Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Gallego y Administración Pública Código 612847210
Titulación
Mestrado Universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea (plan 2012)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 2º cuatrimestre
Primero Obligatoria 1
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinador/a
Garcia Negro, Maria Pilar
Correo electrónico
maria.pilar.garcia.negro@udc.es
Profesorado
Garcia Negro, Maria Pilar
Correo electrónico
maria.pilar.garcia.negro@udc.es
Web
Descripción general Breve introdución á situación sociolingüística da lingua galega desde a perspectiva da lexislación e reflexión sobre
a problemática da linguaxe administrativa.

Competencias del título
Código Competencias / Resultados del título
A1 CE 1 Resolución de problemas derivados de la unión económica y monetaria
A3 CE 3 Conocimiento de los distintos estatutos jurídicos personales fundados en la nacionalidad
A6 CE 6 Conocimiento de los sistemas de recursos y procedimientos judiciales comunitarios
A7 CE7 Manejo solvente de los sistemas de captación y gestión de recursos comunitarios.
A9 CE 9 Capacidad para ponderar el valor atribuido al reconocimiento de los derechos sociales en el ámbito del proceso de integración supranacional
A11 CE 11 Conocimiento de las vías de participación, nacionales y comunitarias, de los entes subestatales en asuntos comunitarios, con especial atención al modelo autonómico español
A12 CE 12 Conocer la regulación de la libertad de pensamiento, conciencia y religión en el ámbito comunitario, así como la jurisprudencia del Tribunal Europeo de Derechos Humanos (TEDH) en estos ámbitos.
B1 CG1 Conocimiento de las instituciones de la Unión Europea y de la vías de acceso ante ellas de los ciudadanos y de las personas jurídicas
B3 CG3 Manejo solvente de la información sobre la UE y de los portales jurídicos y de información de la Unión Europea
B7 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B8 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones ¿y los conocimientos y razones últimas que las sustentan¿ a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B9 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias / Resultados del título
Recoñecer e analizar as características específicas da situación sociolingüística e da lexislación básica que atinxe á lingua galega. AI1
AI3
AI9
BI1
BI9
CI1
Coñecer a evolución da lexislación lingüística cara ao galego. AI3
AI11
AI12
BI3
BI7
BI9
CI1
CI6
Avaliar o impacto e os resultados da lexislación sobre a situación sociolingüística do galego e sobre o proceso de institucionalización do idioma. AI6
AI7
AI12
BI8
BI9
CI1
CI2

Contenidos
Tema Subtema
I. Introdución á historia e á lexislación básica atinente á lingua galega.
A lexislación estatal e autonómica desde 1978
II. A “Carta Europea das Linguas Rexionais ou Minoritarias”. Breve historia da súa xénese e aprobación
III. A Declaración Universal de Dereitos Lingüísticos. Breve historia da súa xénese e aprobación
IV. A modificabilidade da lexislación iuslingüística existente: unha leitura sociolingüística. Iniciativas para-lexislativas da historia contemporánea da Galiza
V. A problemática da linguaxe administrativa. Conexión do modelo de lingua co uso real planificado

Planificación
Metodologías / pruebas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciales y virtuales) Horas trabajo autónomo Horas totales
Lecturas A3 A6 A9 A11 A12 B1 B3 B7 B8 B9 C1 C2 C6 0 7 7
Trabajos tutelados A1 A3 A6 A7 A9 A11 B7 B8 B9 C1 C2 0 8 8
Discusión dirigida A9 A11 A12 B8 B9 C1 2 1 3
Análisis de fuentes documentales A3 A9 A11 B3 B7 B8 C1 C2 C6 1 1 2
Sesión magistral A1 A3 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B3 C6 5 0 5
 
Atención personalizada 0 0
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Lecturas Será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados unha serie de lecturas básicas, así como as necesarias para a realización dos traballos.
Trabajos tutelados O alumnado realizará un traballo tutelado que consistirá na elaboración dun breve ensaio relacionado con algún dos apartados dos temas do programa. Nas primeiras sesións do curso determinarase tanto a data de comunicación do tema como a data límite de entrega.
Discusión dirigida Nalgunhas das sesións do curso, desenvolveranse discusións, moderadas pola profesora, sobre algún dos aspectos do temario. Previamente deberán prepara a discusión a partir das lecturas obrigatorias determinadas pola profesora.
Análisis de fuentes documentales Procura e estudo de textos relacionados co temario da materia.
Sesión magistral Impartiranse aulas nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos.

Atención personalizada
Metodologías
Sesión magistral
Lecturas
Trabajos tutelados
Discusión dirigida
Análisis de fuentes documentales
Descripción
Através destas metodoloxías avaliarase a evolución de cada alumno ou alumna, de maneira que en calqeura momento se podan activar mecanismos compensatorios ou de consolidación de coñecementos ou destrezas.

Evaluación
Metodologías Competencias / Resultados Descripción Calificación
Sesión magistral A1 A3 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B3 C6 Avaliarase a asistencia, participación e actitude do alumnado nas aulas teóricas.
10
Lecturas A3 A6 A9 A11 A12 B1 B3 B7 B8 B9 C1 C2 C6 será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados unha serie de lecturas básicas, así como as necesarias para a realización dos traballos. 20
Trabajos tutelados A1 A3 A6 A7 A9 A11 B7 B8 B9 C1 C2 O traballo final obrigatorio consistirá na elaboración dun comentario persoal e orixinal sobre un aspecto relacionado cun punto do programa.
Valorarase fundamentalmente a profundidade e o rigor da pesquisa, a clareza expositiva e a calidade expresiva. Este traballo deberá ser entregado na semana seguinte ao remate das aulas.
50
Discusión dirigida A9 A11 A12 B8 B9 C1 Avaliarase a participación activa nas sesións prácticas dedicadas á posta en común de cuestións e problemas previamente plantexados pola profesora. Para poder participar axeitadamente, será imprescindíbel ter realizado as lecturas previas definidas para cada sesión.
10
Análisis de fuentes documentales A3 A9 A11 B3 B7 B8 C1 C2 C6
O alumnado terá que analizar na clase textos ou outro tipo de materiais. Isto implicará un traballo previo que requerirá un esforzo na actividade non presencial.
10
 
Observaciones evaluación
Segunda oportunidade (xullo)


As persoas que non superaren a
materia após asistiren regularmente ás aulas e realizaren un 60% das
actividades propostas, deberán repetir unicamente aquelas actividades
non superadas. Nos casos restantes, serán avaliadas pola realización dunha presentación oral de carácter similar á definida para o resto do alumnado e para a que se fixará día e hora no mes de xullo.


Fuentes de información
Básica GARCÍA NEGRO, Mª P. (2009). De fala a lingua: un proceso inacabado. Santiago de Compostela, Ed. Laiovento
GARCÍA NEGRO,Mª P. (2000). Dereitos lingüísticos e control político. Santiago de Compostela, Ed. Laiovento
FERREIRA, A. X. / NOGUEIRA, A. / TATO, A. / VILLARES, L. (2005). Estatuto xurídico da lingua galega. Vigo : Xerais
GARCÍA NEGRO, Mª P. (1991). O galego es as leis. Aproximación sociolingüística. Vilaboa - Pontevedra, Ed. O Cumio

Constitución española.

Estatuto de Autonomía de Galiza.

Lei 3/1983 de Normalización Lingüística.

Complementária

Freixeiro Mato, X.R. (2002) [1997]: Lingua galega: normalidade e conflito (Santiago de Compostela: Laiovento).

Freixeiro Mato, X.R. (2009): Lingua de calidade (Vigo: Xerais).

García Conde, S. (1999): “Propostas básicas para o funcionamento e status legal dos SNL/SL”, en Domínguez Salgado, A. / Mayo Redondo, S. / Romero Rodríguez, D. (eds.): Actas dos II Encontros para a Normalización Lingüística: 19-34 (Santiago de Compostela. Consello da Cultura Galega).

García Negro, M. P. (coord.) (2009): Sobre o racismo lingüístico (Santiago de Compostela: Laiovento).

Monteagudo e Bouzada (coords.) (2002):O proceso de normalización do idioma galego 1980-2000. Volume I. Política lingüística: Análise e perspectivas (Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega, Sección de Lingua).

Sanmartín Rei, G. (2009): Nos camiños do entusiasmo. Calidade da lingua e planificación (Vigo: Xerais).

Sanmartín Rei, G. (Ed.) (2010): Lingua e futuro (Ames: Laiovento).

Villares Naveira, L. (coord.) (2010): Estudos xurídicos do Decreto de plurilingüismo (Bertamiráns, Ames: Laiovento).

Xunta de Galicia (2005): Plan xeral de normalización da lingua galega (Santiago de Compostela: Xunta de Galicia).


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías