Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no eido privativo como no público. |
A3 |
Aportar racionalidade á análise e á descrición de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
Avaliar consecuencias de distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores dados os obxectivos. |
A5 |
Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A8 |
Identificar as fontes de información económica principais e o seu contido, derivando dos datos a información relevante. |
A9 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou empíricas acerca de como funciona a economía. |
A10 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados na utilización de instrumentos técnicos. |
B1 |
Estimular a capacidade de aprendizaxe. |
B4 |
Utilizar, de xeito habitual, a tecnoloxía da información e as comunicacións en todo o seu desenvolvemento profesional. |
B5 |
Comunicarse con fluidez no seu entorno e traballar en equipo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender os fundamentos teóricos dos principais temas macroeconómicos. |
A2 A3 A4 A9
|
B1
|
C6 C8
|
Dotarse de ferramentas para entender a situación económica actual e para manexar os datos máis relevantes. |
A5 A8 A10
|
B1 B4 B5
|
C3 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque I - INTRODUCIÓN |
Tema 1 Modelos, variables e prazos en Macroeconomía
Tema 2 Medición en Macroeconomía
Tema 3 Modelo de produción e distribución da Renda Nacional
|
Bloque II - O LONGO E MEDIO PRAZO |
Tema 4 Modelo neoclásico de crecemento económico
Tema 5 Economía das ideas e outros factores de crecemento
Tema 6 Diñeiro e inflación
Tema 7 A restrición orzamentaria do sector público
Tema 8 O mercado de traballo e o paro |
Bloque III - O CURTO PRAZO |
Tema 9 Os mercados de bens e financeiros. Modelo IS-PM
Tema 10 Paro, inflación e o modelo OA-DA
Tema 11 Flutuacións. A crise económica actual |
Bloque IV - A ECONOMÍA INTERNACIONALIZADA |
Tema 12 Tipos de cambio
Tema 13 O modelo de economía aberta |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
|
60 |
90 |
150 |
Problem solving |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
Supervised projects |
|
1.5 |
15 |
16.5 |
Oral presentation |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clase maxistral complementada con material didáctico colgado na plataforma
Moodle: diapositivas que resumen os contidos explicados en clase e
lecturas de apoio. |
Problem solving |
Resolución dos problemas colgados en Moodle, semellantes aos que poden pedirse no exame. |
Supervised projects |
Traballo de carácter voluntario. Ver en Moodle o documento "Contido e metodoloxía dos traballos de carácter voluntario". |
Oral presentation |
Os traballos voluntarios entregaranse por escrito e tamén se presentarán en clase. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Ver documento en Moodle "Contido e metodoloxía dos traballos voluntarios"
Obxectivos:
I. Manexar unha fonte de datos estatísticos e excel.
II. Reflexionar sobre un fenómeno: formular unha pregunta.
III. Estudar un capítulo dun dos libros recomendados en Macroeconomía II, o que será útil tamén para o exame.
IV. Sintetizar posibles respostas á pregunta consultando 2-3 artigos (para un traballo individual).
Fases:
1) Preproxecto e 1º xuntanza co profesor.
2) Proxecto.
3) Guión e 2ª xuntanza co profesor.
4) Investigación final, redacción e entrega.
5) Exposición. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
|
Puntuación máxima se o traballo é de alta calidade |
1 |
Oral presentation |
|
Exposición do traballo |
0.5 |
|
Assessment comments |
O exame constará de dúas partes.
A primeira será tipo test, con penalización por resposta errónea. Nalgunhas preguntas pode haber un espazo para que faga explícitos os cálculos ou detalles sobre a resposta.
A segunda parte terá catro preguntas A ESCOLLER TRES delas. Serán preguntas teóricas de relacionar ideas ou problemas. O ESPAZO DE RESPOSTA ESTARÁ LIMITADO, pense no que se lle pregunta exactamente. Ver o documento colgado en Moodle "Normas para a realización dun exame".
Recoméndase acudir a titorías para resolver calquera dúbida.
- TELÉFONO:
981 167 000 - Ext. 4402
- DESPACHO:
Entrechán, corredor detrás dos ascensores, fronte ao decanato. (Área pertencente á administración da antiga Escola de Empresariais).
- HORARIOS DE TITORÍA:
Luns: de 10.00 a 11.30 h.
Martes: de 10.00 a 11.30 h.
Mércores: de 10.00 a 10.30 e de 11.30 a 14.00 h.
|
Sources of information |
Basic
|
Blanchard, Olivier (varias edicións). Macroeconomía. Prentice Hall
Jones, Charles I. (2009). Macroeconomía. Antoni Bosch
Makiw, N. Gregory (varias edicións ). Macroeconomía . Antonio Bosch |
Estes son os tres manuais nos que se basea a asignatura. Pode utilizar calquera deles, pero teña en conta que cada tema pode basearse máis nun manual distinto e coller contidos de outro, como se indicará. No documento colgado en Moodle "Contido e metodoloxía dos traballos voluntarios" pode atopar unha táboa de correspondencias entre os temas da asignatura e os capítulos destes tres libros. |
Complementary
|
Warsh, David (2008). El conocimiento y la riqueza de las naciones. Antonio Bosch
Easterly, William (2003). En busca del crecimiento. Antonio Bosch
Jones, Charles I. (2000). Introducción al crecimiento económico.. Prentice Hall |
Cítanse aquí só tres libros que se utilizarán no bloque II, na teoría do crecemento económico. Para cada tema colgarase en Moodle un índice analítico (resumindo o tema) e a bibliografía na que se basea. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Macroeconomía I/611111207 |
|
Other comments |
Recoméndase acudir a titorías para resolver dúbidas.
Lembre que o exame vai ser de comprensión, de razoar e relacionar ideas.
Esta materia estúdase con esquemas e resumes, facendo unha primeira atacada a todo o temario e volvendo despois atrás para estudar os detalles.
O profesor comunícase cos estudantes subscritos á materia en Moodle a través dos seus e-mails da UdC. Para quen non teña costume de visitar a súa conta da universidade, recoméndase que vincule este mail ao da conta que normalmente utilice, vía protocolo POP3 ou semellante (consultar ao servizo de informática).
As cualificacións da materia comunicaranse ao teléfono móbil a aqueles subscritos a este servizo nesta asignatura. Tamén se colgarán en Moodle e se enviará un mail de aviso.
|
|