Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o funcionamento dos diferentes mercados: O mercado do diñeiro, o mercado do traballo, o mercado de bens. |
A1 A2 A7
|
B3
|
|
Coñecer a determinación da renda de equilibrio. Primeiro nunha economía simple, pechada e sen sector público.
|
A2 A3
|
B1 B5
|
C1
|
Coñecer o papel do sector exterior e o papel do sector público e determinar o equilibrio nun modelo económico aberto e con sector público.
|
A1 A2 A4
|
B2 B6
|
|
Coñecer a formulación e os efectos das políticas económicas de demanda: fiscais e monetarias. Coñecer as políticas de oferta. |
A3 A5 A6 A8 A9 A10 A11
|
B4 B8
|
C4 C5
|
Coñecer o papel da banca e dos bancos centrais no financiamento do sistema económico.
|
A2 A3 A12
|
B7
|
C6 C7
|
Coñecer a nivel introdutorio a teoría dos ciclos económico |
A8 A9 A13
|
B9
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O ENFOQUE MACROECONOMICO |
1. Introducción
2. A producción agregada
3. Outras variables macroeconómicas principais
|
2. O MERCADO DE BENS E SERVIZOS: A CURVA IS |
1. Introdución
2. Os compoñentes do PIB
3. A demanda de bens
4. A demanda de investimento e o tipo de xuro
5. O equilibrio no mercado de bens e a curva IS |
3. O MERCADO DE ACTIVOS. A CURVA LM |
1. Introdución
2. A demanda de diñeiro
3. A oferta monetaria
4. O equilibrio no mercado monetario e a curva LM
5. A política monetaria e as operacións de mercado aberto |
4. O MODELO IS-LM
|
1. Introdución
2. O mercado de bens e a relación IS
3. Os mercados financeiros e a relación LM
4. O modelo IS-LM
5. Combinación de políticas económicas
6. Introdución da dinámica |
5. O MERCADO DE TRABALLO
|
1. Introdución
2. Panorámica do mercado de traballo
3. As variacións do desemprego
3. A determinación dos salarios
4. A determinación dos prezos
5. A taxa natural de desemprego
|
6. A DEMANDA E A OFERTA AGREGADA MACROECONÓMICA |
1. Introdución
2. A oferta agregada: concepto, obtención gráfica e pendente
3. A demanda agregada: concepto, obtención gráfica e pendente
4. A produción de equilibrio a curto e a medio prazo
5. Os efectos dunha expansión monetaria
6. Unha redución do déficit público
7. Conclusións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C7 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 |
25 |
25 |
50 |
Proba mixta |
A1 A6 A11 A12 A13 |
5 |
29 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor explica na aula cada un dos temas do contido do programa. Utiliza o encerado e as tecnoloXias dispoñibles.
Os alumnos resolven cantas dúbidas se lle formulan. Ao final de cada sesión maxistral ábrese un tempo de aclaracións, comentarios, etc.
Recoméndase a bibliografía axeitada a cada tema.
|
Solución de problemas |
A medida que se vai avanzando no temario proponse a solución de casos na metodoloxía denominada solución de problemas. |
Proba mixta |
O exame realizarase nas convocatorias oficiais de xuño e xullo. Puntuarase de 0 a 7 puntos, debendo obter o alumno neste exame polo menos 3 puntos para superar esta proba obxectiva. Esta proba poderá consistir nunha batería de test con resposta múltiple, sendo correcta unha soa das respostas. Tamén poderá incluír o exame temas de desenvolvemento do programa e/ou problemas. No caso dos test, os fallos restarán puntuación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba mixta |
|
Descrición |
O alumno pode acudir ao despacho do profesor co fin de aclarar dúbidas sobre os contidos, sobre a bibliografía recomendada, sobre a realización de traballos en relación con temas de actualidade ou temas que interesen ao alumno no contexto da materia de Macroeconomía. Tamén pode informarse sobre busca de fontes de datos económicos e manexo básico de programas estatísticos. Nesta actividade de atención personalizada ao alumno incluímos a acción de titoría aos grupos reducidos de alumnos, establecida en 4 horas por cada grupo de 15 alumnos. Esta dedicación está incluída nas 15 horas de atención personalizada que se recollen no apartado 4: Planificación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C7 |
A asistencia á sesión maxistral poderá ser avaliada en función das intervencións nas mesmas que mostren o grao de coñecemento que o alumno vai adquirindo da materia explicada. A asistencia, pois, soamente contribuirá á nota obtida en función das respostas a cuestións que formule o profesor ou a comentarios que sobre a materia realice o alumno cando, a xuízo do profesor, mostren aquelas respostas e aqueles comentarios, un dominio axeitado dos contidos explicados. Neste apartado inclúense os exercicios sobre os contidos que se puidesen realizar ao longo do cuadrimestre. |
15 |
Solución de problemas |
A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 |
A resolución dos casos formulados na aula e comentados en presenza dos demais alumnos, utilizando o encerado, o proxector, etc. Inclúense nesta apartado os traballos que, dirixidos polo profesor, fosen presentados e defendido polos alumnos na aula. A cualificación máxima que se pode outorgar ao alumno pola solución de problemas e polas actividades do apartado de sesión maxistral é de 3 puntos. Os exames que se realicen durante o cuadrimestre poderán conter tamén problemas. As cualificacións dos exames que se propoñan durante o cuadrimestre non terán carácter liberatorio da materia, senón que a puntuación obtida (máximo 3 puntos) se sumará ao exame final. |
15 |
Proba mixta |
A1 A6 A11 A12 A13 |
O exame realizarase na convocatoria de xuño e na extraordinaria de xullo. A puntuación será entre 0 e 7 puntos. Para superar esta proba será necesario obter polo menos 3 puntos nesta. A materia será superada na oportunidade de xuño ou na de xullo se a suma das cualificacións de sesión maxistral, solución de problemas e proba obxectiva é de 5 ou máis puntos. O exame poderá constar dunha batería de test con respostas múltiples, sendo soamente unha correcta. Os fallos penalizaranse. O exame tamén poderá conter temas de desenvolvemento ou resolución de problemas prop |
70 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que obteña a máxima cualificación poderán obter a cualificación de Matrícula de honra.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
PATEIRO RODRÍGUEZ, C. (1994). CONTESTACIÓN AL PROGRAMA DE MACROECONOMÍA. TÓRCULO
BAJO, O. Y M.A. MONÉS (1994). CURSO DE MACROECONOMÍA. A. BOSCH
MOCHÓN MORCILLO, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMIA. PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC GRAW HILL
RODRIGUEZ, J., F. MOCHÓN Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA (3ª). MADRID. MCGRAW HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICICIOS 3ª EDICIÓN. MADRID. EDERSA
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2010). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
ESCRIBA, F. J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MC GRAW HILL
DORBNBUSCH, R. Y S. FISCHER (varias ediciones). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHAR OLIVIER (2000). MACROECONOMÍA 2º edc.. PRENTICE HALL
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2006). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
PATEIRO RODRÍGUEZ C. (2011). PROBLEMAS Y TEST DE PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA . EN TRÁMITE |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase ao alumno a maior asistencia posible ás sesións maxistrais e á resolución de problemas. Aconséllase un seguimento continuo da materia, aclarando cantas dúbidas se formulen na titoría e na propia aula. |
|