Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A18 |
Valorar os riscos no uso de sustancias químicas e procedementos de laboratorio. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A28 |
Adquirir, avaliar e utilizar os principios básicos da actividade industrial, xestión e organización do traballo. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os distintos medios de comunicación de resultados e información na Química, ao longo da historia e na actualidade |
A16 A24 A25 A28
|
B3 B7
|
C6
|
Coñecer os métodos de investigación actuais e pasados, e a influencia do entorno no cambio de métodos |
A16 A23 A25
|
|
C6 C7
|
Aprender a utilizar os distintos medios de acceder á información na Química, tanto escrita como audiovisual e on-line |
A16 A24 A25 A28
|
B2 B4
|
C3
|
Coñecer e comprender as distintas vías que levan aos resultados no proceso da investigación química. Coñecer a estructura das distintas entidades de investigación na sociedade actual e coñecer os distintos métodos de publicación de resultados no ámbito científico e profesional |
A16 A25 A28
|
B3 B5 B7
|
C8
|
Coñecer, aprender e valorar de xeito crítico a ética na investigación e na obtencón de resultados. Coñecer e xulgar as conductas responsables, a boa praxis. Observar e correxir errores e neglixencia no traballo cotián |
A18 A21 A23 A25 A28
|
B3 B6 B7
|
C4
|
Coñecer e comprender a relación entre sociedade, ciencia e industria na actualide a ao longo do tempo, incluindo tanto o impulso positivo como as interferencias |
A24 A25 A28
|
B2 B3 B6 B7
|
C4 C5 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: Orixe e desenvolvemento da investigación e das teorías |
Tema 1.- Os comenzos da Ciencia moderna
Tema 2.- Os comenzos da Química moderna
Tema 3.- A revolución científica
Tema 4.- A revolución Química
Tema 5.- Os métodos da Ciencia I
Tema 6.- Os métodos da Ciencia II
Tema 7.- Os métodos da Ciencia III
Tema 8.- A práctica da Ciencia
|
BLOQUE II: A comunicación de resultados |
Tema 9.- Fontes de información I
Tema 10.-Fontes de información II
Tema 11.-Decisións, difusión e availación de resultados
Tema 12.-Conducta responsabel en ciencia
Tema 13.-Organización e financiación en ciencia
Tema 14.-Publicacións e sociedades científicas
Tema 15.- Propiedade intelectual e patentes
Tema 16.- Divulgación científica
|
BLOQUE III: Riesgos e beneficios da Química e da Industria Química para a Sociedad |
Tema 17.- Ciencia e tecnoloxía
Tema 18.- Química e industria I
Tema 19.- Química e industria II
Tema 20.- Ciencia e industria militar |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A16 A18 A21 A25 B6 C4 C7 C8 |
32 |
32 |
64 |
Seminario |
A16 A23 A24 B2 B3 B4 B7 C3 |
8 |
32 |
40 |
Traballos tutelados |
A16 A18 A21 A23 A24 A28 B2 B3 B5 C5 C6 |
8 |
32 |
40 |
Proba mixta |
A16 A21 A24 A25 B3 B6 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Consistirá na exposición e explicación por parte do profesor dos conceptos fundamentais de cada tema. Dúas sesións (de 1 hora) serán impartidas por persoal da biblioteca da Facultade de Ciencias, co gallo de explicar os recursos e manexo avanzado na biblioteca. |
Seminario |
Consisten en sesións interactivas (grupo reducido) nas que o profesor plantexa exemplos concretos relacionados coas sesións maxistrales. Realizarase o estudo de casos e fomentarase o debate entre os alumnos e o manexo de diversa documentación científica.
Tamén se levarán a cabo sesións na aula de informática, para realizar actividades de obtención de información científica usando bases de datos en red. |
Traballos tutelados |
En sesións de grupo reducido o alumno terá que resolver, de forma individual ou grupal, os problemas plantexados polo profesor, quen tutelará o traballo continuo do alumno. Trataranse problemas que relacionan a Química cos medios de comunicación, coa saúde, alimentación, medio ambiente, etc., fomentando o debate e discusión entre os alumnos, que deberán realizar un informe final, ou presentación oral, do traballo desenvolvido de xeito independiente polos alumnos e tutelado polo profesor.
|
Proba mixta |
Examen final no que se inclúen preguntas tipo test, de resposta breve e de ensaio. Preténdese avaliar os coñecementos adquiridos polos alumnos, así coma a súa capacidade de razoamento, síntese, redacción e espíritu crítico.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Ao longo de tódalas sesións de grupos reducidos potenciarase a tutorización do alumno, axudándolle no plantexamento de dúbidase a súa resolución.
O alumno poderá asistir ás tutorías individuales no despacho do profesor no horario correspondente, que estará publicado na web da Facultade ao comenzo do curso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A16 A23 A24 B2 B3 B4 B7 C3 |
O traballo do alumno nestas sesións é avaliado a través de tests escritos, feitos individual o grupalmente, e a través da participación do alumno nos debates e cuestións plantexadas no aula.
É obrigatoria a asistencia a tódalas sesións na aula de informática, e máis a realización de tódalas actividades relacionadas con estas prácticas.
|
30 |
Proba mixta |
A16 A21 A24 A25 B3 B6 C4 C5 C6 C7 C8 |
Examen final que inclúe preguntas tipo test, de resposta breve e de ensaio. Realizarase na convocatoria oficial de febreiro e na segunda oportunidade de xullo.
|
40 |
Traballos tutelados |
A16 A18 A21 A23 A24 A28 B2 B3 B5 C5 C6 |
A avaliación levarase a cabo tendo en conta os seguintes aspectos:
- participación e espíritu crítico demostrado polo alumno ao longo dos debates plantexados na aula.
- capacidade de síntese, razoamento, etc. reflectido nos traballos presentados de forma oral e/ou escrita.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia hai dous requisitos básicos: 1) Asistencia regular a todas as actividades avaliables, sendo obrigatoria a realización das prácticas da aula de informática (análisis de fontes documentais). 2) Alcanzar unha cualificación mínima de 4 (sobre 10) en cada unha das actividades avaliadas. Para aprobar a materia o promedio de todas as actividades avaliadas non poderá ser inferior a 5 (sobre 10). De non acadar a devandita puntuación mínima nalgunha das actividades, aínda que a media sexa superior ou igual a 5 (sobre 10), a cualificación final será de suspenso (4.0). O alumno terá a cualificación de Non Presentado cando realice menos do 25% das actividades académicas presenciais programadas, e non se presente a proba mixta (examen final). No contexto de evaluación continua, as cualificacións obtidas nos seminarios e traballos tutelados, poderán conservarse na segunda oportunidade de xullo, sempre a cando superen a mínima de 4 citada previamente. A cualificación da proba mixta obtida en xullo substituirá á da primeira oportunidade de febreiro. Os alumnos avaliados na segunda oportunidade solo poderán optar a matrícula de honra se o número máximo destas para o curso non se esgotaron na primeira oportunidade. Nos siguintes cursos académicos, o proceso de ensinanza-aprendizaxe, incluida a avaliación, iníciase de novo, o que implica que o alumno que non supere a materia neste curso deberá realizar todas as actividades programadas para o novo curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Patricia Fara (2009). Breve historia de la ciencia . Editorial Ariel, Barcelona
W.H. Brock (1998). Historia de la química, serie: Ciencia y Tecnología . Editorial Alianza Editorial, 1998, Madrid
David C. Lindberg. (2002). Los inicios de la ciencia occidental . Editorial Paidós, Barcelona
Committee on Science, Engineering and Public Policy (EEUU) (1995). On Being a Scientist. National Academy Press
P. J. Bowler, I.R. Morus (2007). Panorama general de la ciencia moderna. Editorial Crítica, Madrid
Committee on Science, Engineering and Public Policy (EEUU) (1992). Responsible Science: Ensuring the Integrity of the Research Procces, vol.1.. National Academic Press, Washington
A.F. Chalmers (1993). ¿Qué es cosa llamada ciencia?. Siglo XXI, Madrid |
A continuación indícanse algunhas páxinas web coas as que se traballará: - http://www.udc.es/biblioteca - http://echa.europa.eu/ -http://ec.europa.eu/index_es.htm |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- É moi recomendable ter coñecementos de inglés a nivel comprensión de lectura medio porque a meirande parte da bibliografía está en inglés. Requírense aptitudes de redacción ordenada de documentos e familiaridade co uso de ferramentas informáticas comúns (procesador de textos, acceso a internet) |
|