Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Prácticas externas Código 612843209
Titulación
Mestrado Universitario en Asesoramento Xurídico Empresarial (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 30
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Aba Catoira, Ana Maria
Alvarez Barbeito, Pilar
Camara Ruiz, Juan
Roura Gomez, Santiago Antonio
Correo electrónico
ana.abac@udc.es
pilar.alvarez@udc.es
juan.camara@udc.es
santiago.roura.gomez@udc.es
Web
Descrición xeral As prácticas externas representan un período de formación eminentemente práctico que se desenvolve na sede de empresas, consultorías, asesorías xurídicas, despachos de avogados, institucións e concellos onde os alumnos do máster poden aplicar os coñecementos adquiridos durante o curso dedicado á formación nos contidos académicos do máster durante o curso anterior.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Identificar, saber interpretar e facer fronte ás diferentes problemáticas xurídico-económicas que afecten á empresa.
A3 Coñocer, manexar, elaborar e interpretar os principais documentos de tipo xurídico-económico relacionados co mundo empresarial.
A4 Coñecer e aplicar as técnicas contables, de elaboración e análise de estados financeiros e outros instrumentos de xestión.
A5 Elaborar, comunicar e defender con soltura textos xurídicos, como dictames e informes, memorias ou traballos de investigación.
B2 Capacidade para coordinar e desenvolver tarefas de asesoramento técnico (xurídico/xurídico empresarial) no seo dun grupo de traballo.
B5 Capacidade para identificar e aplicar todas as fontes xurídicas relevantes nunha cuestión concreta.
B6 Habilidade/Capacidade para a toma de decisións.
B7 Capacidade para encontrar solucións novas ou imaxinativas no plantexamento dun problema.
B9 Capacidade para expoñer o coñecemento cun dominio axeitado das habilidades orais e escritas propias do asesoramento xurídico(-empresarial).
B10 Capacidade para estructurar e redactar con fluidez textos xurídicos elaborados, emprgando a terminoloxía técnicamente apropiada.
B11 Capacidade para estructurar os argumentos e transmitilos oralmente con competencia técnica e habilidade oratoria.
B14 Capacidade para traballar en equipos interdisciplinares como experto en dereito e contribuir efectivamente ás súas tarefas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar, saber interpretar e facer fronte ás diferentes problemáticas xurídico-económicas que afecten á empresa. AP2
BP6
BP14
CP3
CP5
CP6
CP7
Coñocer, manexar, elaborar e interpretar os principais documentos de tipo xurídico-económico relacionados co mundo empresarial. AP3
BP2
BP6
CP3
CP7
Coñecer e aplicar as técnicas contables, de elaboración e análise de estados financeiros e outros instrumentos de xestión. AP4
Elaborar, comunicar e defender con soltura textos xurídicos, como dictames e informes, memorias ou traballos de investigación. AP5
Capacidade para coordinar e desenvolver tarefas de asesoramento técnico (xurídico/xurídico empresarial) no seo dun grupo de traballo. BP2
Capacidade para identificar e aplicar todas as fontes xurídicas relevantes nunha cuestión concreta. BP5
Capacidade para encontrar solucións novas ou imaxinativas no plantexamento dun problema. BP7
Capacidade para expoñer o coñecemento cun dominio axeitado das habilidades orais e escritas propias do asesoramento xurídico(-empresarial). BP9
Capacidade para estructurar e redactar con fluidez textos xurídicos elaborados, emprgando a terminoloxía técnicamente apropiada. BP10
Capacidade para estructurar os argumentos e transmitilos oralmente con competencia técnica e habilidade oratoria. BP11

Contidos
Temas Subtemas
A realización das Prácticas externas complementa a formación global do/a estudante ofrecendo unha aplicación práctica dos contidos aprendidos ao longo do MAXE, aproximándoo á realidade laboral en diferentes facetas (dado que as prácticas se realizan en entidades moi diversas, tanto públicas como privadas) e facilitando incluso a súa inserción no mercado laboral.

Esta materia implica a realización dunha estadía práctica nunha entidade colaboradora coa UDC, por un total de 300 horas (30 créditos) o cal implica un periodo de 2 meses cunha dedicación diaria de 8 horas.
Ou ben un perido de tres meses con una dedicación diraria de 5 horas.

O periodo de realización comprende desde la formalización da matricula no mes de setembro hasta a finalización do periodo lectivo do cuatrimestre na primeira semana do mes de xaneiro de ano seguinte.
diarias durante 4 semanas, que serán as catro, salvo posibles casos excepcionais por necesidades de adaptación co funcionamento da entidade colaboradora.

O lugar de realización das prácticas dependerá das entidades colaboradoras que teñan firmado un convenio a estes efectos coa UDC.
Tendo en conta este condicionante, con carácter xeral as prácticas poderán realizarse en entidades como as seguintes:
Despachos de avogados, asesorías xurídicas de empresas, consultorias, asesorías de entidades financeiras, Concellos, Xunta de Galicia, outros organismos públicos.

O/a estudante terá que realizar as tarefas que se lle encarguen na entidade colaboradora, destinadas a completar á sua formación teórica no Máster, e contará con un titor na propia entidade e outro na Facultade de Dereito.

Ao finalizar a estadía práctica, o/a estudante deberá realizar unha memoria co visto e prace do titor da empresa.
Ademais deberá facer una entrevista co seu titor académico na Facultade e fara entrega da devandita memoria.
A temática das prácticas dependerá da especialización da asesoría, da empresa o da area do Concello ou organismo público.

Neste senso cuando se ofertan as prazas disponibles para que os alumnos/as escollan segun a suas preferencias indicase as materias o a especialización das areas nas que van a realizarse as practicas: mercantil, tributario, urbanismo, medio ambiente, laboral, etc

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas clínicas A2 A3 A4 A5 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B2 B14 C3 C5 C6 C7 300 390 690
 
Atención personalizada 60 0 60
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas clínicas A realización das Prácticas externas complementa a formación global do/a estudante ofrecendo unha aplicación práctica dos contidos aprendidos ao longo do MAXE, aproximándoo á realidade laboral en diferentes facetas.O/a estudante terá que realizar as tarefas que se lle encarguen na entidade colaboradora, destinadas a completar á sua formación teórica no Máster, e contará con un titor na propia entidade e outro na Facultade de Dereito.

Ao finalizar a estadía práctica, o/a estudante deberá realizar unha memoria co visto e prace do titor da empresa.

Deberá terse en conta o previsto no Regulamento de Prácticas externas da UDC, concretamente o seguinte:

Artigo 34. MEMORIA E ENQUISA FINAL DAS PRÁCTICAS DO ALUMNADO
Ao concluír as prácticas, e no prazo establecido polo centro, o/a alumno/a remitirá ao/a
titor/a académico/a da Universidade da Coruña a seguinte documentación:
1) Unha memoria final de prácticas de conformidade co modelo establecido pola
Universidade da Coruña en que figuren, como mínimo, os aspectos seguintes:
a) Datos persoais do/a alumno/a.
b) Entidade colaboradora onde realizou as prácticas e onde está situada.
c) Descrición concreta e detallada das ta
refas desenvolvidas con indicación do ou
dos departamentos/s da entidade onde se realizaron.
d) Valoración das tarefas desenvolvidas cos coñecementos e competencias
adquiridos respecto dos estudos universitarios.
e) Relación dos problemas presentados e procedementos seguidos para a súa
resolución.
f) Contribución que supoñen as prácticas en materia de aprendizaxe.
g) Avaliación das prácticas e suxestións de mellora.
h) Outros aspectos que o centro considere relevantes para a formación do/a
alumno/a.
No caso das prácticas internacionais, e de conformidade co convenio ou programa aplicable, o informe final debe ser achegado polo estudante.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas clínicas
Descrición
A atención personalizada lévase a cabo principalmente polo titor dá empresa ou entidade colaboradora que velará, instruirá e supervisará diariamente a labor a desenvolver polo alumno/a.

Asemade, ou titor académico estará pendente de calquera consulta que poida facerlle ou alumno/a durante o desenrolo dás practicas externas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas clínicas A2 A3 A4 A5 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B2 B14 C3 C5 C6 C7 A valoración das prácticas externas dependerá principalmente do cumprimento efectivo do número mínimo de horas previstas para a realización do módulo. Así mesmo, da calidade e eficacia do labor desenvolvido. 100
 
Observacións avaliación

Ademais, da realización do numero mínimo de horas (300 horas) terase en conta a efectos da nota final, os seguintes aspectos: 1) A calidade e eficacia do labor realizado que se deducirá a partir do informe do titor da empresa.
2) A calidade da memoria de practicas externas que deberá entregarse ao finalizar as mesmas.
3) A entrevista co titor que deberá realizarse na Facultade na que se hara entrega da memoria de practicas.

Ademais, deberá terse en conta a previsión do Regulamento de Prácticas externas, concretamente o seguinte:

Artigo 35. AVALIACIÓN DAS PRÁCTICAS, RECOÑECEMENTO ACADÉMICO E
ACREDITACIÓN.
1.- As prácticas curriculares serán avaliadas polo/a titor/a académico/a da universidade,
segundo o procedemento establecido polo centro, tomando como base o seguimento do/a
alumno/a levado a cabo, o informe da persoa responsable da titorización na entidade
colaboradora, os informes de seguimento emitidos e a memoria final elaborada polo/a
alumno/a. Para estes efectos, o/a titor/a redactará o correspondente informe de valoración.
A sinatura da acta de cualificación oficial corresponderá ao/a profesor/a coordinador/a da
materia de prácticas. En todo caso realizarase de conformidade coa normativa vixente sobre
sinatura de actas e sistema de cualificacións oficiais.
O réxime de convocatoria será o previsto con carácter xeral na normativa académica, aínda
que a convocatoria extraordinaria estará condicionada ao calendario académico e ás
particularidades das prácticas de cada plan de estudos.

Fontes de información
Bibliografía básica

Na páxina web do MAXE poden consultarse as distintas empresas/despachos/institucións públicas coas que a UDC ten firmados convenios de colaboración para a realización de prácticas externas.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introducción ao asesoramento legal da empresa/612843201
Contratación/612843202
Ilícitos/612843203
Resolución de conflictos/612843204
Módulo Metodolóxico/612843205
Especialidade: Dereito urbanístico/612843207
Especialidade: Dereito ambiental/612843208

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

INFORMACIÓN SOBRE LA SOLICITUD DE CONVALIDACIÓN DE PRÁCTICAS EXTERNAS

El período de prácticas externas del MAXE viene configurado como un módulo de carácter obligatorio de 30 créditos ECTS cuya realización en las empresas e instituciones colaboradoras tiene lugar, temporalmente, una vez concluido el período formativo de 60 créditos. La calificación de dicho módulo tendrá lugar al finalizar dicho período, y una vez presentada la Memoria Final de Prácticas en las correspondientes actas.

Excepcionalmente, aquellos alumnos que estén desarrollando un trabajo en una empresa, despacho de abogados, institución, etc, cuya actividad esté relacionada con la que es propia del Máster, podrán solicitar a la Coordinación de prácticas externas el reconocimiento de un total de 300 horas para su posterior evaluación, una vez presentada la Memoria Final de Prácticas.

Para proceder a la citada convalidación los alumnos deberán seguir las siguientes pautas:

-Matricularse en el módulo de “Prácticas Externas”

-Comunicar al coordinador de “Prácticas Externas” su intención de proceder a realizar dicha convalidación..

-Realizar una Memoria Final de Prácticas en las se establezca la labor realizada

-Presentar la Memoria Final al Coordinador citado, adjuntando un certificado en el que se acredite la realización de las 300 horas de prácticas(en el caso de jueces es suficiente con el nombramiento y tiempo; en el caso de cargos de la Administración pública, lo mismo; en el caso de asesorías, empresas o despachos de abogados, un certificado del Director o Responsable).



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías