Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprensión del pasado jurídico común europeo. |
A3 |
Conocimiento de las áreas geográficas y de los aspectos materiales en los que se desenvuelve la acción exterior de la Unión Europea. |
A6 |
CE 6 Coñecemento dos sistemas de recursos e procedementos xudiciais comunitarios |
A7 |
CE 7 Manexo solvente dos sistemas de captación e xestión de recursos comunitarios |
A9 |
CE 9 Capacidade para ponderar o valor atribuído ao recoñecemento dos dereitos sociais no ámbito do proceso de integración supranacional. |
A11 |
CE 11 Coñecemento das vías de participación, nacionais e comunitarias, dos entes subestatais en asuntos comunitarios, con especial atención ao modelo autonómico español |
A12 |
CE 12 Coñecer a regulación da liberdade de pensamento, conciencia e relixión no ámbito comunitario, así como la xurisprudencia do Tribunal Europeo de Dereitos Humanos (TEDH) nestes ámbitos. |
B1 |
CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas |
B3 |
CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea |
B7 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B8 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B9 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Recoñecer e analizar as características específicas da situación sociolingüística e da lexislación básica que atinxe á lingua galega.
|
AR1 AR3 AR9
|
BR1 BR9
|
CR1
|
Coñecer a evolución da lexislación lingüística cara ao galego.
|
AR3 AR11 AR12
|
BR3 BR7 BR9
|
CR1 CR6
|
Avaliar o impacto e os resultados da lexislación sobre a situación sociolingüística do galego e sobre o proceso de institucionalización do idioma.
|
AR6 AR7 AR12
|
BR8 BR9
|
CR1 CR2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. Introdución á historia e á lexislación básica atinente á lingua galega.
|
A lexislación estatal e autonómica desde 1978 |
II. A “Carta Europea das Linguas Rexionais ou Minoritarias”. |
Breve historia da súa xénese e aprobación |
III. A Declaración Universal de Dereitos Lingüísticos. |
Breve historia da súa xénese e aprobación |
IV. A modificabilidade da lexislación iuslingüística existente: unha leitura sociolingüística. |
Iniciativas para-lexislativas da historia contemporánea da Galiza |
V. A problemática da linguaxe administrativa. |
Conexión do modelo de lingua co uso real planificado |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A3 A6 A9 A11 A12 B1 B3 B7 B8 B9 C1 C2 C6 |
0 |
7 |
7 |
Supervised projects |
A1 A3 A6 A7 A9 A11 B7 B8 B9 C1 C2 |
0 |
8 |
8 |
Directed discussion |
A9 A11 A12 B8 B9 C1 |
2 |
1 |
3 |
Document analysis |
A3 A9 A11 B3 B7 B8 C1 C2 C6 |
1 |
1 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B3 C6 |
5 |
0 |
5 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados unha serie de lecturas básicas, así como as necesarias para a realización dos traballos.
|
Supervised projects |
O alumnado realizará un traballo tutelado que consistirá na elaboración dun breve ensaio relacionado con algún dos apartados dos temas do programa. Nas primeiras sesións do curso determinarase tanto a data de comunicación do tema como a data límite de entrega.
|
Directed discussion |
Nalgunhas das sesións do curso, desenvolveranse discusións, moderadas pola profesora, sobre algún dos aspectos do temario. Previamente deberán prepara a discusión a partir das lecturas obrigatorias determinadas pola profesora.
|
Document analysis |
Procura e estudo de textos relacionados co temario da materia. |
Guest lecture / keynote speech |
Impartiranse aulas nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Workbook |
Supervised projects |
Directed discussion |
Document analysis |
|
Description |
Através destas metodoloxías avaliarase a evolución de cada alumno ou alumna, de maneira que en calqeura momento se podan activar mecanismos compensatorios ou de consolidación de coñecementos ou destrezas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B3 C6 |
Avaliarase a asistencia, participación e actitude do alumnado nas aulas teóricas.
|
10 |
Workbook |
A3 A6 A9 A11 A12 B1 B3 B7 B8 B9 C1 C2 C6 |
será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados unha serie de lecturas básicas, así como as necesarias para a realización dos traballos. |
20 |
Supervised projects |
A1 A3 A6 A7 A9 A11 B7 B8 B9 C1 C2 |
O traballo final obrigatorio consistirá na elaboración dun comentario persoal e orixinal sobre un aspecto relacionado cun punto do programa.
Valorarase fundamentalmente a profundidade e o rigor da pesquisa, a clareza expositiva e a calidade expresiva. Este traballo deberá ser entregado na semana seguinte ao remate das aulas. |
50 |
Directed discussion |
A9 A11 A12 B8 B9 C1 |
Avaliarase a participación activa nas sesións prácticas dedicadas á posta en común de cuestións e problemas previamente plantexados pola profesora. Para poder participar axeitadamente, será imprescindíbel ter realizado as lecturas previas definidas para cada sesión.
|
10 |
Document analysis |
A3 A9 A11 B3 B7 B8 C1 C2 C6 |
O alumnado terá que analizar na clase textos ou outro tipo de materiais. Isto implicará un traballo previo que requerirá un esforzo na actividade non presencial. |
10 |
|
Assessment comments |
Segunda oportunidade (xullo)
As persoas que non superaren a
materia após asistiren regularmente ás aulas e realizaren un 60% das
actividades propostas, deberán repetir unicamente aquelas actividades
non superadas. Nos casos restantes, serán avaliadas pola realización dunha presentación oral de carácter similar á definida para o resto do alumnado e para a que se fixará día e hora no mes de xullo.
|
Sources of information |
Basic
|
GARCÍA NEGRO, Mª P. (2009). De fala a lingua: un proceso inacabado. Santiago de Compostela, Ed. Laiovento
GARCÍA NEGRO,Mª P. (2000). Dereitos lingüísticos e control político. Santiago de Compostela, Ed. Laiovento
FERREIRA, A. X. / NOGUEIRA, A. / TATO, A. / VILLARES, L. (2005). Estatuto xurídico da lingua galega. Vigo : Xerais
GARCÍA NEGRO, Mª P. (1991). O galego es as leis. Aproximación sociolingüística. Vilaboa - Pontevedra, Ed. O Cumio |
Constitución española.
Estatuto de Autonomía de Galiza.
Lei 3/1983 de Normalización Lingüística. |
Complementary
|
|
Freixeiro Mato, X.R. (2002) [1997]: Lingua galega: normalidade e conflito (Santiago de Compostela: Laiovento).
Freixeiro Mato, X.R. (2009): Lingua de calidade (Vigo: Xerais).
García Conde, S. (1999): “Propostas básicas para o funcionamento e status legal dos SNL/SL”, en Domínguez Salgado, A. / Mayo Redondo, S. / Romero Rodríguez, D. (eds.): Actas dos II Encontros para a Normalización Lingüística: 19-34 (Santiago de Compostela. Consello da Cultura Galega).
García Negro, M. P. (coord.) (2009): Sobre o racismo lingüístico (Santiago de Compostela: Laiovento).
Monteagudo e Bouzada (coords.) (2002):O proceso de normalización do idioma galego 1980-2000. Volume I. Política lingüística: Análise e perspectivas (Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega, Sección de Lingua).
Sanmartín Rei, G. (2009): Nos camiños do entusiasmo. Calidade da lingua e planificación (Vigo: Xerais).
Sanmartín Rei, G. (Ed.) (2010): Lingua e futuro (Ames: Laiovento).
Villares Naveira, L. (coord.) (2010): Estudos xurídicos do Decreto de plurilingüismo (Bertamiráns, Ames: Laiovento).
Xunta de Galicia (2005): Plan xeral de normalización da lingua galega (Santiago de Compostela: Xunta de Galicia). |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|