Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender o modelo económico de conducta do ser human e a súa importancia no contexto da análise económica das organizacións
Entender o concepto de eficiencia e o seu refinamento a través do principio de maximización do valor como principios fundamentais para a análise económica e en particular para análise económica das organizacións
Comprender a importancia das economías de escala, as economías de gama, a curva de aprendizaxe, externalidades de red e os costes de transacción na determinación dos límites organizativos da empresa.
Comprender a importancia da motivación na organización interna da empresa e o deseño de contratos de incentivos óptimos con base no modelo principal-agente
Comprender os factores que condicionan a asignación de dereitos de decisión dentro das organización
|
A1 A2 A7 A9 A10
|
B1 B2 B3
|
C5 C6 C8
|
Saber aplicar os coñecementos a problemas relacionados coa estratexia corporativa das organizacións -por exemplo, integrar ou subcontratar actividades; diversificar actividades ou concentrar; incremento do volumen de producción, etc
Saber aplicar os coñecementos teóricos a problemas relacionados co deseño organizativo -tipos de contratos de incentivos máis adecuados, grado de centralización do poder de decisión, etc |
A3 A4 A5 A11
|
B4 B5 B6 B7 B9
|
C5
|
Traballo en equipo, proactividade, optimismo y resiliencia.
Transmitir a importancia da ciencia e a tecnoloxía para o desenrolo económico e social así como a importancia da formación continua ao longo da nosa vida
Etica como principio rector dos nosos comportamentos
|
A6 A8 A11
|
B8 B10
|
C1 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I. CONCEPTOS BÁSICOS |
Os contidos de cada bloque temático detallaranse nas
guías docentes que cada profesor colgará en Moodle,
adaptándoos as especificidades de cada titulación.
|
BLOQUE II. LIMITES ORGANIZATIVOS |
Os contidos de cada bloque temático detallaranse nas
guías docentes que cada profesor colgará en Moodle,
adaptándoos as especificidades de cada titulación.
|
BLOQUE III. ORGANIZACION INTERNA |
Os contidos de cada bloque temático detallaranse nas
guías docentes que cada profesor colgará en Moodle,
adaptándoos as especificidades de cada titulación.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A9 B8 |
17 |
42.5 |
59.5 |
Proba mixta |
A4 A10 B1 |
5 |
10 |
15 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A11 C1 |
1 |
11 |
12 |
Discusión dirixida |
B2 B3 B4 B6 B7 B9 B10 C4 C5 C6 C7 |
25 |
30 |
55 |
Seminario |
B5 C8 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación na clase dos diferentes contidos temáticos co apoio de transparencias para facilitar o seguimento dos mesmos. De cara o mellor seguimento e aproveitamento das clases e convinte manter una adecuada participación activa dos alumnos, tanto na discusión dos conceptos como dos casos ou aplicacións que se traten. Igualmente se aconsella aa preparación previa de cada tema, mediante a consulta da bibliografía recomendada |
Proba mixta |
Probas escritas que integra preguntas abertas e de desenrolo xunto con preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar o de asociación. Estas probas se farán en grupos de entre 5 e 7 alumnos ao largo do cuatrimestre e a nota obtida será a mesma para todo-los integrantes do grupo. Fixaráse coa debida antelación os días destinados a tales probas |
Proba de resposta múltiple |
Test de resposta multiple individual: 20 preguntas tipo test, con penalización para as respostas incorrectas segúndo a taboa que acompañará ao examen. |
Discusión dirixida |
Plantexamento de problemas, minicasos que os alumnos deben de resolver aplicando os fundamentos teóricos vistos durante as clases. E un complemento da clase maxistral |
Seminario |
Os seminarios están pensados como tutorías en grupo (posto que se convocará a subgrupos de 15 alumnos) para orientar os mesmos na preparacion da asignatura e as suas probas así como resolver as dúbidas que se lles poidan plantexar en relación coa asignatura. O lugar de realización das tutorias e a planificacion das mesmas serán comunicadas coa debida antelación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
|
Descrición |
Axuda en resolución personal das dúbidas sobre os contenidos da materia |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A4 A10 B1 |
Probas escritas que integra preguntas abertas e de desenrolo xunto con preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar o de asociación. Estas probas se farán en grupos de entre 5 e 7 alumnos ao largo do cuatrimestre e a nota obtida será a mesma para todo-los integrantes do grupo. O número de probas mixtas que van a realizarse será de como mínimo 2. Os días destinados a tales probas serán comunicados coa suficiente antelación para a sua preparación. As probas mixtas teñen un carácter de evaluación continua de tal modo que en cada nova proba entrará toda a materia vista na proba anterior. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A11 C1 |
Test de resposta multiple individual: 20 preguntas tipo test, con penalización para as respostas incorrectas segúndo a taboa que acompañará ao examen. |
60 |
|
Observacións avaliación |
CRITERIOS DE AVALIACION
A proba de resposta múltiple establece unha condición necesaria -ainda que non suficiente- de cara a superación da asignatura. Para poder integrar a avaliación continua (probas mixtas realizadas en equipos) no computo da avaliación final da asignatura e necesario obter un mínimo de 5 puntos sobre 10 no exame final (proba de resposta múltiple individual) fixado no calendario oficial da Facultade e para aprobar a asignatura a nota obtida como resultado das ponderacións (60% da proba de resposta multiple + 40% das probas mixtas) deberá alcanzar 5 puntos.
En caso de que non se acaden 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple e con independencia das notas obtidas na avaliación continua, o alumno terá un suspenso cuxa nota será o resultado de aplicar a ponderación do 60% sobre a nota obtida na proba de resposta múltiple.
CONVOCATORIA ADIANTADA E DE XULLO
Estes criterios son de aplicación tamén para a convocatoria de xullo así como a convocatoria adiantada de Novembro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Os principáis textos para o curso son:
Besanko, D., D. Dranove, M. Shanley y S. Schaefer (2003). Economics of Strategy. Third
Edition. John Wiley & Sons, Inc.
Brickley, J.A., Smith, C.W., Zimmerman, J.L. (2005): Economía Empresarial y Arquitectura de la organización. Ed. McGraw Hill.
Douma, S. y Schreuder, H. (2009): Enfoques económicos para el análisis de las organizaciones. Ed. Pearson Education.
Milgrom, P. y Roberts, J. (1993): Economía, Organización y Gestión de la empresa, Ed. Ariel
|
Bibliografía complementaria
|
|
Otras referencias útiles son:
Arruñada (1998): Teoría contractual de la empresa, Ed. Marcial Pons
Demsetz, h. (1997): La economía de la empresa. Alianza Economía.
Putterman, L. (1994): La naturaleza económica de la empresa. Alianza Editorial
Salas (1996): Economía de la empresa. Decisiones y organización. Ariel Economía. 2ª Edición.
Serra Ramoneda, A. (1993). La Empresa: Análisis Económico. Ed. Labor.
Williamson, O.E. (1975): Markets and Hierarchies: Analysis and Antitrust implications. Free Press, New York, NY. Traducido como Williamson, O.E. (1991): Mercados y Jerarquías: Su Análisis y sus Implicaciones Antitrust, México: Fondo de Cultura Económica
Williamson, O.E. (1985): The Economic Institutions of Capitalism, New York:Free Press. Traducido como Williamson, O.E. (1989): Las Instituciones Económicas del Capitalismo, México: Fondo de Cultura Económica
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G02001 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A asistencia a clase e recomendable aínda que non se valorará para a nota final.
Os alumnos deben participar activamente nas discusións e preguntas realizadas na clase.
Os alumnos deberán ser capaces de entender textos en Inglés.
Honestidade académica
Esperase que os estudantes teñan unha conducta responsable e honesta. Calquier forma de
deshonestidade académica (copiado, comunicacións no permitidas
durante exámenes ou exercicios evaluables, etc.) será penalizada coa máxima severidade
posible. |
|