Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
CE 1 Resolución de problemas derivados de la unión económica y monetaria |
A3 |
CE 3 Conocimiento de los distintos estatutos jurídicos personales fundados en la nacionalidad |
A6 |
CE 6 Conocimiento de los sistemas de recursos y procedimientos judiciales comunitarios |
A7 |
CE7 Manejo solvente de los sistemas de captación y gestión de recursos comunitarios. |
A9 |
CE 9 Capacidad para ponderar el valor atribuido al reconocimiento de los derechos sociales en el ámbito del proceso de integración supranacional |
A11 |
CE 11 Conocimiento de las vías de participación, nacionales y comunitarias, de los entes subestatales en asuntos comunitarios, con especial atención al modelo autonómico español |
A12 |
CE 12 Conocer la regulación de la libertad de pensamiento, conciencia y religión en el ámbito comunitario, así como la jurisprudencia del Tribunal Europeo de Derechos Humanos (TEDH) en estos ámbitos. |
B1 |
CG1 Conocimiento de las instituciones de la Unión Europea y de la vías de acceso ante ellas de los ciudadanos y de las personas jurídicas |
B3 |
CG3 Manejo solvente de la información sobre la UE y de los portales jurídicos y de información de la Unión Europea |
B7 |
CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios |
B8 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones ¿y los conocimientos y razones últimas que las sustentan¿ a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B9 |
CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Recoñecer e analizar as características específicas da situación sociolingüística e da lexislación básica que atinxe á lingua galega.
|
AI1 AI3 AI9
|
BI1 BI9
|
CI1
|
Coñecer a evolución da lexislación lingüística cara ao galego.
|
AI3 AI11 AI12
|
BI3 BI7 BI9
|
CI1 CI6
|
Avaliar o impacto e os resultados da lexislación sobre a situación sociolingüística do galego e sobre o proceso de institucionalización do idioma.
|
AI6 AI7 AI12
|
BI8 BI9
|
CI1 CI2
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
I. Introdución á historia e á lexislación básica atinente á lingua galega.
|
A lexislación estatal e autonómica desde 1978 |
II. A “Carta Europea das Linguas Rexionais ou Minoritarias”. |
Breve historia da súa xénese e aprobación |
III. A Declaración Universal de Dereitos Lingüísticos. |
Breve historia da súa xénese e aprobación |
IV. A modificabilidade da lexislación iuslingüística existente: unha leitura sociolingüística. |
Iniciativas para-lexislativas da historia contemporánea da Galiza |
V. A problemática da linguaxe administrativa. |
Conexión do modelo de lingua co uso real planificado |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Lecturas |
A3 A6 A9 A11 A12 B1 B3 B7 B8 B9 C1 C2 C6 |
0 |
7 |
7 |
Trabajos tutelados |
A1 A3 A6 A7 A9 A11 B7 B8 B9 C1 C2 |
0 |
8 |
8 |
Discusión dirigida |
A9 A11 A12 B8 B9 C1 |
2 |
1 |
3 |
Análisis de fuentes documentales |
A3 A9 A11 B3 B7 B8 C1 C2 C6 |
1 |
1 |
2 |
Sesión magistral |
A1 A3 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B3 C6 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Lecturas |
Será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados unha serie de lecturas básicas, así como as necesarias para a realización dos traballos.
|
Trabajos tutelados |
O alumnado realizará un traballo tutelado que consistirá na elaboración dun breve ensaio relacionado con algún dos apartados dos temas do programa. Nas primeiras sesións do curso determinarase tanto a data de comunicación do tema como a data límite de entrega.
|
Discusión dirigida |
Nalgunhas das sesións do curso, desenvolveranse discusións, moderadas pola profesora, sobre algún dos aspectos do temario. Previamente deberán prepara a discusión a partir das lecturas obrigatorias determinadas pola profesora.
|
Análisis de fuentes documentales |
Procura e estudo de textos relacionados co temario da materia. |
Sesión magistral |
Impartiranse aulas nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos.
|
Atención personalizada |
Metodologías
|
Sesión magistral |
Lecturas |
Trabajos tutelados |
Discusión dirigida |
Análisis de fuentes documentales |
|
Descripción |
Através destas metodoloxías avaliarase a evolución de cada alumno ou alumna, de maneira que en calqeura momento se podan activar mecanismos compensatorios ou de consolidación de coñecementos ou destrezas. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Sesión magistral |
A1 A3 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B3 C6 |
Avaliarase a asistencia, participación e actitude do alumnado nas aulas teóricas.
|
10 |
Lecturas |
A3 A6 A9 A11 A12 B1 B3 B7 B8 B9 C1 C2 C6 |
será preciso realizar para cada sesión e nos prazos determinados unha serie de lecturas básicas, así como as necesarias para a realización dos traballos. |
20 |
Trabajos tutelados |
A1 A3 A6 A7 A9 A11 B7 B8 B9 C1 C2 |
O traballo final obrigatorio consistirá na elaboración dun comentario persoal e orixinal sobre un aspecto relacionado cun punto do programa.
Valorarase fundamentalmente a profundidade e o rigor da pesquisa, a clareza expositiva e a calidade expresiva. Este traballo deberá ser entregado na semana seguinte ao remate das aulas. |
50 |
Discusión dirigida |
A9 A11 A12 B8 B9 C1 |
Avaliarase a participación activa nas sesións prácticas dedicadas á posta en común de cuestións e problemas previamente plantexados pola profesora. Para poder participar axeitadamente, será imprescindíbel ter realizado as lecturas previas definidas para cada sesión.
|
10 |
Análisis de fuentes documentales |
A3 A9 A11 B3 B7 B8 C1 C2 C6 |
O alumnado terá que analizar na clase textos ou outro tipo de materiais. Isto implicará un traballo previo que requerirá un esforzo na actividade non presencial. |
10 |
|
Observaciones evaluación |
Segunda oportunidade (xullo)
As persoas que non superaren a
materia após asistiren regularmente ás aulas e realizaren un 60% das
actividades propostas, deberán repetir unicamente aquelas actividades
non superadas. Nos casos restantes, serán avaliadas pola realización dunha presentación oral de carácter similar á definida para o resto do alumnado e para a que se fixará día e hora no mes de xullo.
|
Fuentes de información |
Básica
|
GARCÍA NEGRO, Mª P. (2009). De fala a lingua: un proceso inacabado. Santiago de Compostela, Ed. Laiovento
GARCÍA NEGRO,Mª P. (2000). Dereitos lingüísticos e control político. Santiago de Compostela, Ed. Laiovento
FERREIRA, A. X. / NOGUEIRA, A. / TATO, A. / VILLARES, L. (2005). Estatuto xurídico da lingua galega. Vigo : Xerais
GARCÍA NEGRO, Mª P. (1991). O galego es as leis. Aproximación sociolingüística. Vilaboa - Pontevedra, Ed. O Cumio |
Constitución española.
Estatuto de Autonomía de Galiza.
Lei 3/1983 de Normalización Lingüística. |
Complementária
|
|
Freixeiro Mato, X.R. (2002) [1997]: Lingua galega: normalidade e conflito (Santiago de Compostela: Laiovento).
Freixeiro Mato, X.R. (2009): Lingua de calidade (Vigo: Xerais).
García Conde, S. (1999): “Propostas básicas para o funcionamento e status legal dos SNL/SL”, en Domínguez Salgado, A. / Mayo Redondo, S. / Romero Rodríguez, D. (eds.): Actas dos II Encontros para a Normalización Lingüística: 19-34 (Santiago de Compostela. Consello da Cultura Galega).
García Negro, M. P. (coord.) (2009): Sobre o racismo lingüístico (Santiago de Compostela: Laiovento).
Monteagudo e Bouzada (coords.) (2002):O proceso de normalización do idioma galego 1980-2000. Volume I. Política lingüística: Análise e perspectivas (Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega, Sección de Lingua).
Sanmartín Rei, G. (2009): Nos camiños do entusiasmo. Calidade da lingua e planificación (Vigo: Xerais).
Sanmartín Rei, G. (Ed.) (2010): Lingua e futuro (Ames: Laiovento).
Villares Naveira, L. (coord.) (2010): Estudos xurídicos do Decreto de plurilingüismo (Bertamiráns, Ames: Laiovento).
Xunta de Galicia (2005): Plan xeral de normalización da lingua galega (Santiago de Compostela: Xunta de Galicia). |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|