Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
A2 |
Identificar y anticipar problemas económicos relevantes en relación con la asignación de recursos en general, tanto en el ámbito privado como en el público. |
A3 |
Aportar racionalidad al análisis y a la descripción de cualquier aspecto de la realidad económica. |
A4 |
Evaluar consecuencias de distintas alternativas de acción y seleccionar las mejores dados los objetivos. |
A5 |
Emitir informes de asesoramiento sobre situaciones concretas de la economía (internacional, nacional o regional) o de sectores de la misma. |
A8 |
Identificar las fuentes de información económica principales y su contenido, derivando de los datos la información relevante. |
A9 |
Entender las instituciones económicas como resultado y aplicación de representaciones teóricas o empíricas acerca de como funciona la economía. |
A10 |
Aplicar al análisis de los problemas criterios profesionales basados en la utilización de instrumentos técnicos. |
B1 |
Estimular la capacidad de aprendizaje. |
B4 |
Utilizar, de forma habitual, la tecnología de la información y las comunicaciones en todo su desarrollo profesional. |
B5 |
Comunicarse con fluidez en su entorno y trabajar en equipo. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Comprender os fundamentos teóricos dos principais temas macroeconómicos. |
A2 A3 A4 A9
|
B1
|
C6 C8
|
Dotarse de ferramentas para entender a situación económica actual e para manexar os datos máis relevantes. |
A5 A8 A10
|
B1 B4 B5
|
C3 C6 C7 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Bloque I - INTRODUCIÓN |
Tema 1 Modelos, variables e prazos en Macroeconomía
Tema 2 Medición en Macroeconomía
Tema 3 Modelo de produción e distribución da Renda Nacional
|
Bloque II - O LONGO E MEDIO PRAZO |
Tema 4 Modelo neoclásico de crecemento económico
Tema 5 Economía das ideas e outros factores de crecemento
Tema 6 Diñeiro e inflación
Tema 7 A restrición orzamentaria do sector público
Tema 8 O mercado de traballo e o paro |
Bloque III - O CURTO PRAZO |
Tema 9 Os mercados de bens e financeiros. Modelo IS-PM
Tema 10 Paro, inflación e o modelo OA-DA
Tema 11 Flutuacións. A crise económica actual |
Bloque IV - A ECONOMÍA INTERNACIONALIZADA |
Tema 12 Tipos de cambio
Tema 13 O modelo de economía aberta |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
|
60 |
90 |
150 |
Solución de problemas |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
Trabajos tutelados |
|
1.5 |
15 |
16.5 |
Presentación oral |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Clase maxistral complementada con material didáctico colgado na plataforma
Moodle: diapositivas que resumen os contidos explicados en clase e
lecturas de apoio. |
Solución de problemas |
Resolución dos problemas colgados en Moodle, semellantes aos que poden pedirse no exame. |
Trabajos tutelados |
Traballo de carácter voluntario. Ver en Moodle o documento "Contido e metodoloxía dos traballos de carácter voluntario". |
Presentación oral |
Os traballos voluntarios entregaranse por escrito e tamén se presentarán en clase. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
Ver documento en Moodle "Contido e metodoloxía dos traballos voluntarios"
Obxectivos:
I. Manexar unha fonte de datos estatísticos e excel.
II. Reflexionar sobre un fenómeno: formular unha pregunta.
III. Estudar un capítulo dun dos libros recomendados en Macroeconomía II, o que será útil tamén para o exame.
IV. Sintetizar posibles respostas á pregunta consultando 2-3 artigos (para un traballo individual).
Fases:
1) Preproxecto e 1º xuntanza co profesor.
2) Proxecto.
3) Guión e 2ª xuntanza co profesor.
4) Investigación final, redacción e entrega.
5) Exposición. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Trabajos tutelados |
|
Puntuación máxima se o traballo é de alta calidade |
1 |
Presentación oral |
|
Exposición do traballo |
0.5 |
|
Observaciones evaluación |
O exame constará de dúas partes.
A primeira será tipo test, con penalización por resposta errónea. Nalgunhas preguntas pode haber un espazo para que faga explícitos os cálculos ou detalles sobre a resposta.
A segunda parte terá catro preguntas A ESCOLLER TRES delas. Serán preguntas teóricas de relacionar ideas ou problemas. O ESPAZO DE RESPOSTA ESTARÁ LIMITADO, pense no que se lle pregunta exactamente. Ver o documento colgado en Moodle "Normas para a realización dun exame".
Recoméndase acudir a titorías para resolver calquera dúbida.
- TELÉFONO:
981 167 000 - Ext. 4402
- DESPACHO:
Entrechán, corredor detrás dos ascensores, fronte ao decanato. (Área pertencente á administración da antiga Escola de Empresariais).
- HORARIOS DE TITORÍA:
Luns: de 10.00 a 11.30 h.
Martes: de 10.00 a 11.30 h.
Mércores: de 10.00 a 10.30 e de 11.30 a 14.00 h.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Blanchard, Olivier (varias edicións). Macroeconomía. Prentice Hall
Jones, Charles I. (2009). Macroeconomía. Antoni Bosch
Makiw, N. Gregory (varias edicións ). Macroeconomía . Antonio Bosch |
Estes son os tres manuais nos que se basea a asignatura. Pode utilizar calquera deles, pero teña en conta que cada tema pode basearse máis nun manual distinto e coller contidos de outro, como se indicará. No documento colgado en Moodle "Contido e metodoloxía dos traballos voluntarios" pode atopar unha táboa de correspondencias entre os temas da asignatura e os capítulos destes tres libros. |
Complementária
|
Warsh, David (2008). El conocimiento y la riqueza de las naciones. Antonio Bosch
Easterly, William (2003). En busca del crecimiento. Antonio Bosch
Jones, Charles I. (2000). Introducción al crecimiento económico.. Prentice Hall |
Cítanse aquí só tres libros que se utilizarán no bloque II, na teoría do crecemento económico. Para cada tema colgarase en Moodle un índice analítico (resumindo o tema) e a bibliografía na que se basea. |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Macroeconomía I/611111207 |
|
Otros comentarios |
Recoméndase acudir a titorías para resolver dúbidas.
Lembre que o exame vai ser de comprensión, de razoar e relacionar ideas.
Esta materia estúdase con esquemas e resumes, facendo unha primeira atacada a todo o temario e volvendo despois atrás para estudar os detalles.
O profesor comunícase cos estudantes subscritos á materia en Moodle a través dos seus e-mails da UdC. Para quen non teña costume de visitar a súa conta da universidade, recoméndase que vincule este mail ao da conta que normalmente utilice, vía protocolo POP3 ou semellante (consultar ao servizo de informática).
As cualificacións da materia comunicaranse ao teléfono móbil a aqueles subscritos a este servizo nesta asignatura. Tamén se colgarán en Moodle e se enviará un mail de aviso.
|
|