Identifying Data 2015/16
Subject (*) Integración económica Code 612847212
Study programme
Mestrado Universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía Aplicada 1
Coordinador
Sanchez Santos, Jose Manuel
E-mail
jose.manuel.sanchez@udc.es
Lecturers
Pena Lopez, Jose Atilano
Prado Dominguez, A. Javier
Sanchez Santos, Jose Manuel
E-mail
atilano.pena@udc.es
ajavier.prado@udc.es
jose.manuel.sanchez@udc.es
Web
General description Os contidos desta materia viran ao redor de dous grandes eixos. Por unha banda, a análise do financiamento da Unión Europea, distinguindo os instrumentos financeiros orzamentarios e extrapresupuestarios. Por outra banda, abórdase o estudo da Unión Monetaria Europea, facendo especial fincapé nas implicacións económicas derivadas da creación do euro e da instrumentación da política monetaria única na eurozona.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprensión del pasado jurídico común europeo.
A2 Manejo solvente de la información sobre la UE y de los portales jurídicos y de información de la Unión Europea.
B1 CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas
B2 CG2 Coñecemento das áreas xeográficas e dos aspectos materiais nos que se desenvolve a acción exterior da Unión Europea
B3 CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea
B5 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B6 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B7 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B8 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B9 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Comprender as implicacións derivadas da implantación do euro como moneda única AR1
AR2
BR1
BR2
BR3
BR5
- Evaluar críticamente os principais problemas e desafíos aos que se enfrenta a política monetaria na zona euro AR1
BR3
BR6
BR7
BR8
BR9
- Analizar o orzamento comunitario e os principais problemas e desafíos aos que se enfronta na actualidade AR1
BR3
CR3
CR5
CR6
- Avaliar a eficiencia dos instrumentos financeiros para a coparticipación público-privada e a implementación de infraestruturas no marco da Unión Europea AR1
BR3
CR3
CR5
CR6
CR7
CR8

Contents
Topic Sub-topic
1. A FINANCIACIÓN DA UE: INSTRUMENTOS FINANCEIROS PRESUPUESTARIOS E EXTRAPRESUPUESTARIOS
INSTRUMENTOS FINANCIEROS PRESUPUESTARIOS

Lección 1: O orzamento comunitario. Introdución. as peculiaridades do Orzamento Comunitario.

Lección 2: Los recursos propios. Los ingresos comunitarios. La estructura del gasto.
El impacto redistributivo del presupuesto.

Lección 3: As perspectivas financeiras. O actual sistema de perspectivas financeiras.
O novo regulamento financeiro.

INSTRUMENTOS FINANCEIROS PARA A COPARTICIPACIÓN PÚBLICO-PRIVADA E A IMPLEMENTACIÓN DE INFRAESTRUTURAS

Lección 4: O Banco Europeo de Investimentos: Obxectivos e actuacións; funcionamento.
O Fondo Europeo de Investimentos. O Banco Europeo de Reconstrución e Desenvolvemento.

2. UNION MONETARIA EUROPEA: O EURO E A POLÍTICA MONETARIA ÚNICA 2.1.Integración económica: concepto e fórmulas

2.2. Integración monetaria: antecedentes e etapas do proceso

2.3. Implantación da moeda única: vantaxes e inconvenientes

2.4. Política monetaria: consideracións básicas

2.5. Marco institucional da política monetaria na área euro

2.6- A instrumentación da política monetaria única

2.7. O problema das asimetrías


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A1 B1 B2 B3 B5 B6 22 44 66
Objective test A1 B7 B9 2 0 2
Case study B3 B8 C3 C5 C6 C7 C8 6 0 6
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Objective test
Proba tipo test utilizada parA a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas.
Case study Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 B7 B9 Proba obxectiva tipo test. 70
Guest lecture / keynote speech A2 A1 B1 B2 B3 B5 B6 Asistencia e participación nas sesións presenciais 10
Case study B3 B8 C3 C5 C6 C7 C8 Traballo a realizar de xeito individuaol 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Korres, G. M. y Bitros, G (2001). Economic Integration. Limits and Prospects, . Palgrave, New York
Tamames, R (varias ediciones). El Banco Europeo de Inversiones (BEI) y el Fondo Europeo de Inversionesen Tamames, R.: La Unión Europea, Ciencias Sociales. Alianza Editorial, Madrid
Colom, Joan (2001). El presupuesto europeo, en Morata, F. (editor): Políticas públicas en la Unión Europea. Ariel Ciencia Política, Barcelona
BANCO CENTRAL EUROPEO (2004). La política monetaria del BCE. Banco Central Europeo. Frankfurt am Main
ANALISTAS FINANCIEROS INTERNACIONALES (2000). La Política Monetaria en el Área Euro. Celeste Ediciones, Madird
Comisión Europea (varias ediciones). Las finanzas públicas de la Unión Europea. Dirección General de Presupuestos, Luxemburgo
Prado Domínguez, Javier (2006). Lecturas sobre la financiación de la Unión Europea. UDC, A Coruña

Complementary Mancha Navarro, T. y Sotelsek Salem, D (coords.) (2001). Convergencia económica e integración. Piramide, Madrid
DE GRAUWE, P. (1994). Teoría de la integración monetaria. Hacia la Unión Monetaria Europea. Ed. Colegio de Economistas de Madrid


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.