Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Manejo solvente de la información sobre la UE y de los portales jurídicos y de información de la Unión Europea. |
A3 |
Conocimiento de las áreas geográficas y de los aspectos materiales en los que se desenvuelve la acción exterior de la Unión Europea. |
B1 |
CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas |
B2 |
CG2 Coñecemento das áreas xeográficas e dos aspectos materiais nos que se desenvolve a acción exterior da Unión Europea |
B3 |
CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea |
B4 |
CG4 Comprensión do pasado xurídico común europeo |
B5 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B6 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B9 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
AR2
|
|
|
|
AR3
|
BR5 BR6 BR9
|
CR5 CR6 CR8
|
|
|
BR4 BR5 BR6
|
CR4 CR6 CR7
|
|
|
BR2 BR3 BR4
|
|
|
|
BR1 BR2
|
|
|
|
|
CR1 CR4 CR7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
O SISTEMA DO IUS COMMUNE EN EUROPA |
A formación do ius commune
O ius proprium dentro do sistema do dereito común
A universidade medieval e os estudos de dereito
|
A AUTONOMIA DO DEREITO NA TRADICION JURIDICA OCCIDENTAL |
I. Xurisprudencia e Dereito na cultura política romano¬-republicana. O modelo de Dereito legal justinianeo. Transmisión de valores e modelos diferentes á cultura política europea.
II. Formación e desenvolvemento da profesión xurídica na Europa medieval. Factores culturais e políticos que propician a profesionalización e consolidación da autonomía da función xudicial.
III. A dimensión político-cultural do Humanismo xurídico. A constitución romano-republicana como referente para a renovación do Dereito público.
IV. Os Estados nacionais como espazos xurídicos autónomos. Desenvolvemento de modelos legais pechados e de bloques normativos uniformes no conxunto do territorio.
V. O Estado de Dereito e o seu sistema de valores como conquista histórica da cultura occidental. Identidade europea e pluralismo cultural. Dereitos nacionais e Dereito común europeo
|
CULTURA XURÍDICA EUROPEA (PERSPECTIVA FILOSÓFICA) |
1. Sobre a orixe e a esencia de Europa.
2. O espírito da cultura europea: A filosofía grega. O dereito romano. O cristianismo. A ciencia. A democracia liberal. A Universidade.
3. Contribucións da filosofía á cultura xurídica europea.
a) As principais concepcións achega do dereito e os seus fundamentos filosóficos.
b) Os fundamentos filosóficos dos dereitos humanos.
c) As concepcións da xustiza. Ética e Teoría da xustiza.
|
CULTURA XURÍDICA EUROPEA (PERSPECTIVA DE DEREITO ECLESIÁSTICO) |
I.- COMUNIDADES POLÍTICAS E RELIXIOSAS: A IDENTIDADE CULTURAL EUROPEA
1) Que é Europa?
2) Que entendemos por civilización europea?
3) Cal é o papel da cultura relixiosa en Europa?
4) Cal é a relación entre identidade nacional e relixión na historia de Europa?
5) Como se desenvolveu a cultura constitucionalista en Europa?
6) Cales son as bases da nova identidade cosmoeuropea?
7) Cales son as principais concepcións actuais sobre a identidade europea?
II.- PODER POLÍTICO, ORGANIZACIÓNS RELIXIOSAS E CULTURA XURÍDICA EUROPEA: Europa como paradigma cultural
1) Paradigmas político-relixiosos e cohesión ideolóxica na historia europea ata o século XX: o desenvolvemento da cultura xurídica europea
2) A paradigma constitucionalista e o desenvolvemento do Estado laico/secular. Incidencia do Dereito Comparado en Europa.
3) A Unión Europea como paradigma político europeo contemporáneo. Integración cultural europea e os seus retos xurídicos: multiculturalidad, inmigración e minorías culturais.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 B1 B2 B4 C4 C7 |
12 |
18 |
30 |
Introductory activities |
B9 C4 C5 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Oral presentation |
B3 B5 C1 |
2 |
3 |
5 |
Collaborative learning |
B9 C4 C6 |
3 |
4.5 |
7.5 |
Case study |
B3 B6 C1 C4 C6 |
3 |
4.5 |
7.5 |
Document analysis |
B3 B5 C6 C8 |
2 |
3 |
5 |
Directed discussion |
B5 B6 C1 C4 C6 C8 |
4 |
6 |
10 |
Objective test |
B4 B5 B6 C1 C6 |
1 |
5 |
6 |
Supervised projects |
B4 B3 B5 B6 C1 C5 C6 |
0 |
20 |
20 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor exporá as ideas básicas e fundamentais de cada un dos puntos do programa, dando as instrucións e guiando a aprendizaxe autónoma do alumno. |
Introductory activities |
O coordinador do módulo realizará unha presentación do mesmo indicando as competencias que se pretende que alcance o alumno, os resultados de aprendizaxe e os obxectivos esenciais do módulo. Así mesmo, exporá as metodoloxías que se empregarán e o sistema de avaliación. |
Oral presentation |
Os alumnos realizarán presentacións orais froito de traballo previo e lecturas, sempre baixo a orientación e dirección do profesor. |
Collaborative learning |
Trátase de que os alumnos, divididos en pequenos grupos, aprendan a traballar en equipo. Para iso, as tarefas a realizar serán diversas pero todas perseguirán que os estudantes reforcen competencias de organización, xestión, liderado e capacidade de traballar en grupo. |
Case study |
O profesor presentará aos alumnos casos prácticos para resolver ou exporá unha aprendizaxe baseada en problemas. |
Document analysis |
Baixo a orientación do profesor os alumnos analizarán as fontes xurídicas máis relevantes do ordenamento xurídico comunitario |
Directed discussion |
O profesor presentará un aspecto controvertido ou con varias vías de desenvolvemento e os alumnos defenderán algunha das posibles posturas, sinalando argumentos a favor da súa solución. Con iso perséguese, fundamentalmente, que o alumno consiga competencias que fortalezan a súa capacidade de argumentar e argüir xuridicamente. |
Objective test |
Realizarase, ao finalizar o cuadrimestre, un exame. |
Supervised projects |
O profesor encargará a elaboración de pequenos traballos sobre aspectos tratados nas sesións maxistrais e para o que facilitará a oportuna bibliografía aos alumnos a efectos de que complementen a súa formación con determinadas lecturas. En todo momento, o profesor guiará e orientará a tarefa que realice o alumno. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Oral presentation |
Document analysis |
Case study |
Directed discussion |
Supervised projects |
|
Description |
O profesor orientará ao alumno sobre a forma de realizar a súa exposición oral ante os seus compañeiros. Así mesmo, corrixirá os aspectos de forma e fondo efectuados na súa presentación.
O profesor guiará ao alumno e ao seu grupo na tarefa da súa aprendizaxe.
O profesor seguirá os avances e evolución do alumno no caso ou problema concreto exposto, solucionando as dúbidas que o suposto vaia expondo.
O profesor velará polo correcto exame e análise das fontes xurídicas que efectúe o alumno.
O profesor dirixirá a discusión orientando e, de ser o caso, reordenando as intervencións dos estudantes.
O profesor tutorizará o traballo que realice cada alumno ou en grupo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 B1 B2 B4 C4 C7 |
Valoraranse as intervencións de interese realizadas polos alumnos dentro das sesións maxistrais que corran a cargo do profesor. |
20 |
Oral presentation |
B3 B5 C1 |
Avaliarase a expresión oral (forma) e o contido adecuado (fondo) das presentacións orais que, de ser o caso, efectúen os alumnos. |
10 |
Case study |
B3 B6 C1 C4 C6 |
Valoraranse as posibles prácticas realizadas polos alumnos sobre casos ou resolución de problemas expostos polo profesor. |
10 |
Directed discussion |
B5 B6 C1 C4 C6 C8 |
Serán avaliables as intervencións levadas a cabo polos estudantes no marco de debates ou discusións sobre aspectos vinculados á materia. |
10 |
Objective test |
B4 B5 B6 C1 C6 |
Realizarase un exame ao finalizar o primeiro cuadrimestre sobre os contidos formativos traballados durante ese período. |
40 |
Supervised projects |
B4 B3 B5 B6 C1 C5 C6 |
Valorarase a calidade do traballo realizado polo alumno seguindo as pautas previamente fixadas polo profesor. |
10 |
|
Assessment comments |
Para superar o módulo será requisito necesario asistir, polo menos, ao 80 % da actividade docente presencial. A avaliación levará a cabo mediante a valoración da actividade presencial que realice o alumno (60%) e un exame que se realizará ao finalizar o cuadrimestre (40%). Dentro da idea dunha metodoloxía de créditos ECTS, o alumno deberá ser consciente de que a avaliación será continua, polo que se valorará a súa participación activa en todas as actividades que se realicen na aula (debates, exposicións orais, discusión de casos, etc. )polo que cobra gran importancia o seu traballo persoal.
|
Sources of information |
Basic
|
MORÁN MARTÍN, R. (2005). "El Ius Commune como antecedente jurídico de la Unión Europea", en Cuadernos de Historia del Derecho, 12, pp. 99-123.. Madrid
PENNINGTON, K. (1994). "Learned law, droit savant, gelehrtes Recht: The Tyranny of a concept", en Rivista Internazionale di diritto comune, 5, pp. 197-209. Roma
ALEXY, R. (1987). "Sistema jurídico y razón práctica", en El concepto y la validez del derecho y otros ensayos, trad. de Jorge M. Seña, pp. 159-177. Barcelona
COING, H. (1989). Derecho privado europeo.
ZAGREBELSKI, G. (1995). El derecho dúctil, pp. 21-45. Madrid
STEIN, P. (1996). El Derecho romano en la historia de Europa.
PÉREZ LUÑO, A.E. (1993). El desbordamiento de las fuentes del derecho. Sevilla
FERNÁNDEZ BARREIRO, A. (1988). El factor jurisprudencial como elemento de identidad de la cultura jurídica europea: proyección histórica de la herencia jurídico-cultural romana.
WIEACKER, F. (1967). Historia del Derecho privado de la Edad Moderna.
CRUZ VILLALÓN, P. (2004). La Constitución inédita, pp. 17-41 y 131-154. Madrid
BELLOMO, M. (1999). La Europa del Derecho Común. Roma
FERNÁNDEZ BARREIRO, A. (1992). La tradición romanística en la cultura jurídica europea.
ROBLES MORCHÓN, G. (2007). Pluralismo jurídico y relaciones intersistémicas. Madrid
CAVANNA,A. (1982). Storia del diritto moderno in Europa. |
|
Complementary
|
BANCO CENTRAL EUROPEO (2005). "La política monetaria y los diferenciales de inflación en un área monetaria heterogénea", en Boletín Mensual del Banco Central Europeo, mayo, 2005, pp. 63-80.
ÁLVAREZ CONDE, E., GARRIDO MAYOL, V., Dirs. (2004). Comentarios a la Constitución Europea. Valencia
DÍEZ-PICAZO, L.M., (2002). Constitucionalismo de la Unión Europea. Madrid
RAZ, J. (1986). El concepto de sistema jurídico. México
LOUIS, J.V. (5ª ed. 1995). El ordenamiento jurídico comunitario. Luxemburgo
SEOANE, J.A., RIVAS, P. (2005). El último eslabón del positivismo jurídico. Dos estudios sobre J. Raz. Granada
MONTANOS FERRÍN, E. (). España en la configuración histórico-jurídica de Europa. Tomo II. Roma
CARBONELL, M., VÁZQUEZ, R., comps. (2003). Estado constitucional y globalización. México
CRUZ, L.M. (2006). Estudios sobre el neoconstitucionalismo. México
JIMENA QUESADA, L. (2006). Fundamentos constitucionales de la Unión Europea. Madrid
DOMINGO, R., ed. (2006). Hacia un Derecho global. Reflexiones en torno al Derecho y la globalización. Pamplona
ALCHOURRÓN, C.E., BULYGIN, E. (1975). Introducción a la metodología de las ciencias jurídicas y sociales. Buenos Aires
PRIETO SANCHÍS, L. (2003). Justicia constitucional y derechos fundamentales. Madrid
CRUZ, L.M. (2005). La Constitución como orden de valores. Granada
CLOSA MONTERO, C., FERNÁNDEZ SOLA, N., Coords. (2005). La Constitución de la Unión Europea. Madrid
PARIOTTI, E. (2004). La giustizia oltre lo Stato: forme e problemi. Turin
CASSESE, S. (2006). La globalización jurídica. Madrid
ABELLÁN HONRUBIA, V., VILA COSTA, B. Dirs. (3ª ed. 1998). Lecciones de Derecho Comunitario Europeo. Barcelona
ISAAC, G. (5ª ed. 2000). Manual de Derecho Comunitario General. Barcelona
CARBONELL, M. Ed. (2003). Neo-constitucionalismo(s). Madrid
MANGAS MARTÍN, A. Ed. ( 9ª ed. 2001). Tratado de la Unión Europea y Tratados Constitutivos de las Comunidades Europeas y otros actos básicos de Derecho comunitario. Madrid |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Constitución, Cidadanía, Dereitos e Rexións/612402101 | Metodoloxía Informática do Dereito Comunitario e do Dereito Comparado/612402114 | Políticas e Liberdades/612402107 | Sistema Xurisdicional da Unión Europea/612402109 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|