Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer, comprender e manexar os conceptos básicos da inferencia estatística |
A4 A5 A7 A9 A11 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer, comprender e manexar os conceptos básicos da mostraxe |
A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e saber acceder ás fontes básicas de tipo socioecónomico |
A1 A2 A6 A7 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Introducción a la inferencia estadítica |
1.1 Población y muestra: tipos de muestreo
1.2 Estadísticos y sus distribuciones en el muestreo
1.3 Muestreo en poblaciones normales |
2.- Conceptos básicos de estimación |
2.1 Estimación puntual
Introducción
Propiedades deseables
Métodos de estimación
2.2 Estimación por intervalos
Introducción
Intervalos de confianza en poblaciones normales
Intervalos de confianza en muestras grandes |
3.- Contrastes paramétricos |
3.1 Conceptos básicos y teorema de Neyman-Pearson
3.2 Contrastes en poblaciones normales
3.3 Contrastes en muestras grandes
3.4 p-valor
3.5 Contrastes en regresión |
4.- Contrastes no paramétricos |
4.1 Características del enfoque no paramétrico
4.2 Principales contrastes no paramétricos |
5.- Muestreo en poblaciones finitas |
5.1 Principales tipos de muestreo |
6.- Fuentes estadísticas de tipo socioeconómico |
6.1 La organización de la estadística oficial en el ámbito nacional e internacional.
6.2 Principales estadísticas en el ámbito socioeconómico.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A7 A9 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 |
17 |
51 |
68 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 |
16 |
32 |
48 |
Prácticas a través de TIC |
A10 C3 C6 |
4 |
4 |
8 |
Proba mixta |
C1 |
2 |
0 |
2 |
Proba oral |
A3 A4 A5 |
2 |
4 |
6 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A13 C4 C5 C7 C8 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia ...). O profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. O obxectivo é introducir ao alumnado nos conceptos da materia, transmitirase así a base de coñecemento que o alumnado necesita para comezar o seu traballo e iniciar a súa aprendizaxe. |
Obradoiro |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, xa sexa mediante exercicios individuais ou exercicios realizados en grupo. |
Prácticas a través de TIC |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado. Traballarase con apoio do ordenador, e reservarase para temas ou conceptos nos que a intensidade dos cálculos o recomenda. De xeito trasversal tamén se introducirá ao alumnado no traballo en estatística con medios informáticos. |
Proba mixta |
Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final. Esta proba considerarase fundamental na avaliación, polo que será necesario obter nela un mínimo do 40% da nota para computar as outras actividades que se avalían.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesorado pode propoñer algunha proba mixta intermedia, organizada ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a superar a proba final.
Para a realización das probas mixtas, o profesorado pode pedir o cumprimento de algunha condición |
Proba oral |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento . |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Atencion persoalizada ao alumno para a resolucion das dúbidas que puidesen aparecer, non só na resolucion de exercicios se non en calquera outra fase do proceso de aprendizaxe. También se desarrollar´mediante las tutorías en grupos reducidos de 15 estudiantes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 |
Realización de exercicios individuais ou en grupo que os alumnos realizarán durante os diferentes obradoiros, a proposta do profesor. |
25 |
Proba mixta |
C1 |
Como alternativa á proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesorado pode realizar proba(s) mixtas, organizadas ao longo do período docente. Para a realización das probas mixtas, o profesor pode pedir o cumprimento dalgunha condición |
65 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A13 C4 C5 C7 C8 |
Consiste na realización de traballo/s en grupo.
Cada traballo pode ser obxecto dalgún sistema de comprobación por parte do profesor |
5 |
Proba oral |
A3 A4 A5 |
Con esta proba se evalua a exposición oral do alumnado e/ou a súa participación activa en clase. A/s modalidades de proba oral estableceranse segundo criterio do profesor. |
5 |
|
Observacións avaliación |
A proba mixta considérase fundamental na avaliación, sendo necesario obter nela un mínimo de 26 puntos (é dicir un 40% ). Se un alumno non obtén o mínimo esixido deberá realizar a proba final.
Aprobarase a materia cando se obteñan cincuenta puntos ou máis no cómputo global da materia, alcanzando a nota mínima nas probas mixtas.
Os alumnos que o desexen poderán presentarse a subir nota na proba final das convocatorias oficiais
Considérase un alumno como non presentado cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación obtida.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Casas Sánchez, J.M. (1996): Inferencia estadística para economía y administración de empresas. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid. Casas Sanches, J.M. y otros (2006): Ejercicios de inferencia estadística y muestreo para la economía y la administración de empresas. Pirámide, Madrid. Martin Pliego, F.J. y Ruiz-Maya Perez, L. (2004): Fundamentos de inferencia estadística. Thomson-AC, Madrid. Pérez Suárez, R y López, A.J. (1997): Análisis de datos económicos II, Métodos inferenciales. Pirámide, Madrid.
Pérez López, C. (2002): Estadística aplicada a través de Excel. Printice Hall, Madrid.
Pérez López, C. (2010): Técnicas de muestreo estadítico. Ibergarceta Publicaciones, Madrid. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística I/611G01006 | Matemáticas I/611G01009 | Matemáticas II/611G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 |
|
Observacións |
As materias de Matemáticas son recomendable para cursar a materia de Estatística I, xa que facilitan o traballo, sen embargo, con algo mais de esforzo tamén se pode superar a Estatística II, ainda que non se teñan superadas as Matematicas No caso da Estatística I, para os alumnos que non a teñan superada, sería moi recomendable que tiveran polo menos uns coñecementos básicos, que poderían ter adquirido simplemente intentando aprobar esa materia, ou nos cursos de bacharelato. Como compensación ao esforzo que terán que realizar para cursar Estatística II sen ter superada a Estatística I está o feito de que practicarán conceptos da materia de primeiro. |
|