Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A26 |
Saber qué son os instrumentos financeiros derivados, como se pode acceder á súa utilización, para qué serven, en qué caso convén utilizar uns ou outros produtos |
A27 |
Valorar criticamente a utilización dos instrumentos financeiros derivados en determinadas ocasións sabendo as vantaxes ou desvantaxes que poderían proporcionar |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B14 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B17 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas |
B18 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro |
B23 |
Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o concepto, tipoloxía, características, operativa e finalidades dos instrumentos financeiros derivados |
AJ26
|
BJ3 BJ23
|
|
Coñecer as consecuencias da aplicación práctica dos instrumentos financeiros derivados, con especial atención á determinación do resultado do seu uso |
AJ26
|
BJ2 BJ3 BJ18
|
|
Coñecer e aplicar os principais modelos de valoración de instrumentos financeiros derivados |
AJ26
|
BJ2 BJ16 BJ17 BJ24 BJ28
|
|
Considerar criticamente o uso dos instrumentos financeiros derivados, determinando as vantaxes e desvantaxes de cada instrumento e estratexia nun contexto específico |
AJ27
|
BJ6 BJ7 BJ13 BJ14 BJ25 BJ26 BJ27 BJ28
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución |
1.1. Concepto e características
1.2. Mercados
1.3. Clasificación
1.4. Finalidades |
2. Contratos forward e futuros |
2.1. Características básicas
2.2. Mecánica e operativa
2.3. Contratos sobre tipos de interese. FRA
2.4. Estratexias de cobertura
2.5. Arbitraxe |
3. Opcións |
3.1. Características e tipoloxía básica
3.2. Opcións sobre tipos de interese. CAP, FLOOR, COLLAR
3.3. Valoración. Modelo Black-Scholes. Modelo binomial
3.4. Estratexias con opcións
3.5. Opcións exóticas |
4. Outros derivados |
4.1. Swaps de tipos de interese. Swaps de divisas.
4.2. Derivados de crédito
4.3. Derivados sobre clima, enerxía e seguros
4.4. Produtos estruturados e outros derivados |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A26 B3 B23 B24 |
7 |
20 |
27 |
Problem solving |
A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 |
12 |
30 |
42 |
Mixed objective/subjective test |
A26 A27 B17 B16 B14 B13 B7 B6 B3 B2 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
2 |
0 |
2 |
Mixed objective/subjective test |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxectivo de orientar ao alumno na súa preparación. |
Problem solving |
Realización de actividades prácticas, incluindo desenvolvemento de aplicacións da teoría e resolución de exercicios e problemas. |
Mixed objective/subjective test |
Probas que se realizarán durante o periodo de clases, con preguntas curtas, preguntas de resposta ampla, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados. |
Mixed objective/subjective test |
Exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas de resposta ampla, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
|
Description |
Nos horarios de titoría o alumno será atendido para aclarar as dúbidas que se lle plantexen na preparación da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
Exame da materia que supón o 50% da cualificación final. Celebrarase nas datas oficiais. En ningún caso será posible obter con este exame a parte de cualificación correspondente ás probas que se realizarán durante o periodo de clases. |
50 |
Mixed objective/subjective test |
A26 A27 B17 B16 B14 B13 B7 B6 B3 B2 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
Durante o periodo de clases realizaranse varias probas de diverso tipo que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 50% da cualificación final. Cada proba non realizada puntúa como cero. |
50 |
|
Assessment comments |
A cualificación de NON PRESENTADO outorgarase ao alumno cuxa participación en actividades de avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada, segundo normativa vixente da Facultade.
Segundo normativa da Universidade, o acceso á realización dunha proba de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles acesos, non autorizados expresamente polo profesorado responsable, será causa suficiente de expulsión da proba. Asimesmo, en caso de realización fraudulenta dunha proba de avaliación procederase á expulsión inmediata do estudante da proba. A expulsión dunha proba de avaliación implicará a calificación de suspenso (nota numérica 0) na convocatoria da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
Elvira, Óscar (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs.... Barcelona: Profit
Winstone, David (1995). Financial derivatives: hedding with futures, forwards, options ans swaps. London: Chapman & Hall
Hull, John C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. México: Pearson Educación
Knop, Roberto (2010). Manual de instrumentos derivados: más de tres décadas de Black-Scholes. Madrid: Escuela de Finanzas Aplicadas |
|
Complementary
|
Chorafas, Dimitris N. (2008). Introduction to derivative financial instruments : options, futures, forwards, swaps, and hedging. New York: McGraw-Hill
Casanovas Ramón, Montserrat (2014). Opciones financieras. Madrid: Pirámide
Hull, John C. (2011). Options, Futures, and Other Derivatives. Upper Saddle River, NJ: Pearson, Prentice Hall
Poitras, Geoffrey (2002). Risk management, speculation, and derivative securities. Amsterdam: Academic Press |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|