Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
En xeral, entender interrelacións entre as principais variables macroeconómicas e como destas derivánse implicacións sobre a dirección e xestión empresarial. |
A4 A6 A7 A8
|
|
C1 C4 C6
|
Desenvolver a capacidade para analizar como da evolución do gasto agregado, na súa interrelación cos mercados financeiros, derívanse efectos sobre a demanda potencial á que se enfrontan as empresas. |
A4 A10 A11 A12
|
|
|
saber identificar as implicacións da estrutura produtiva da economía sobre a fijación de prezos das empresas |
A4 A6 A7
|
|
|
Fomentar a actitude crítica e transmitir os valores do esforzo, do traballo e a formación continua |
|
|
C6 C7 C8
|
Saber traballar indiviudalmene e en equipo |
A12
|
|
C1 C5 C7
|
|
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
|
|
B8 B9 B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- O entorno da oferta ou estrutura produtiva da economía e a súa influencia sobre as decisións da empresa.
|
1.1.- Introdución
1.2 - A fijación de prezos: o grado de competencia nos mercados e a estrutura de custos.
1.3.- O funcionamento do mercado de traballo e os custos laborais. O papel das expectativas de prezos e a productividad |
2.- Aproximación o entorno internacional. |
2.1 - Introdución
2.2 - Fluxos comerciais e financeiros. As súas interrelacións. O financiamento internacional |
3.- O entorno financeiro e do gasto agregado como determinante da demanda potencial da empresa.
|
3.1. - Introdución
3.2 - Os mercados financeiros. Os determinantes dos prezos dos activos e as súas interrelacións.
3.2.1.- O mercado monetario.
3.2.2.- O mercado de bonos
3.2.3.- O mercado bursátil
3.2.4 - Os mercados financeiros internacionais: O mercado de divisas a curto prazo.
3.3 - O gasto agregado
3.3.1 - O consumo das familias
3.3.2 - O investimento das empresas
3.3.3 - O gasto das Administracións Públicas. O déficit e débeda pública como factor endoxeneizante
3.3.4 -A demanda exterior. O tipo de cambio real. A paridade do poder de compra.
3.3.5.- A interrelación entre as variables do gasto agregado e os factores financeiros.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
C1 C5 |
10 |
14 |
24 |
Estudo de casos |
A4 B8 B9 |
10 |
10 |
20 |
Sesión maxistral |
A6 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B10 C4 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A7 A11 A12 |
5 |
15 |
20 |
Seminario |
A10 |
4 |
0 |
4 |
Proba obxectiva |
A6 A7 A8 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas. |
Estudo de casos |
O alumno sitúase ante un problema concreto que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional, e debe ser capaz de analizalo e resolvelo. |
Sesión maxistral |
Exposición oral e escrita, combinada coa introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Cuestións prácticas para resolver en sesións interactivas. |
Seminario |
Impartiranse en grupos de 15 alumnos. Principalmente, esta tutoría servirá para resolver dúbidas dos contidos teóricos e prácticos. Así mesmo, servirán para explicar ou rsolver dúbidas sobre a metodoloxía de resolución dos exames. |
Proba obxectiva |
A proba escrita do exame pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de desenvolvemento e/ou de discriminación. No caso de combinar preguntas de tipo test con outras de desenvolvemento, poderase esixir un mínimo en cada unha das partes do exame para superar a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimiento das diferentes cuestións suscitadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A6 A7 A8 |
Durante o período lectivo poderanse realizar probas escritas que completarán a avaliación contínua de clase. No caso de non alcanzar na devandita avaliación (composta por discusión dirixida, estudo de casos, solución de problemas e probas escritas) a cualificación de, polo menos, aprobado, o alumno debe realizar o exame oficial da primeira oportunidade, e no seu caso da segunda oportunidade, o cal computará o 70 por cento da cualificación final. Este exame constará de dous partes (unha de tipo test e outra de respostas razoadas a cuestións), esixíndose unha cualificación mínima en cada unha delas. Polo tanto, neste caso, á cualificación do exame (de 0 a 7 puntos) sumaráselle a cualificación obtida na avaliación continua de clase (de 0 a 3 puntos) para obter a cualificación da asignatura. |
70 |
Discusión dirixida |
C1 C5 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas suscitadas nas sesións interactivas. |
10 |
Estudo de casos |
A4 B8 B9 |
Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos suscitados. |
10 |
Solución de problemas |
A7 A11 A12 |
Valoraranse as solucións propostas polos alumnos ás cuestións suscitadas nas sesións interactivas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Non presentado: Con respecto á cualificación de non presentado e seguindo a normativa aprobada pola Xunta de Facultade, só serán cualificados con Non Presentados as persoas que unicamente se presentaron a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final.
O criterio de avaliación da segunda oportunidade baseáse nos memos criterios que na primeira oportunidade (ver enriba os criterios de avaliación).
Convocatoria adiantada-. Se houbese un alumno que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro, para superar esta materia aplicaránselle os mesmos criterios que na segunda oportunidade. Neste caso, é dun 70% no exame e 30% da puntuación obtida na avaliación continua.
Seguindo a normativa aprobada pola Xunta do Centro, está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. |
|