Identifying Data 2015/16
Subject (*) Galego e Administración Pública Code 612847210
Study programme
Mestrado Universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 1
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinador
Garcia Negro, Maria Pilar
E-mail
maria.pilar.garcia.negro@udc.es
Lecturers
Garcia Negro, Maria Pilar
E-mail
maria.pilar.garcia.negro@udc.es
Web
General description Breve introdución á situación sociolingüística da lingua galega desde a perspectiva da lexislación e reflexión sobre
a problemática da linguaxe administrativa.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Comprensión del pasado jurídico común europeo.
A3 Conocimiento de las áreas geográficas y de los aspectos materiales en los que se desenvuelve la acción exterior de la Unión Europea.
A6 CE 6 Coñecemento dos sistemas de recursos e procedementos xudiciais comunitarios
A7 CE 7 Manexo solvente dos sistemas de captación e xestión de recursos comunitarios
A9 CE 9 Capacidade para ponderar o valor atribuído ao recoñecemento dos dereitos sociais no ámbito do proceso de integración supranacional.
A11 CE 11 Coñecemento das vías de participación, nacionais e comunitarias, dos entes subestatais en asuntos comunitarios, con especial atención ao modelo autonómico español
A12 CE 12 Coñecer a regulación da liberdade de pensamento, conciencia e relixión no ámbito comunitario, así como la xurisprudencia do Tribunal Europeo de Dereitos Humanos (TEDH) nestes ámbitos.
B1 CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas
B3 CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea
B7 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B8 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B9 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Recoñecer e analizar as características específicas da situación sociolingüística e da lexislación básica que atinxe á lingua galega. AR1
AR3
AR9
BR1
BR9
CR1
Coñecer a evolución da lexislación lingüística cara ao galego. AR3
AR11
AR12
BR3
BR7
BR9
CR1
CR6
Avaliar o impacto e os resultados da lexislación sobre a situación sociolingüística do galego e sobre o proceso de institucionalización do idioma. AR6
AR7
AR12
BR8
BR9
CR1
CR2

Contents
Topic Sub-topic
I. Introdución á historia e á lexislación básica atinente á lingua galega.
A lexislación estatal e autonómica desde 1978
II. A “Carta Europea das Linguas Rexionais ou Minoritarias”. Breve historia da súa xénese e aprobación
III. A Declaración Universal de Dereitos Lingüísticos. Breve historia da súa xénese e aprobación
IV. A modificabilidade da lexislación iuslingüística existente: unha leitura sociolingüística. Iniciativas para-lexislativas da historia contemporánea da Galiza
V. A problemática da linguaxe administrativa. Conexión do modelo de lingua co uso real planificado

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Workbook A3 A6 A9 A11 A12 B1 B3 B7 B8 B9 C1 C2 C6 0 7 7
Supervised projects A1 A3 A6 A7 A9 A11 B7 B8 B9 C1 C2 0 8 8
Directed discussion A9 A11 A12 B8 B9 C1 2 1 3
Document analysis A3 A9 A11 B3 B7 B8 C1 C2 C6 1 1 2
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B3 C6 5 0 5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados unha serie de lecturas básicas, así como as necesarias para a realización dos traballos.
Supervised projects O alumnado realizará un traballo tutelado que consistirá na elaboración dun breve ensaio relacionado con algún dos apartados dos temas do programa. Nas primeiras sesións do curso determinarase tanto a data de comunicación do tema como a data límite de entrega.
Directed discussion Nalgunhas das sesións do curso, desenvolveranse discusións, moderadas pola profesora, sobre algún dos aspectos do temario. Previamente deberán prepara a discusión a partir das lecturas obrigatorias determinadas pola profesora.
Document analysis Procura e estudo de textos relacionados co temario da materia.
Guest lecture / keynote speech Impartiranse aulas nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workbook
Supervised projects
Directed discussion
Document analysis
Description
Através destas metodoloxías avaliarase a evolución de cada alumno ou alumna, de maneira que en calqeura momento se podan activar mecanismos compensatorios ou de consolidación de coñecementos ou destrezas.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B3 C6 Avaliarase a asistencia, participación e actitude do alumnado nas aulas teóricas.
10
Workbook A3 A6 A9 A11 A12 B1 B3 B7 B8 B9 C1 C2 C6 será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados unha serie de lecturas básicas, así como as necesarias para a realización dos traballos. 20
Supervised projects A1 A3 A6 A7 A9 A11 B7 B8 B9 C1 C2 O traballo final obrigatorio consistirá na elaboración dun comentario persoal e orixinal sobre un aspecto relacionado cun punto do programa.
Valorarase fundamentalmente a profundidade e o rigor da pesquisa, a clareza expositiva e a calidade expresiva. Este traballo deberá ser entregado na semana seguinte ao remate das aulas.
50
Directed discussion A9 A11 A12 B8 B9 C1 Avaliarase a participación activa nas sesións prácticas dedicadas á posta en común de cuestións e problemas previamente plantexados pola profesora. Para poder participar axeitadamente, será imprescindíbel ter realizado as lecturas previas definidas para cada sesión.
10
Document analysis A3 A9 A11 B3 B7 B8 C1 C2 C6
O alumnado terá que analizar na clase textos ou outro tipo de materiais. Isto implicará un traballo previo que requerirá un esforzo na actividade non presencial.
10
 
Assessment comments
Segunda oportunidade (xullo)


As persoas que non superaren a
materia após asistiren regularmente ás aulas e realizaren un 60% das
actividades propostas, deberán repetir unicamente aquelas actividades
non superadas. Nos casos restantes, serán avaliadas pola realización dunha presentación oral de carácter similar á definida para o resto do alumnado e para a que se fixará día e hora no mes de xullo.


Sources of information
Basic GARCÍA NEGRO, Mª P. (2009). De fala a lingua: un proceso inacabado. Santiago de Compostela, Ed. Laiovento
GARCÍA NEGRO,Mª P. (2000). Dereitos lingüísticos e control político. Santiago de Compostela, Ed. Laiovento
FERREIRA, A. X. / NOGUEIRA, A. / TATO, A. / VILLARES, L. (2005). Estatuto xurídico da lingua galega. Vigo : Xerais
GARCÍA NEGRO, Mª P. (1991). O galego es as leis. Aproximación sociolingüística. Vilaboa - Pontevedra, Ed. O Cumio

Constitución española.

Estatuto de Autonomía de Galiza.

Lei 3/1983 de Normalización Lingüística.

Complementary

Freixeiro Mato, X.R. (2002) [1997]: Lingua galega: normalidade e conflito (Santiago de Compostela: Laiovento).

Freixeiro Mato, X.R. (2009): Lingua de calidade (Vigo: Xerais).

García Conde, S. (1999): “Propostas básicas para o funcionamento e status legal dos SNL/SL”, en Domínguez Salgado, A. / Mayo Redondo, S. / Romero Rodríguez, D. (eds.): Actas dos II Encontros para a Normalización Lingüística: 19-34 (Santiago de Compostela. Consello da Cultura Galega).

García Negro, M. P. (coord.) (2009): Sobre o racismo lingüístico (Santiago de Compostela: Laiovento).

Monteagudo e Bouzada (coords.) (2002):O proceso de normalización do idioma galego 1980-2000. Volume I. Política lingüística: Análise e perspectivas (Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega, Sección de Lingua).

Sanmartín Rei, G. (2009): Nos camiños do entusiasmo. Calidade da lingua e planificación (Vigo: Xerais).

Sanmartín Rei, G. (Ed.) (2010): Lingua e futuro (Ames: Laiovento).

Villares Naveira, L. (coord.) (2010): Estudos xurídicos do Decreto de plurilingüismo (Bertamiráns, Ames: Laiovento).

Xunta de Galicia (2005): Plan xeral de normalización da lingua galega (Santiago de Compostela: Xunta de Galicia).


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.