Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os mecanismos do cambio económico. |
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Advertir que a realidade económica do presente non resulta independente, se non que constitúe una adición das distintas realidades que conforman o pasado. |
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Contextualizar historicamente o proceso de crecemento económico, resultado do pasado. |
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Axudar a entender as orixes e persistencia das desigualdades socioeconómicas entre grupos sociais. |
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Potenciar o emprego de métodos cuantitativos que impliquen o uso de material estatístico e gráfico. |
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Explicitar cómo a realidade económica constitúe un fenómeno de grande complexidade, que integra non só variábeis económicas, se non tamén factores extraeconómicos, como son os políticos, sociais e institucionais. |
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A ECONOMÍA ESPAÑOLA NO SÉCULO XX: UNHA PERSPECTIVA MACROECONÓMICA. A periodización da Historia económica de España dende 1900.— Algúns indicadores macroeconómi-cos de crecemento no século XX.— As mudanzas estructurais e o final do atraso español: desa-grarización, apertura económica e Estado do Benestar.— España nunha perspectiva europea.
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0. La organización de la asignatura
—Las clases
—Cómo aprobar la asignatura
—Los trabajos de curso
—El apoyo estadístico
1. Periodización de la Historia económica de España en el siglo XX
—Posibles periodizaciones: sectoriales, cronológicas, mixtas
—Los tres grandes periodos en la HEE del siglo XX
El primer tercio de siglo (1898-1935)
La Guerra civil y la posguerra (1936-1950)
La España del crecimiento (1950-2000)
—La organización de los temas en el programa: un comentario
2. Algunos macroindicadores de crecimiento en la España del siglo XX
—El Producto PC y su comparación internacional
—La Renta PC, 1898-2000
3. Los cambios de largo plazo en la estructura económica y el final del ‘atraso’
—La desruralización y sus indicadores
La evolución de la población activa
El comportamiento del PIB sectorial
—La ‘desnacionalización’ económica y la apertura al exterior: el coeficiente de apertura exterior
—La creación de un Estado de Bienestar: el indicador del gasto público en el LP
4. Una comparación con Europa
—La tesis de la anomalía española
—Las cifras españolas y europeas del Producto PC
—Un patrón de crecimiento europeo único y dos modelos: el atlántico y el mediterráneo
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3. O PRIMEIRO TERCIO DO SÉCULO (1), 1998-1923. A herdanza do século XIX.— Da perda das últimas colonias ata a I Guerra mundial: nacionalismo económico e crecemento moderado.— A I Guerra mundial e seus efectos sobre a economía española.— A consolidación do nacionalis-mo económico.
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2. A TRANSICIÓN DEMOGRÁFICA: POBOACIÓN E DESENVOLVEMENTO NOS SÉCULOS XIX E XX. A relevancia do estudio da poboación na Economía.— Indicadores demográficos.— Evolución xeral da poboación española: tendencias e fluctuacións.— O comportamento dos indicadores vexetativos e a cuestión da transición.— A emigración exterior: etapas, destinos e característi-cas.— A emigración interior: urbanización e mudanza económica.— As disparidades rexionais e sectoriais no crecemento e modernización demográfica.—¿Unha España con poucos espa-ñois?: inmigración e cambio de tendencia.
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0. La organización de la asignatura
—Las clases
—Cómo aprobar la asignatura
—Los trabajos de curso
—El apoyo estadístico
1. Periodización de la Historia económica de España en el siglo XX
—Posibles periodizaciones: sectoriales, cronológicas, mixtas
—Los tres grandes periodos en la HEE del siglo XX
El primer tercio de siglo (1898-1935)
La Guerra civil y la posguerra (1936-1950)
La España del crecimiento (1950-2000)
—La organización de los temas en el programa: un comentario
2. Algunos macroindicadores de crecimiento en la España del siglo XX
—El Producto PC y su comparación internacional
—La Renta PC, 1898-2000
3. Los cambios de largo plazo en la estructura económica y el final del ‘atraso’
—La desruralización y sus indicadores
La evolución de la población activa
El comportamiento del PIB sectorial
—La ‘desnacionalización’ económica y la apertura al exterior: el coeficiente de apertura exterior
—La creación de un Estado de Bienestar: el indicador del gasto público en el LP
4. Una comparación con Europa
—La tesis de la anomalía española
—Las cifras españolas y europeas del Producto PC
—Un patrón de crecimiento europeo único y dos modelos: el atlántico y el mediterráneo |
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4. O PRIMEIRO TERCIO DO SÉCULO (2), 1923-1935. Intervencionismo e reactivación industrial durante a Dictadura de Primo de Rivera.— A difícil situación da II República: o retorno á orto-doxia económica.— O balance de un tercio de século: Europa ó alcance da man.
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
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20 |
30 |
50 |
Proba oral |
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1 |
10 |
11 |
Traballos tutelados |
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1 |
9 |
10 |
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Atención personalizada |
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5 |
0 |
5 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Se proyectará una sesión de Power Point para cada uno de los temas |
Proba oral |
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Traballos tutelados |
Elaboración de un traballo personal segundo una relación que entregará o profesor |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
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Descrición |
Dos sesiones: una en grupo, para dar pautas generales; y la otra, individual, de seguimiento. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
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Criterios de evaluación para evaluar los traballos tutelados: se considerarán los aspestos formales (adecuación a las normas sobre cómo se hacen los trabajos) y el contenido de los mismos |
30 |
Proba oral |
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Cuestiones sobre o contido do programa |
60 |
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Observacións avaliación |
El 10 % restante se imputará a la asistencia a clase
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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COMÍN, Francisco, Mauro HERNÁNDEZ e Enrique LLOPIS, eds. (2002). Historia económica de España, siglos X-XX. Barcelona, Crítica
CARRERAS, Albert y Xavier TAFUNELL (2004). Historia económica de la España contemporánea. Barcelona, Ed. Crítica. |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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Observacións |
Conocimientos básicos de inglés e informática de gestión (uso de tratamiento de textos, en especial Word, tanto para Mac como para Windows, y Adobe; Power Point) |
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