Identifying Data 2015/16
Subject (*) Macroeconomía II Code 611111302
Study programme
Licenciado en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
Third Troncal 7.5
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://http://www.netvibes.com/fernandobruna
General description Curso de macroeconomía de nivel intermedio. Farase especial fincapé na teoría económica da innovación e o crecemento económico, no paro, nos mercados internacionais e nalgúns dos aspectos máis relevantes da crise económica actual.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no eido privativo como no público.
A3 Aportar racionalidade á análise e á descrición de calquera aspecto da realidade económica.
A4 Avaliar consecuencias de distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores dados os obxectivos.
A5 Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A8 Identificar as fontes de información económica principais e o seu contido, derivando dos datos a información relevante.
A9 Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou empíricas acerca de como funciona a economía.
A10 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados na utilización de instrumentos técnicos.
B1 Estimular a capacidade de aprendizaxe.
B4 Utilizar, de xeito habitual, a tecnoloxía da información e as comunicacións en todo o seu desenvolvemento profesional.
B5 Comunicarse con fluidez no seu entorno e traballar en equipo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender os fundamentos teóricos dos principais temas macroeconómicos. A2
A3
A4
A9
B1
C6
C8
Dotarse de ferramentas para entender a situación económica actual e para manexar os datos máis relevantes. A5
A8
A10
B1
B4
B5
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Bloque I - INTRODUCIÓN Tema 1 Modelos, variables e prazos en Macroeconomía

Tema 2 Medición en Macroeconomía

Tema 3 Modelo de produción e distribución da Renda Nacional


Bloque II - O LONGO E MEDIO PRAZO Tema 4 Modelo neoclásico de crecemento económico

Tema 5 Economía das ideas e outros factores de crecemento

Tema 6 Diñeiro e inflación

Tema 7 A restrición orzamentaria do sector público

Tema 8 O mercado de traballo e o paro
Bloque III - O CURTO PRAZO Tema 9 Os mercados de bens e financeiros. Modelo IS-PM

Tema 10 Paro, inflación e o modelo OA-DA

Tema 11 Flutuacións. A crise económica actual
Bloque IV - A ECONOMÍA INTERNACIONALIZADA Tema 12 Tipos de cambio

Tema 13 O modelo de economía aberta

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 60 90 150
Problem solving 5 7.5 12.5
Supervised projects 1.5 15 16.5
Oral presentation 3 4.5 7.5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clase maxistral complementada con material didáctico colgado na plataforma
Moodle: diapositivas que resumen os contidos explicados en clase e
lecturas de apoio.
Problem solving Resolución dos problemas colgados en Moodle, semellantes aos que poden pedirse no exame.
Supervised projects Traballo de carácter voluntario. Ver en Moodle o documento "Contido e metodoloxía dos traballos de carácter voluntario".
Oral presentation Os traballos voluntarios entregaranse por escrito e tamén se presentarán en clase.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Ver documento en Moodle "Contido e metodoloxía dos traballos voluntarios"

Obxectivos:
I. Manexar unha fonte de datos estatísticos e excel.
II. Reflexionar sobre un fenómeno: formular unha pregunta.
III. Estudar un capítulo dun dos libros recomendados en Macroeconomía II, o que será útil tamén para o exame.
IV. Sintetizar posibles respostas á pregunta consultando 2-3 artigos (para un traballo individual).

Fases:
1) Preproxecto e 1º xuntanza co profesor.
2) Proxecto.
3) Guión e 2ª xuntanza co profesor.
4) Investigación final, redacción e entrega.
5) Exposición.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Puntuación máxima se o traballo é de alta calidade 1
Oral presentation Exposición do traballo 0.5
 
Assessment comments
O exame constará de dúas partes.

A primeira será tipo test, con penalización por resposta errónea. Nalgunhas preguntas pode haber un espazo para que faga explícitos os cálculos ou detalles sobre a resposta.

A segunda parte terá catro preguntas A ESCOLLER TRES delas. Serán preguntas teóricas de relacionar ideas ou problemas. O ESPAZO DE RESPOSTA ESTARÁ LIMITADO, pense no que se lle pregunta exactamente. Ver o documento colgado en Moodle "Normas para a realización dun exame".

Recoméndase acudir a titorías para resolver calquera dúbida.


- TELÉFONO:

981 167 000 - Ext. 4402


- DESPACHO:

Entrechán, corredor detrás dos ascensores, fronte ao decanato. (Área pertencente á administración da antiga Escola de Empresariais).


- HORARIOS DE TITORÍA:
Luns: de 10.00 a 11.30 h.
Martes: de 10.00 a 11.30 h.
Mércores: de 10.00 a 10.30 e de 11.30 a 14.00 h.


Sources of information
Basic Blanchard, Olivier (varias edicións). Macroeconomía. Prentice Hall
Jones, Charles I. (2009). Macroeconomía. Antoni Bosch
Makiw, N. Gregory (varias edicións ). Macroeconomía . Antonio Bosch

Estes son os tres manuais nos que se basea a asignatura. Pode utilizar calquera deles, pero teña en conta que cada tema pode basearse máis nun manual distinto e coller contidos de outro, como se indicará.

No documento colgado en Moodle "Contido e metodoloxía dos traballos voluntarios" pode atopar unha táboa de correspondencias entre os temas da asignatura e os capítulos destes tres libros.

Complementary Warsh, David (2008). El conocimiento y la riqueza de las naciones. Antonio Bosch
Easterly, William (2003). En busca del crecimiento. Antonio Bosch
Jones, Charles I. (2000). Introducción al crecimiento económico.. Prentice Hall

Cítanse aquí só tres libros que se utilizarán no bloque II, na teoría do crecemento económico.

Para cada tema colgarase en Moodle un índice analítico (resumindo o tema) e a bibliografía na que se basea.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Macroeconomía I/611111207

Other comments
Recoméndase acudir a titorías para resolver dúbidas. Lembre que o exame vai ser de comprensión, de razoar e relacionar ideas. Esta materia estúdase con esquemas e resumes, facendo unha primeira atacada a todo o temario e volvendo despois atrás para estudar os detalles. O profesor comunícase cos estudantes subscritos á materia en Moodle a través dos seus e-mails da UdC. Para quen non teña costume de visitar a súa conta da universidade, recoméndase que vincule este mail ao da conta que normalmente utilice, vía protocolo POP3 ou semellante (consultar ao servizo de informática). As cualificacións da materia comunicaranse ao teléfono móbil a aqueles subscritos a este servizo nesta asignatura. Tamén se colgarán en Moodle e se enviará un mail de aviso.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.