dekker, 1999.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Profundización en Química Analítica/610509001
Profundización en Química Física/610509002
Profundización en Química Orgánica/610509004
Análise Estrutural Avanzado/610509005
Profundización en Química Inorgánica/610509003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Propiedades de Materiais/610509020
Deseño e Desenvolvemento de Materiais Avanzados/610509018
Técnicas de Preparación e Caracterización de Materiais/610509019

Subjects that continue the syllabus

Other comments

É obligatorio ter cursado con anterioridade as materias do módulo de Formación
Obligatoria Avanzada e é recomendable cursar as restantes materias do módulo de
Nanoquímica e Novos Materiais



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.