Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A11 |
Coñecer e deseñar operacións unitarias de Enxeñaría Química. |
A13 |
Comprender a Química dos principais procesos biolóxicos. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A28 |
Adquirir, avaliar e utilizar os principios básicos da actividade industrial, xestión e organización do traballo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o deseño e a operación dos reactores químicos e biolóxicos. |
A10 A11 A24 A28
|
B3 B7
|
C2
|
Coñecer as problemáticas da contaminación da auga e do aire e da xestión de residuos, así como as tecnoloxías dispoñibles para abordalas. |
A7 A13 A14 A15 A16 A19 A20 A21 A22 A24 A25 A28
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á enxeñaría ambiental. |
Operacións de separación. Tipos de reactores e biorreactores. |
Tema 2. Tratamento de augas residuais. |
Introdución. Procesos de tratamento físico. Fundamentos dos tratamentos biolóxicos. Tecnoloxías do tratamento biolóxico. |
Tema 3. Tratamento de efluentes gasosos. |
Introdución. Sistemas de eliminación de partículas contaminantes. Tecnoloxías de tratamento de gases e vapores contaminantes. |
Tema 4. Valorización e tratamento de residuos. |
Introdución. Clasificación de residuos. Valorización e xestión de residuos. Tecnoloxías de tratamento de residuos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 A11 A13 |
15 |
30 |
45 |
Seminario |
A14 A15 A16 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C6 |
7 |
21 |
28 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A19 A20 A21 A22 B3 B4 B5 B7 |
7 |
7 |
14 |
Saídas de campo |
A21 A24 A25 A28 B6 C5 |
3 |
3 |
6 |
Traballos tutelados |
A14 A15 A24 A25 B3 B4 B5 B7 C2 C8 |
3 |
13.5 |
16.5 |
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A16 A24 B1 B2 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos contidos básicos da materia, bases teóricas e/ou directrices de un traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo alumno.
|
Seminario |
Plantexaranse exercicios numéricos para a súa análise e resolución na aula.
|
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse prácticas no laboratorio nas que se estudarán sistemas de tratamento experimentais valorándose a súa eficacia mediante a caracterización dos efluentes.
|
Saídas de campo |
Realizaranse visitas de formación en empresas que dispoñan de instalacións relacionadas cos contidos da materia. Cada alumno deberá realizar un informe individual que entregará ao profesor.
|
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán un traballo, en grupo reducido, sobre algún tema relacionado co contido do programa. Entregaránse por escrito ao profesor e se realizará unha exposición oral na aula. |
Proba mixta |
Ao final do curso, nas datas previstas para elo, realizarase unha proba escrita para valorar os coñecementos adquiridos polo alumno.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor atenderá ao alumno na resolución das dúbidas que lle poidan xurdir ao realizar as actividades encomendadas. Levarase a cabo no horario de titorías do profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A14 A15 A24 A25 B3 B4 B5 B7 C2 C8 |
Valorarase a calidade dos traballos realizados en canto a contido e referencias bibliográficas, así como a presentación escrita e oral.
|
15 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A19 A20 A21 A22 B3 B4 B5 B7 |
A realización das prácicas é obrigatoria. Valorarase o traballo experimental realizado no laboratorio e a memoria na que se recollerán obxectivos, resultados, tratamento dos datos e conclusións.
|
15 |
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A16 A24 B1 B2 C6 |
Na proba, que terá lugar no período establecido de exames, valoraránse os coñecementos adquiridos polo alumno. |
65 |
Saídas de campo |
A21 A24 A25 A28 B6 C5 |
Cada alumno realizará un informe individual sobre as instalacións visitadas que entregará ao profesor. É unha actividade obrigatoria.
|
5 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia o alumno terá que asistir á totalidade das prácticas de laboratorio e á visita técnica, acadar en cada unha das actividades que contabilizan na avaliación unha nota mínima de 4 sobre 10, e acadar unha cualificación global igual ou superior a 5 sobre 10. No caso de que o alumno non acade a puntuación mínima nalgunha das actividades, aínda no caso de que a cualificación global sexa superior a 5 sobre 10, a materia figurará na acta como suspensa (4,5).
Os alumnos que non superen a materia na primeira oportunidade, por ter suspendido ou por non terse presentado á proba mixta, poderán repetila na segunda oportunidade. Nesta segunda oportunidade se conservarán as cualificacións obtidas nas prácticas de laboratorio, no traballo tutelado e na visita.
Aqueles alumnos que, sen causa debidamente xustificada, non realicen as actividades obrigatorias, non poderán superar a materia en ningunha das dúas oportunidades. Considerarase un alumno "non presentado" no caso de que non realice a proba escrita e teña realizado menos do 25% das actividades académicas programadas.
Os alumnos que sexan avaliados na segunda oportunidade só poderán optar á matrícula de honra se o número máximo destas, dacordo coa normativa académica, non se cubríu na primeira oportunidade.
O proceso de ensino-aprendizaxe incluida a avaliación refírese a un curso académico, e polo tanto, os alumnos que non superen a materia e volvan matricularse, terán que realizar todas as actividades programadas, sen manteren ningunha das cualificacións obtidas en cursos previos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-
Henley EJ y Seader JD. Operaciones de separación por etapas de equilibrio en ingeniería química. Ed. Reverté, Barcelona (1988).
-
Ramalho, R. S. Tratamiento de aguas residuales. Ed. Reverté. Barcelona (1996).
-
Metcalf and Eddy. Ingeniería de Aguas Residuales. Tratamiento, vertido y reutilización. Labor. Barcelona (1995).
-
Henze, M., van Loosdrecht, M. C. M., Ekama, G.A. and Brdjanovic, D.. Biological Wastewater Treatment. IWA Publishing (2008).
-
APHA, Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. 20th ed., Washington DC, USA. (1998).
-
Kennes, C. and Veiga, M.C. Bioreactors for waste gas treatment. Kluwer Academic Publishers (2001).
-
Deublein, D. and Steinhauser, A. Biogas from waste and renewable resources: an introduction. Wiley-VCH, (2008).
-
Anderson, W.C. Innovative site remediation technology (Vol 1-8), American Academy of Environmental Engineers, (1993). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enxeñaría Química/610G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É aconsellable que os alumnos sexan capaces de comprender textos en inglés, xa que unha parte das fontes de información están publicadas nesa lingua. |
|