Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Coñece-los rasgos básicos da economía mundial e española.
2. Coñecer as interrelacións entre los fluxos de producción, renda e gasto, familiarizando ao alumnado coas principais macromagnitudes dunha economía.
3. Coñecer os principais modelos económicos que explican funcionamento das economías, a nivel introductorio.
4. Coñecer e comprender a importancia da taxa de crecemento a longo prazo e mais a magnitude das diferencias de renda entre países.
5. Fixar uns coñecementos básicos das principais macromagnitudes e mais a súa sistematización a través de instrumentos de análise cuantitativo como a Contabilidade Nacional (SEC) e aaa Balanza de Pagamentos.
6. Coñecer o fenómeno da globalización así como o seu potencial e mais os seus riscos para o desenvolvemento dos países.
7. Coñecer e valorar o papel das institucións internacionais encargadas de regular as relaciones económicas internacionais, especialmente as comerciais e financieras e os seus retos de futuro.
8. Coñecer as formulacións en relación á sostibilidadedo desenvolvemento e as estratexias deseñadas nos últimos años a tal efecto.
|
A1 A2 A3 A4 A10
|
B1 B2 B8 B9 B10
|
C1 C8
|
1. Identificar as fortalezas e debilidades das economías mundial e española e posicionarse nos principais debates actuais sobre coiuntura e tendencias da economía mundial.
2. Entender e analisar a influencia do crecemento da la poboación, dos recursos naturais, da acumulación de capital físico e humano, da tecnoloxía, das institucións e das desigualdades no desenvolvemento económico dos países.
3. Coñecer e manexar con certa habilidade as fontes estatísticas e documentais existentes relacionadas coa economía mundial e española.
4. Aplicar as ferramentas de análise económica ao estudo da economía mundial.
5. Capacidade para interpretar con rigor económico as novas relacionadas coa economía mundial e española.
6. Utilizar correctamente o léxico económico más vencellado á materia.
|
A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12
|
B2 B5
|
|
1. Compromiso ético co traballo e a sociedade.
2. Capacidade para traballar en equipo.
3. Capacidade para interesarse polos problemas económicos e mais a súa resolución.
4. Capacidade para reflexionar e posicionarse en relación cos problemas económicos máis relevantes.
5. Habilidade para procurar, filtrar, procesar e interpretar económicamente diversas fontes de información (bibliografía e estatísticas), tanto en lingua galega como española ou inglesa, mediante diferentes ferramentas, incluindo os recursos telemáticos.
6. Capacidade para o pensamento crítico.
7. Actitude activa perante os feitos de actualidade que afectan ao entorno económico da economía española dentro do proceso de globalización económica.
|
|
B3 B4 B6 B7
|
C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Técnicas de análise estructural ou a medición da economía. |
1. Contabilidade Nacional. Macromagnitudes.
2. Análise Input-Output. Balanza de Pagamentos.
3. Indicadores socioeconómicos.
|
2. Unha visión panorámica da economía española |
4. O capitalismo como sistema económico.
5. As grandes etapas no devir da economía mundial do século XX.
6. Globalización, integración, comercio e finanzas.
|
3. Relacións económicas internacionais e globalización. |
7. Desenvolvemento e subdesenvolvemento na economía mundial.
8. Demografía e movementos migratorios.
9. Recursos naturais, medio ambiente e desenvolvemento sostible.
|
4. Unha visión panorámica da economía española. |
10. As grandes etapas no devir da economía española do século XX.
11. Poboación, capital humano e mercado de traballo.
12. Capital físico, tecnoloxía e innovación.
|
5. A economía española: estructura factorial e sectorial.
|
13. Os sectores productivos e funcionais na economía española.
14. Distribución daa renda e cohesión social.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A12 B1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A6 A9 B3 B4 B6 B7 C1 C5 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
C7 |
8 |
10 |
18 |
Proba mixta |
A7 |
2 |
28 |
30 |
Obradoiro |
A1 A2 B2 B3 B4 B5 C1 |
22 |
28 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da materia onde se explica ao alumnado o desenvolvemento do programa, os instrumentos de análise básicos para a medición da economía, as fontes documentais que se han utilizar durante o curso, a bibliografía recomendada e mais os requisitos necesarios para a avaliación contínua. |
Sesión maxistral |
Empregaráse o método expositivo coa finalidade de facilitar ao estudante información organizada sobre os coñecementos fundamentais corespondentes aos distintos temas |
Presentación oral |
Empregaráse o método expositivo coa finalidade de facilitar ao estudante información organizada sobre os coñecementos fundamentais corespondentes aos distintos temas |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a economía mundial e española. |
Obradoiro |
Actividades en clase, solución problemas, lecturas, participación en clase |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Formaránse dous subgrupos de 15 alumnos. Fixaránse as titorias que han durar ata 4 horas para cada un deses subgrupos e planificaránse ao longo do curso. Hase avisar con antelación dabonda.
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumnado a través do seguimento e mais a supervisión das distintas actividades programadas (procura de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A7 |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a economía mundial e española. Realizaráse en período de exámenes. Esíxese unhaa cualificación igual o superior a 3/10 nela para superar la materia. |
60 |
Presentación oral |
C7 |
O estudante deberá realizar unha ou dúas ao longo do curso. Valoraráse a adecuación do tema exposto á materia, o seu grado de dificultade, o dominio do tema e mais a habilidade na comunición oral. |
5 |
Obradoiro |
A1 A2 B2 B3 B4 B5 C1 |
Actividades en clase, solución problemas, lecturas, participación na clase |
35 |
|
Observacións avaliación |
Cada actividade de lectura+resumen+seminario ha ter unha avaliación única para cada estudante que a realice. O conxunto deste tipo de actividades pondera o 20% na cualificación final.
Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.
Mínimos das partes da materia: Para superar a materia, é necesaria unha cualificación igual ou superior a 3 sobre 10 na proba mixta
Condicións de realización da avaliación final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
1. “Para garantir a posibilidade de que se poida superar a materia na segunda oportunidade (art. 18.7), o peso da avaliación continua na cualificación deberá fixarse entre o 30% e o 50%.
2.”Recoméndase que o criterio de avaliación para a segunda oportunidade sexa o que opere na oportunidade adiantada de avaliación”.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alonso, J.A. (dir.) Lecciones sobre economía mundial, Ed. Thomson;Civitas, Madrid, 2011. Galbraith, J.K. Introducción a la economía. Una guía para todos (o casi), Ed. Crítica, Barcelona, 2001. Garicano, L. El dilema de España, Ediciones Península, Barcelona, 2014. García Delgado, J.L., Miro, R. (dir.) Lecciones de economía española, Ed. Thomson;Civitas, Madrid, 2013. Krugman, P. ¡Acabad ya con esta crisis!, Crítica, Barcelona 2012. Requeijo, J. et alii Técnicas básicas de Estructura Económica, Delta Publicaciones, Madrid, 2007. Sachs, J. Economía para un planeta abarrotado, Debate, Barcelona, 2008. Sampedro, J.L. El mercado y la globalización, Ediciones Destino, Madrid, 2002. Páginas web de los principales organismos económicos españoles (Banco de España, BBVA, INE, Ministerio de Economía y Hacienda, Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, etc.) Páginas web de los principales organismos económicos internacionales (EUROSTAT, Banco Mundial, FMI, OMC, OCDE, PNUD, UNCTAD, etc.). |
Bibliografía complementaria
|
|
Carpintero Redondo, O. El metabolismo de la economía española. Recursos naturales y huella ecológica, Fundación César Manrique, 2005.
Cohen, D. La prosperidad del mal. Una introducción (inquieta) a la economía, Ed. Taurus, Madrid, 2010.
Delibes, M. y Delibes de Castro, M. La Tierra herida, Ediciones Destino, Madrid 2005.
Diamond, J. Colapso. Por que unas sociedades perduran y otras desaparecen, Debate, Madrid, 2006.
Galbraith, J.K. La cultura de la satisfacción, Ariel, 2000.
García de la Cruz, J.M. & Durán Romero, G. Sistema económico mundial, Ed. Thomson, Madrid, 2004.
González J., Requena, M. (eds.) Tres décadas de cambio social en España, Alianza Editorial , Madrid, 2005.
González, M. Temas de economía española, Tirant lo Blanch, Valencia, 2008.
Hamilton, C. El fetiche del crecimiento , Editorial Laetoli, Pamplona, 2006.
Klare, M. Sangre y petróleo, Tendencias (Ediciones Urano), Barcelona, 2007.
Martín Mayoral, F. (coord..) Manual de economía española: teoría y estructura, Pearson, Madrid, 2009.
Muñoz, C. et alii Las cuentas de la nación II. Ejercicios, Ed. Thomson &Civitas, Madrid, 2007
Navarro, V. Bienestar insuficiente, democracia incompleta (Sobre lo que no se habla en nuestro país), Anagrama, Barcelona, 2002.
Navarro. V. El subdesarrollo social de España, Anagrama, Barcelona, 2006.
Nieto Solís, J.A. Organización económica internacional y globalización, Siglo XXI, Madrid, 2005.
Pastor, Alfredo La ciencia humilde. Economía para ciudadanos, Crítica, Barcelona, 2007.
Pugel, T. Economía internacional, Mc Graw-Hill, Madrid, 2004.
Sachs, J. El fin de la pobreza, Debate, Barcelona, 2005.
Sampedro, J.L. Economía humanista. Algo más que cifras, Debate, Barcelona, 2009 (prólogo de Carlos Berzosa). Sampedro, J.L, Taibo, C. Conversaciones sobre política, mercado y convivencia, Los Libros de la Catarata, Madrid, 2006. Sartori. G., Mazzoleni, G. La Tierra explota. Superpoblación y desarrollo, Ed. Taurus, Madrid, 2003. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Macroeconomía/611G02005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É importante a lectura da prensa e mais de revistas económicas. Hanse poñer a disposición do estudante diversos materiais tanto na fotocopiadora como no Moodle da materia. |
|