Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
|
A1 A2 A4 A6
|
B1 B2 B3
|
C1 C4
|
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A1 A6 A11
|
B7 B10
|
C4 C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A3 A5 A8 A9
|
B5 B9
|
C6 C7
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
A12
|
B4 B6 B8
|
C5 C8
|
|
A4
|
B2
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. CONCEPTO E PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS |
CONCEPTO E CARACTERÍSTICAS
SISTEMA DE APOIO ÁS DECISIÓNS DE MERCADOTECNIA
PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS
MERCADOS E COMPETENCIA: CONCEPTOS BÁSICOS
|
TEMA 2. FONTES E TÉCNICAS DE INFORMACIÓN |
FONTES DE INFORMACIÓN: CONCEPTO E CARÁCTERISTICAS
CRITERIOS PARA CLASIFICAR FONTES DE INFORMACIÓN
|
TEMA 3. MÉTODOS CUALITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL |
DINÁMICA DE GRUPOS
ENTREVISTA EN PROFUNDIDAD
DELPHI
PSEUDOCOMPRA
OBSERVACIÓN
TÉCNICAS PROYECTIVAS / CREATIVIDADE
|
TEMA 4. MÉTODOS CUANTITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL |
- CONCEPTO. CARACTERÍSTICAS. CLASES
- BASES DE DATOS. SISTEMAS DE INFORMACIÓN GEOGRÁFICA
- PANEIS: CONSUMIDORES-DETALLISTAS-AUDIENCIAS
|
TEMA 5. A ENQUISA |
VANTAXES DERIVADAS DO USO DE ENQUISAS
- CLASES DE ENQUISAS
- DESEÑO DE CUESTIONARIOS
- MEDICION E ESCALAS
- A MOSTRAXE: CONCEPTOS BÁSICOS-DESEÑO MOSTRAL-PROCEDEMENTOS DE MOSTRAXE-TAMAÑO MOSTRAL
- ANÁLISE DA INFORMACIÓN:TÉCNICAS DE ANALISIS UNIVARIANTE-BIVARIANTE-MULTIVARIANTE
- PROTECCIÓN DE DATOS: CONCEPTOS BÁSICOS
|
TEMA 6. INFORME FINAL |
ESTRUCTURA INFORME . PRESENTACIÓN ORAL
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 B1 B3 B6 B8 C5 C6 C7 C8 |
20 |
60 |
80 |
Estudo de casos |
A6 A8 A11 B4 B5 B7 |
8 |
16 |
24 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A3 A4 A5 A9 B9 B10 C4 |
10 |
20 |
30 |
Presentación oral |
A12 C1 |
5 |
5 |
10 |
Proba de ensaio |
A4 A6 B2 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais |
Estudo de casos |
Resolución de varios casos prácticos individuais ou en grupo. Estas prácticas serán entregadas nos prazos fixados na aula e expostas oralmente se os profesores o consideran necesario |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Estudo de mercado. O punto de partida, para cada un dos grupos, constitúeo a elección dun tema de investigación. O alumno/s establecerá un proceso de investigación sobre un acontecemento que considere importante a nivel empresarial, establecendo as fontes e o tipo de información necesarias, as análises estatísticas que se deben aplicar e, por último, expoñerá as súas conclusións. Neste sentido, (salvo proposta do propio grupo aceptada por profesores) o tema do traballo será asignado polo profesor e versará sobre calquera materia relacionada co ámbito social, económico, político, ambiental...
|
Presentación oral |
Os casos prácticos e o traballo tutelado serán expostos polos alumnos/grupos que designen os profesores |
Proba de ensaio |
Preguntas de breve desenvolvemento acerca dos contidos da materia. Pode ser necesario superar nota de corte nas probas de ensaio para superar a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Realizarase un seguimento dos diferentes traballos nas horas de titoría
Así mesmo, realizaranse titorías a grupos reducidos para resolver dúbidas sobre a materia, casos e traballos a realizar Se comunicará con antelación o lugar, data e hora. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A3 A4 A5 A9 B9 B10 C4 |
Durante o cuadrimestre os alumnos elaborarán un proxecto de investigación. Os traballos valoraranse atendendo a:
.-Organización e traballo en equipo/individual durante o cuadrimestre
- Presentación, estrutura, razoamento e creatividade
-Documentación/bibliografía/outros recursos utilizados.
-Especial atención ás conclusións e recomendacións.
|
15 |
Presentación oral |
A12 C1 |
Valoraranse a presentación oral dos casos prácticos / proxecto final de investigación. |
5 |
Proba de ensaio |
A4 A6 B2 |
Os profesores da materia realizarán 2 probas de ensaio que inclúen preguntas de breve desenvolvemento. Será necesario alcanzar unha cualificación mínima nestas probas para superar a materia. |
60 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B1 B3 B6 B8 C5 C6 C7 C8 |
Preguntas e cuestións formuladas aos alumnos na aula e participación en debates / dinámicas informais e espontáneas sobre diferentes temas |
5 |
Estudo de casos |
A6 A8 A11 B4 B5 B7 |
Realización de casos prácticos relacionados cos contidos teóricos da materia, sobre a base de lecturas de documentos de traballo, asistencia a charlas ou outras posibles actuacións. Serán avaliados tendo en conta a súa presentación escrita, a claridade, creatividade e aplicación dos fundamentos teóricos. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Poderá asignarse un plus na cualificación final a aqueles alumnos que participen regular e activamente no desenvolvemento da materia.
A cualificación obtida na evaluación continua (nos casos prácticos e o proxecto de investigación) non se conservarán para convocatorias posteriores.
Exame 2ª oportunidade xullo ou extraordinarios contén preguntas de ensaio (breves e desarrollo)acerca dos contidos do programa, do estudo de casos e de proxéctos de investigación analizados na aula. Este tipo de exame supoñerá o 100% de cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). AGENCIA ESPAÑOLA PROTECCIÓN DATOS.
(). COMISIÓN NACIONAL DE LOS MERCADOS Y LA COMPETENCIA.
Grande Esteban, I.;Abascal Fernández, E. (2014). Fundamentos y Técnicas de Investigación Comercial. Esic, Madrid
Merino Sanz, Mª J. (coord.) (2015). Introducción a la Investigación de Mercados. Esic
Esteban Talaya Águeda (2014). Investigación de mercados. Esic |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao Marketing/611G02015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|