Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educacion secundaria general , y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocmientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesiona y posean las competencias que suelen desmostrarse por medio de la elaboracion y defensa de argumentos y la resolucion de problemas dentro de su área de trabajo |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir jicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, cinetífica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1- Desempeñar labores de getión, asesoramiento y evaluacion en las organizaciones empresariales |
B7 |
CG2 - Manejar los conceptos y técnicas empleados en las diferentes áreas funcionales de la empresa, así como entender las relaciones que existen entre ellas y con los objetivos generales de la organización |
B10 |
CG5 - Repsetar los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres, respetar la promoción de los Derechos Humanos y los principios de igualdad de oportundiades, no discriminacion y accesibilidad universal de las personas con discapacidad |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
CT2 - Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
CT3 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
CT4 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
CT5 - Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Coñecer Técnicas Estatísticas e a súa aplicación, comezando con técnicas básicas (Estatística Descritiva) e seguindo con técnicas máis específicas para datos multivariantes, datos cualitativos e Control de Calidade. |
|
B3 B4 B10
|
C1 C4 C5 C8
|
Aprender a empregar esas Técnicas coa axuda dun ordenador (mediante paquete estatístico) |
|
B6 B7
|
C1 C6 C7 C8
|
Coñecer situacións e ámbitos nos que esas técnicas poden ser aplicadas.
|
|
B1 B2 B5
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1.- Análise Exploratoria |
1.1 Estatística Descritiva
1.2 Depuración de datos
1.3 Contrastes |
2.- Introdución á aplicación informática |
2.1 Manexo dun paquete estatístico |
3.- Control de Calidade
|
3.1 Conceptos básicos de Control de Calidade.
3.2 Aplicación do Control de Calidade mediante ferramentas informáticas.
|
4.- Métodos de Análise Multivariante |
4.1.- Introdución á análise de datos multivariantes
4.2.- Aplicación de métodos multivariantes mediante ferramentas informáticas |
5.- Análise de datos Cualitativos |
4.1 Introdución á análise de datos cualitativos
4.2 Análise de datos cualitativos mediante ferramentas informáticas |
6.- Teoría da Decisión |
6.1 Introdución á Teoría da Decisión |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
B1 B2 B3 B4 B5 |
15 |
30 |
45 |
Taller |
B10 C1 |
7 |
14 |
21 |
Prácticas a través de TIC |
C8 C7 |
10 |
30 |
40 |
Prueba mixta |
C4 |
2 |
4 |
6 |
Aprendizaje colaborativo |
C6 |
3 |
9 |
12 |
Trabajos tutelados |
B7 C5 |
3 |
9 |
12 |
Seminario |
C6 C7 |
4 |
0 |
4 |
Prueba oral |
B6 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia ...). O profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. O obxectivo é introducir ao alumnado nos conceptos da materia, transmitirase así a base de coñecemento que o alumnado necesita para comezar o seu traballo e iniciar a súa aprendizaxe. |
Taller |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, que poderán ser mediante exercicios ou traballos, e individuais ou en grupo. |
Prácticas a través de TIC |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado. Traballarase con apoio do ordenador, e reservarase para temas ou conceptos nos que a intensidade dos cálculos o recomenda. De xeito trasversal tamén se introducirá ao alumnado no traballo en estatística con medios informáticos. |
Prueba mixta |
Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a superar a proba final.
Dado que que o obxectivo destas probas intermedias é motivar o traballo continuado, para poder realizalas será necesario obter un nivel mínimo nas actividades de avaliación que estean relacionadas coa materia avaliada na proba mixta.
|
Aprendizaje colaborativo |
Traballo conxunto do alumnado, organizado en grupos, na resolución de tarefas asignadas polo profesor para optimizar tanto a súa propia aprendizaxe como a dos restantes membros do grupo. Previo á entrega dos traballos, adicaranse varias clases a que os alumnos expoñan as súas dúbidas e/ou dificultades coas que se atoparon na resolución dos mesmos. Deste xeito créase un debate entre eles, os seus compañeiros e o profesor que fomenta a interrelación no traballo e o espírito critico.
Ao remate dos traballos, cada grupo debera amosar o realizado, existindo diferentes posibilidades que dependerán de como avance a docencia: exposición oral ou escrita, ou avaliación informática. |
Trabajos tutelados |
En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará varios traballos en grupo, enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría. |
Seminario |
Organizarase cada grupo de clase en dous subgrupos (a metade dos alumnos en cada un),
Realizaranse 4 horas de Seminario para cada un destes subgrupos, Neles atenderanse dúbidas e discutirase sobre as diferentes partes da materia, así como as actividades e traballos propostos a realizar sobre esa materia. |
Prueba oral |
Neste apartado incluese a exposición de traballos ou das actividades dos obradoiros |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Aprendizaje colaborativo |
Taller |
|
Descripción |
Atencion persoalizada ao alumno para a resolucion das dúbidas que puidesen aparecer, non só na resolucion de exercicios se non en calquera outra fase do proceso de aprendizaxe. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Prueba mixta |
C4 |
Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a superar a proba final.
|
30 |
Taller |
B10 C1 |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, xa sexa mediante exercicios individuais ou exercicios realizados en grupo. |
35 |
Trabajos tutelados |
B7 C5 |
En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará varios traballos en grupo, enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría. |
35 |
|
Observaciones evaluación |
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
Freixa i Blanchart, M. y otros (1992). Análisis exploratorio de datos: nuevas técnicas estadísticas. PPU Aldás, J; Uriel, E. (2005) Análisis multivariante aplicado. Paraninfo Levy Mangin, J (2003) Análisis Multivariable para las Ciencias Sociales. Pearson Educación Hair, J.; Anderson, R., Tatham, R., Black, W. (1999) Análisis Multivariante. Prentice Hall Pérez, C. (2011) Técnicas de Segmentación. Ibergaceta Publicaciones. |
Complementária
|
|
Lind, R.; Marchal, W.; Mason, R. (2004) Estadística para administración y economía. Editorial Alfaomega Lind, R.; Marchal, W.; Wathen. S. (2008) Estadística aplicada a los negocios y la economía. McGraw-Hill |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Estadística I/611G02006 | Estadística e Introducción a la Econometría/611G02014 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|