Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A13 |
Coñecer e aplicar, mediante ferramentas informáticas, os conceptos e teorías que constitúen a base das finanzas modernas |
A14 |
Coñecer os instrumentos máis importantes de control de risco de mercado, de crédito e operacionais |
A15 |
Comprender os modelos de valoración de activos financeiros; crear e xestionar carteiras de valores |
A16 |
Utilizar instrumentos derivados coa fin de utilizalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do inversor |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B4 |
Habilidades informáticas. |
B5 |
Habilidades de presentación oral e escrita. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B8 |
Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo. |
B9 |
Capacidade para traballar baixo presión. |
B11 |
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. |
B15 |
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións. |
|
BJ3 BJ4 BJ5 BJ8 BJ9
|
|
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca. |
|
BJ4 BJ15 BJ16
|
|
Explicación dos coñecementos instrumentais máis importantes de control dos riscos de mercado, de crédito e operacionais. |
AJ14
|
|
|
Elaboración de diagnósticos acerca do entorno económico e financeiro, para fundamentar a toma de decisións financeiras |
AJ15
|
|
|
Comprensión dos modelos de valoración de activos financeiros e adquisición de coñecementos para crear e xestionar carteiras de valores. |
AJ13
|
|
|
Formación na utilización dos instrumentos derivados co fin de usalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do investidor. |
AJ16
|
|
|
Planificación para a resolución de problemas. |
|
BJ2
|
|
Habilidades informáticas. |
|
BJ4
|
|
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas |
|
BJ6
|
|
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. |
|
BJ11
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CC3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CC6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CC7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CC8
|
Coñecer os instrumentos máis importantes de control de risco de mercado, de crédito e operacionais |
|
BJ16 BJ24 BJ25 BJ26 BJ27 BJ28
|
|
Comprender os modelos de valoración de activos financeiros; crear e xestionar carteiras de valores |
AJ13
|
|
|
Utilizar instrumentos derivados coa fin de utilizalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do inversor |
AJ16
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1.- INTRODUCCIÓN |
1.1. Características de las series temporales económicas
1.2. Características típicas de las series temporales financieras |
Tema 2.- CONCEPTOS ESTADÍSTICOS PREVIOS |
2.1. Variable aleatoria
2.2. Estacionariedad
2.3. Función de autocorrelación
2.4. El operador retardo y diferenciación de una serie
2.5. La ley de las expectativas iterativas |
Tema 3.- MODELOS DE SERIES TEMPORALES ESTACIONARIOS |
3.1. Procesos autoregresivos
3.2. Procesos de media móvil
3.3. Procesos mixtos
3.4. Teorema de Wold
3.5. Funciones de autocorrelación de procesos estacionarios
3.6. Estimación y diagnosis
3.7. Criterios de selección de modelos
3.8. Predicción |
Tema 4.- TENDENCIA, ESTACIONALIDAD, CONTRASTES DE RAICES UNITARIAS |
4.1. Tendencia determinista y tendencia estocástica
4.2. Contrastes de raíces unitarias
4.3. Estacionalidad |
Tema 5.- VOLATILIDAD EN SERIES FINANCIERAS. HETEROSCEDASTICIDAD CONDICIONAL |
5.1. introducción
5.2. Modelos ARCH univariantes
5.3. Modelos GARCH
5.4. Estimación máximo verosímil
5.5. Diagnosis y Contrastes |
Tema 6.- OTROS MODELOS DE VOLATILIDAD EN SERIES FINANCIERAS |
6.1. Modelos IGARCH, FIGARCH
6.2. GARCH en media
6.3. EGARCH
6.4. Volatilidad estocástica |
Tema 7.- ESTIMACIÓN Y CONTRASTES DEL CAPM (CAPITAL ASSET PRICING MODEL) |
7.1. Introducción, estimación del CAPM y contrastes |
Tema 8.- INTRODUCCIÓN A SERIES DE TIEMPO NO ESTACIONARIAS |
8.1. Introducción a la cointegración |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A13 A14 A15 A16 B28 B27 B26 B25 B24 B16 B15 B11 B9 B8 B6 B4 B3 B2 C3 C7 |
30 |
22.5 |
52.5 |
Objective test |
A14 A15 A16 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B11 B15 B16 B24 B25 B26 B27 B28 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
A13 A14 A15 A16 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B11 B15 B16 B24 B25 B26 B27 B28 C3 C6 C7 C8 |
18 |
27 |
45 |
Supervised projects |
A13 A14 A15 A16 B28 B27 B26 B25 B24 B16 B15 B11 B9 B8 B6 B5 B4 B3 B2 C3 C6 C7 C8 |
0 |
26.5 |
26.5 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Los alumnos deben realizar, con el apoyo y dirección de los profesores, las aplicaciones empíricas que les sean propuestas. |
Objective test |
Prueba para evaluar la capacidad que el alumno tiene para asimilar los conceptos e interrerlacionarlos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral, apoyada en medios audiovisuales, que incluye conceptos teóricos y ejemplos prácticos. |
Supervised projects |
Cada alumno debe realizar, bajo tutela, un trabajo con datos reales aplicando las técnicas que se les han enseñado en el curso. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Supervised projects |
|
Description |
Para la realización de estas actividades los alumnos necesitan el asesoramiento y, en su caso, la dirección de los profesores. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A14 A15 A16 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B11 B15 B16 B24 B25 B26 B27 B28 C6 C7 C8 |
Examen escrito |
70 |
Supervised projects |
A13 A14 A15 A16 B28 B27 B26 B25 B24 B16 B15 B11 B9 B8 B6 B5 B4 B3 B2 C3 C6 C7 C8 |
Trabajo individual de hasta 1000 palabras |
30 |
|
Assessment comments |
Aquellos alumnos cuya participación en las actividades iguale ó supere el 20% y no se presenten al examen final, serán calificados como suspensos. Para garantizar la posibilidad de que se pueda superar la materia en la segunda oportunidad (art. 18.7), el peso de la evaluación continua en la calificación deberá ser fijado entre el 30% y el 50%. Se recomienda que el criterio de evaluación de la segunda oportunidad sea el que opera en la oportunidad adelantada de la evaluación.
|
Sources of information |
Basic
|
|
W. Enders (2003). Applied econometric time series. Wiley Series in Probability and Mathematical Statistics |
Complementary
|
|
Alexander, C. (2001). Market Models. A Guide to Financial Data Analysis. Wiley Bauwens, L and Giot, P. (2001). Econometric Modelling of Stock Market Intraday Activity. Kluwer Academic Box, G.E.P., Jenkins, G.M. and Reinsel, G. (1994). Time Series Analysis: Forecasting and Control . Holden Day Campbell, J.Y., W. Lo and A.C. MacKinlay (1997). The Econometrics of Financial Markets. Princeton: Princeton University Press Carrascal, U., Y. González y B. Rodríguez (2001). Análisis Econométrico con Eviews.. RA-MA. Madrid Cuthbertson (1996). Quantitative financial economics. John Wiley Davidson J. (2000). Econometric theory. Ed. Blackwell Granger C. W. J. y Newbold P. (1986). Forecasting economic time series. Academic Press Greene, W. (1998). Análisis econométrico. Ed. Prentice Hall, Cap.18 Espasa, A. y Cancelo, J.R. (1993). Métodos Cuantitativos para el Análisis de la Coyuntura Económica . Alianza Franke, J., Härdle, W. y Hafner, C.M. (2004). Statistics of Financial Markets. Springer Gouriéroux, C. (1997). ARCH Models and Financial Applications. Springer Hamilton, J. (1994). Time Series Analysis. Princeton U.P. Hol, E. (2003). Empirical Studies on Volatility in Internacional Stock Markets. Kluwer Academic Mills, T. C. and R. N. Markellos (2008). The econometrics modelling of financial time series. Cambridge University Press Peña, D., Tiao, G.C and Tsay, R.S. (2001). A Course in Time Series Analysis. Wiley Wooldridge, J. M. (2006). Introducción a la econometría: Un enfoque moderno (2ª ed). Madrid. Thomson |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|