Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber realizar un diagnóstico estratéxico do sector no que se atopa ubicado a empresa ou organizacion |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B3
|
C1 C4 C5
|
Saber realizar un análisis DAFO e as suas implicacions para desenvolver a estratexia e liñas de actuación |
A4 A6 A8
|
|
|
Saber segmentar e posicionarse estratexicamente nos mercados |
A6 A8
|
|
|
Saber traballar en equipo e discutir información relevante |
A12
|
B4 B5
|
C1 C4 C5 C6
|
Fomentar el espíritu crítico y el trabajo autónomo y la iniciativa emprendedora |
|
|
C6 C7 C8
|
Saber desenvolcer proxectos de analise de viabilidade comercial e presenta-los ante o público y a alta direcion |
A8
|
|
C1 C8
|
identificar los problemas que pueden surgir en la innovacion y desarrollo de nuevos productos y en su lanzamiento |
A5 A9 A11
|
|
|
- Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados
- Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
|
|
B9 B10
|
|
Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
|
B6
|
|
- Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización
|
|
B7
|
|
- Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
|
B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I-. INTRODUCION: NOVOS ENFOQUES DE DIRECION DE MARKETING |
TEMA 1: ORIENTACION AO MERCADO E MARKETING RELACIONAL |
PARTE II: ANALISE E DIAGNOSTICO ESTRATEXICO DO MERCADO |
TEMA 2: ANALISE DO ENTORNO E DA RIVALIDADE COMPETITIVA
TEMA 3: ANALISE DO COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR I
TEMA 3: ANALISE DO COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR II
TEMA 5:SEGMENTACION E POSICIONAMIENTO
TEMA 6: DIAGNOSTICO ESTRATEGICO
|
PARTE III: SELECCION DE ESTRATEXIAS |
TEMA 7: ESTRATEXIA DE CRECEMENTO
TEMA 8: ESTRATEXIA DE EXPANSION INTERNACIONAL
TEMA 9: ESTRATEXIA DE INNVOVACION E DESENVOLVEMENTO DE NOVOS PRODUCTOS, DIFERENCIACION E IMITACION
TEMA 10: ESTRATEXIAS COMPETITIVAS E DE DESINVERSION |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A6 A8 C5 C4 |
25 |
25 |
50 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 B6 B7 B8 B9 |
1 |
12 |
13 |
Proba mixta |
A4 A5 A12 B5 C1 C6 C7 |
4 |
16 |
20 |
Seminario |
C8 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A3 A9 A11 B1 B2 B3 B4 B10 |
17 |
42.5 |
59.5 |
|
Atención personalizada |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Forumularanse exemplo ou preguntas de discusión que serán discutidos polo docente e que complementan a clase magistral e nos que se aplicará os fundamentos para resolve-los.
Igualmente, explicaranse en clase problemas ou exemplos que guardan relación coa teoría que os alumnos deben de saber resolver aplicando os fundamentos que se explican en clase. E un complemento da clase maxistral |
Proba de resposta múltiple |
Proba de respuesta múltiple Test de respuesta multiple individual: 20 preguntas tipo test, con penalización para as respostas incorrectas (penalizacion dun tercio do valor da pregunta). |
Proba mixta |
Resolución por parte dun grupo reducido de alumnos (4 a 5) de casos prácticos curtos ou de preguntas cortas e de resposta breve. Estas probas desenvolveranse en grupos de 4 a 7 membros ao longo do cuatrimestre e a nota obtida será a mesma para tódolos integrantes do grupo. Avisarase coa debida antelación dos días destinados a tales probas. |
Seminario |
Os seminarios están pensados como titorías en grupo (posto que se convocará a subgrupos de 15 alumnos) para orientar aos mesmos na preparacion da asignatura e as suas probas así como resolve-las dúbidas en relación coas mesmas. O lugar de realización das titorias e a planificacion das mesmas comunicaránse coa debida antelación.
Son 4 horas por cada subgrupo (15 alumnos aprox.) |
Sesión maxistral |
Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais. Valorarase a participación do alumno |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Aconséllase face-las consultas nas horas de titoria. Se houbera algun impedimento, pode buscarse unha hora que se axuste ao horario do alumno previo acordo co profesor.
Formaranse dous grupos reducidos de 15 alumnos. Ao finaliza-lo temario, realizaranse duas titorías para cada un dos subgrupos formados coa finalidade de orientar na preparación da asignatura. Avisarase con suficiente antelación da aula e a data na que terán lugar estas titorias. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A4 A5 A12 B5 C1 C6 C7 |
Formaranse subgrupos de alumnos que terán que resolver as probas mixtas. A resolución das probas mixtas será realizada en clase por parte dos membros do grupo. Facilitarase con antelación a data e o calendario para resolver as probas. Ao tratarse de evaluación continua as probas irán comprendendo dende o primeiro tema ata o último impartido anterior á realizacion da proba. Isto facilitará a preparacion do exame final.
No caso de facer unha proba, a ponderacion na avalicacion final será do 40% e en caso de facer duas probas, a ponderación será do 20%. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 B6 B7 B8 B9 |
Preguntas test de resposta múltiple (catro opcións).
Ao final do periodo formativo e dentro do periodo lectivo, se realizará un exame prefinal. Ë condicion necesaria que a calificacion do examen prefinal ou o exame final superase os 5 puntos e adicionalmente que tras haber feito a proba mixta, a nota media do exame prefinal (ou final) e a proba mixa (a proba en grupo) superase a nota media de 5 puntos; nese caso o alumno pode supera-la asignatura.
As preguntas mal contestadas penalizan. A proba de resposta múltiple establece un mínimo ou restricción para poder supera-la asignatura. Isto é, indpendentemente da calificación alcanzada nas probas mixtas, se non se alcanzase unha puntuación minima de 5 puntos sobre 10 no test non computará a nota da proba mixta a efectos da calificacion global de la asignatura. En consecuencia, o alumno será calificado únicamente en base aos resultados da prueba de resposta múltiple (aplicada a ponderación do 60%). Este criterio mantense para a opción do exame de Xullo. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A metodoloxía proposta persigue dous obxectivos básicos: i) incentivar ó alumno para que traballe de xeito continuado ó longo do curso e ii) fomentar a autonomía do alumno no proceso de aprendizaxe. En canto ó exame final e á cualificación na acta, lémbranse os seguintes acordos da Comisión Permanente da Facultade de Economía e Empresa do 6 de xullo de 2011 Cualificación de non presentado. Corresponde ó alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. Condicións de realización do exame final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Avaliación da oportunidade de xullo. Esta debe realizarse cos mesmos criterios que os utilizados, no seu caso, na avaliación do primeiro ou do segundo cuadrimestre. Por último, no caso de que ao alumno se lle conceda unha oportunidade de "avaliación adiantada", e só nese caso, realizarase unha proba mixta encamiñada a avaliar todas as competencias e contidos propios da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Munera Alemán y Rodríguez Escudero (2011). ESTRATEGIAS DE MARKETING. UN ENFOQUE BASADO EN EL PROCESO DE DIRECCION. MADRID, ESIC
KOTLER, P. et al., (2000). INTRODUCCION AL MARKETING. MADRID, PIRAMIDE |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao Marketing/611G02015 | Investigación de Mercados/611G02024 | Dirección Estratéxica e Política Empresarial I/611G02025 | Distribución Comercial/611G02030 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dirección Estratéxica e Política Empresarial II/611G02033 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Valorase positivamente a participación en clase e nas titorías ou seminarios
Facilitarase bibliografía específica para cada bloque de temas para facilita-lo seguemiento da asignatura |
|