Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e a taxa de rendemento interna |
A5 |
Utilizar os principais modelos de análise e selección de inversións, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza |
A6 |
Estruturar o proceso de selección de investimentos tendo en conta tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo |
A7 |
Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos eidos |
A8 |
Determinar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa |
A9 |
Entender o concepto de intanxibles, a súa localización, a súa importancia, a súa valoración, a súa implicación na función financeira |
B1 |
Habilidades lingüísticas básicas. |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B4 |
Habilidades informáticas. |
B5 |
Habilidades de presentación oral e escrita. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B8 |
Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo. |
B9 |
Capacidade para traballar baixo presión. |
B10 |
Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros. |
B11 |
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. |
B12 |
Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B14 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento |
B15 |
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B17 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas |
B18 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro |
B20 |
Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras |
B23 |
Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer los fundamentos y justificación de la teoría de inversión |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12 BJ13 BJ14 BJ15 BJ16 BJ17 BJ18 BJ20 BJ24 BJ25 BJ26 BJ27 BJ28
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Dominar el procedimiento de elaboración de los flujos de caja, la determinación del Valor actual neto y la tasa de rendimiento interna. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CC1 CC3 CC6
|
Aprender a utilizar los principales modelos de análisis y selección de inversiones, tanto en un contexto de certeza como de riesgo e incertidumbre. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CC1 CC3 CC6
|
Estructurar el proceso de selección de inversiones teniendo en cuenta tanto los modelos cuantitativos como la información de tipo cualitativo. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7
|
CC1 CC3 CC6
|
Identificar el contexto decisional y los modelos de ayuda a la decisión adecuados al mismo |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ8 BJ12 BJ14 BJ15 BJ17 BJ18 BJ20 BJ24
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7
|
Conocer los fundamentos y justificación teórica práctica de la Función Financiera, del Análisis Economico Financiero, desde la perspectiva financiera |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12
|
CC1 CC2 CC6
|
Ordenar, determinar y aplicar los modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. Discernir el concepto de valor. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12 BJ13 BJ14 BJ15 BJ16 BJ17 BJ18 BJ20 BJ23 BJ24 BJ25
|
CC1 CC2 CC3 CC6 CC7
|
Deteminar los objetivos financieros, y el concepto de valor de empresa. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ6 BJ8 BJ9
|
CC1 CC2 CC3 CC6
|
Los intangibles, su localización, su importancia, su valoración, su implicación en la función financiera. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ6 BJ7 BJ8 BJ11 BJ12
|
CC1 CC2 CC3 CC6 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
El objetivo financiero de la empresa |
La función financiera en la empresa. Concepto y objetivo financiero. |
El valor; especificación y contenido. |
Descuento de flujos y coste de capital. |
Valoración de empresas. |
¿Por qué preocuparse del valor de la empresa? Valor económico y valor financiero. El enfoque de valor completo. Métodos de valoración de empresas. |
Valoración de intangibles. |
¿Qué es un factor intangible de valor? Variables determinantes del valor incremental de la empresa. Intangibles, opcionalidad y crecimiento. |
Selección de inversiones. |
Cuantificación y determinación de las variables del modelo.
Delimitación del entorno de certeza. |
Riesgo e incertidumbre. |
La aleatoriedad. Definición, captación y ajuste del riesgo. Análisis de sensibilidad de un proyecto de inversión |
Multicriterio. |
Análisis de los modelos de decisión multicriterio más difundidos. |
Opciones Reales |
Valoración de opciones reales. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B25 B24 B23 B20 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
Problem solving |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B25 B24 B23 B20 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C6 C7 |
12 |
12 |
24 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
4 |
4 |
8 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
5 |
5 |
10 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. |
Problem solving |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Mixed objective/subjective test |
Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico. |
Mixed objective/subjective test |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario e condicións que sinale cada profesor.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Probas escritas periódicas destinadas a controla-lo progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
|
Assessment comments |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e
osecriterios de coordinación acordados para a área, - As oportunidades de Xuño e Xullo avaliaranse calculando unha
media entre os resultados da avaliación continua e da proba final, ponderados ó
50% - Oportunidade adiantada: avaliarase en función do resultado
dunha proba mixta comprensiva de tódolos contidos e competencias propios da
materia,de acordo coa guía do curso inmediatamente anterior Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas sinaladas atal
efecto polos profesores ou, cando proceda, polos órganos da Facultade, agás nos
supostos que no seu caso prevea a normativa académica; de non se realizar,
cualificaranse como cero a efecto de calcula-la cualificación final. De conformidade coa normativa da Facultade, cualificarase como
"non presentado" exclusivamente ós alumnos que desenvolvan tarefas
que ponderen menos dun 20% na avaliación xeral do curso, con independencia da
cualificación acadada. Durante as aulas, salvo autorización expresa por parte dos
profesores, os móbiles, ordenadores e aparellos electrónicos similares
permanecerán en todo momento fóra da vista; durante os exames deberán ademais
estar apagados. O incumprimento destas normas ou o uso indebido destes
aparellos serán causas de expulsión da aula ou dos exames, e neste último caso
terán ainterpretación de fraude.
A comisión de fraude poderá implicar que o alumno
deba examinarse de forma oral ante un Tribunal composto polo equipo docente
damateria, sen perxuizo doutras consecuencias académicas que se poidan derivar.
|
Sources of information |
Basic
|
Piñeiro, de Llano, Álvarez (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
Piñeiro, de Llano (2009). Dirección financiera; un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid, Delta
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de Gestión Financiera. Madrid, McGraw Hill
Piñeiro, de Llano (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago, Tórculo ediciones |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|