Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento |
A2 |
Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais |
A3 |
Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais |
A4 |
Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional |
A5 |
Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados |
A7 |
Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio |
A10 |
Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional |
A13 |
Saber expor de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B9 |
Capacidade de resolución de problemas |
B12 |
Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Conocimiento del régimen jurídico del empresario individual y del empresario social. Estudio de las formas jurídicas que puede adoptar un empresario. Especial referencia a las sociedades de capital. Impugnación de acuerdos sociales y responsabilidad de administradores. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Destrezas básicas sobre la contratación mercantil. Las obligaciones mercantil. Contratación electrónica, contratación con condiciones generales. Especial referencia a los contratos bancarios. El préstamo mercantil. Venta de bienes muebles a plazo. Contratos de colaboración empresarial |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC9
|
CC2 CC5 CC6
|
Conocimiento del régimen jurídico del concurso. Estudio de la estructura general de la Ley Concursal. La comunicación previas para adhesiones, la solicitud de concurso voluntaria y necesaria, los incidentes concursales. Responsabilidad del concursado. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Manejo adecuado de las categorías jurídicas propias de los derechos sobre creaciones industriales. Libre competencia y competencia desleal. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Destrezas básicas en el manejo de títulos valores. El juicio cambiario: acciones y excepciones. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC10 AC13
|
BC3 BC4 BC5 BC9 BC12
|
CC2 CC5
|
Conocimiento del Derecho marítimo. Especial referencia al crédito documentario. Los INCOTERMS. Documentos de transporte. Contratos de explotación del buque. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC7 AC10
|
BC2 BC4 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. DERECHO DE SOCIEDADES.Prof. responsables:María José Rodríguez Docampo y Manuel Areán,Facultad ; Francisco Ordoñez Armán-Notario; Manuel Estevez Mengotti-Abogado, Blanca Martínez García- Abogada |
1. Empresario individual y empresario social
2. Formas jurídicas que puede adoptar un empresario social
3. Las sociedades de capital
4. Impugnación de acuerdos sociales
5. Responsabilidad de administradores |
II. CONTRATOS MERCANTILES. PROF. RESPONSABLES: Rocío Quintáns Eiras - Profesora Titular de Derecho Mercantil, Manuel Estevez-Abogado, Jorge Castro Díaz-Abogado |
1. Las obligaciones mercantiles
2. Contratación electrónica
3. Contratación con condiciones generales
4. Contratos bancarios
5. Contratos de colaboración |
III. DERECHO CONCURSAL:Prof. responsables; Pablo González-Carreró Fojón- Magistrado Juzgado de lo Mercantil nº1, Manuel Estevez-Abogado, Jesús Sánchez Veiga-Abogado. |
1. La declaración de concurso
2. Determinación de la masa activa y pasiva
3. Convenio o liquidación
4. Responsabilidad de concursado
5. Aspectos procesales |
IV. PROPIEDAD INTELECTUAL Y COMPETENCIA. Prof. responsable; María Jose Rodriguez Docampo |
1. Patente: solicitud, acciones de tutela y nulidad
2. Marca: solicitud, tutela y nulidad
3. Acciones por competencia desleal
4. La tutela administrativa y judicial de la competencia en los mercados |
V. TÍTULOS VALORES. Prof. responsables:Manuel José Vázquez Pena - Profesor Titular de Derecho Mercantil, Manuel Estevez -Abogado |
1. Letra de cambio, cheque y pagaré
2. Tutela extracambiaria
3. Acciones y excepciones cambiarias: el juicio cambiario
|
VI. DERECHO MARÍTIMO. Prof. responsable; María Jose Rodríguez Docampo |
1. Contratos de explotación del buque
2. Los procedimientos marítimos
3. El seguro marítimo
4. Crédito documentario e INCOTERMS |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
15 |
20 |
35 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A4 A7 A10 A13 B3 B5 |
5 |
20 |
25 |
Mixed objective/subjective test |
A13 B3 B9 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Case study |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
18 |
24 |
42 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
El profesor planteará en clase un problema jurídico y se procurará llegar a la solución del mismo con las intervenciones de los alumnos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral de cada una de las lecciones que integran los contenidos de la asignatura, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. |
Mixed objective/subjective test |
preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Case study |
Se analizarán sentencias de los tribunales y, especialmente, se resolverán problemas jurídicos planteados en supuestos de hecho concretos (casos prácticos). |
Personalized attention |
|
Description |
Os profesores da materia axudarán aos alumnos a resolver as dúbidas referentes á resolución dos casos prácticos.
A atención personalizada tamén se realiza a través da posta a disposición dos profesores da materia nuns horarios determinados para que os alumnos consulten as dúbidas que poidan ter do temario ou do sistema de avaliación |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
Los alumnos durante las sesiones presenciales intervendrán oralmente exponiendo su solución a los casos propuestos, debatiendo, en su caso, con el profesor y sus compañeros. |
25 |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
Los alumnos intervendrán en la discusión planteada, tratando de mostrar sus conocimientos y habilidades. |
25 |
Mixed objective/subjective test |
A13 B3 B9 |
verificación de los conocimientos adquiridos |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Aurelio MENÉNDEZ y Ángel ROJO (directores) (Última edición). Lecciones de Derecho Mercantil. Thomson Reuters ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) SÁNCHEZ CALERO, F. (Última edición). Instituciones de Derecho Mercantil, t. I. Aranzadi ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) JIMÉNEZ SANCHEZ, G. J. (Última edición). Derecho Mercantil, t. I. Ariel ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) VICENT CHULIÁ, F. (Última edición). Introducción al Derecho Mercantil. Tirant lo Blanch ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) BROSETA PONT, M./MARTÍNEZ SANZ, F. (Última edición). Manual de Derecho Mercantil, t. I. Tecnos ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, A. (Última edición). Apuntes de Derecho Mercantil. Aranzadi |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|