Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprensión del pasado jurídico común europeo. |
A2 |
Manejo solvente de la información sobre la UE y de los portales jurídicos y de información de la Unión Europea. |
B1 |
CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas |
B2 |
CG2 Coñecemento das áreas xeográficas e dos aspectos materiais nos que se desenvolve a acción exterior da Unión Europea |
B3 |
CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea |
B5 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B6 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B7 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B8 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B9 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
- Comprender as implicacións derivadas da implantación do euro como moneda única
|
AR1 AR2
|
BR1 BR2 BR3 BR5
|
|
- Evaluar críticamente os principais problemas e desafíos aos que se enfrenta a política monetaria na zona euro |
AR1
|
BR3 BR6 BR7 BR8 BR9
|
|
- Analizar o orzamento comunitario e os principais problemas e desafíos aos que se enfronta na actualidade |
AR1
|
BR3
|
CR3 CR5 CR6
|
- Avaliar a eficiencia dos instrumentos financeiros para a coparticipación público-privada e a implementación de infraestruturas no marco da Unión Europea |
AR1
|
BR3
|
CR3 CR5 CR6 CR7 CR8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A FINANCIACIÓN DA UE: INSTRUMENTOS FINANCEIROS PRESUPUESTARIOS E EXTRAPRESUPUESTARIOS
|
INSTRUMENTOS FINANCIEROS PRESUPUESTARIOS
Lección 1: O orzamento comunitario. Introdución. as peculiaridades do Orzamento Comunitario.
Lección 2: Los recursos propios. Los ingresos comunitarios. La estructura del gasto.
El impacto redistributivo del presupuesto.
Lección 3: As perspectivas financeiras. O actual sistema de perspectivas financeiras.
O novo regulamento financeiro.
INSTRUMENTOS FINANCEIROS PARA A COPARTICIPACIÓN PÚBLICO-PRIVADA E A IMPLEMENTACIÓN DE INFRAESTRUTURAS
Lección 4: O Banco Europeo de Investimentos: Obxectivos e actuacións; funcionamento.
O Fondo Europeo de Investimentos. O Banco Europeo de Reconstrución e Desenvolvemento.
|
2. UNION MONETARIA EUROPEA: O EURO E A POLÍTICA MONETARIA ÚNICA |
2.1.Integración económica: concepto e fórmulas
2.2. Integración monetaria: antecedentes e etapas do proceso
2.3. Implantación da moeda única: vantaxes e inconvenientes
2.4. Política monetaria: consideracións básicas
2.5. Marco institucional da política monetaria na área euro
2.6- A instrumentación da política monetaria única
2.7. O problema das asimetrías
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A1 B1 B2 B3 B5 B6 |
22 |
44 |
66 |
Objective test |
A1 B7 B9 |
2 |
0 |
2 |
Case study |
B3 B8 C3 C5 C6 C7 C8 |
6 |
0 |
6 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Objective test |
Proba tipo test utilizada parA a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas.
|
Case study |
Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 B7 B9 |
Proba obxectiva tipo test. |
70 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A1 B1 B2 B3 B5 B6 |
Asistencia e participación nas sesións presenciais |
10 |
Case study |
B3 B8 C3 C5 C6 C7 C8 |
Traballo a realizar de xeito individuaol |
20 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Korres, G. M. y Bitros, G (2001). Economic Integration. Limits and Prospects, . Palgrave, New York
Tamames, R (varias ediciones). El Banco Europeo de Inversiones (BEI) y el Fondo Europeo de Inversionesen Tamames, R.: La Unión Europea, Ciencias Sociales. Alianza Editorial, Madrid
Colom, Joan (2001). El presupuesto europeo, en Morata, F. (editor): Políticas públicas en la Unión Europea. Ariel Ciencia Política, Barcelona
BANCO CENTRAL EUROPEO (2004). La política monetaria del BCE. Banco Central Europeo. Frankfurt am Main
ANALISTAS FINANCIEROS INTERNACIONALES (2000). La Política Monetaria en el Área Euro. Celeste Ediciones, Madird
Comisión Europea (varias ediciones). Las finanzas públicas de la Unión Europea. Dirección General de Presupuestos, Luxemburgo
Prado Domínguez, Javier (2006). Lecturas sobre la financiación de la Unión Europea. UDC, A Coruña |
|
Complementary
|
Mancha Navarro, T. y Sotelsek Salem, D (coords.) (2001). Convergencia económica e integración. Piramide, Madrid
DE GRAUWE, P. (1994). Teoría de la integración monetaria. Hacia la Unión Monetaria Europea. Ed. Colegio de Economistas de Madrid |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|