Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
CE 1 Resolución de problemas derivados da unión económica e monetaria |
A2 |
CE 2 Claves da libre circulación de persoas, servizos y capitais |
A3 |
CE 3 Coñecemento dos distintos estatutos xurídicos persoais fundados na nacionalidade |
A5 |
CE5 Coñecemento dos ámbitos materiais nos que existe unha primacía do Dereito da Unión Europea: consumo; Dereito industrial; Dereito da competencia; Dereito de sociedades; Dereito das telecomunicacións; espazo de liberdade, seguridade e xustiza. |
A10 |
CE 10 Coñecemento dos dereitos e deberes das rexións no marco comunitario, así como o carácter evolutivo do proxecto comunitario |
A11 |
CE 11 Coñecemento das vías de participación, nacionais e comunitarias, dos entes subestatais en asuntos comunitarios, con especial atención ao modelo autonómico español |
B1 |
CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas |
B2 |
CG2 Coñecemento das áreas xeográficas e dos aspectos materiais nos que se desenvolve a acción exterior da Unión Europea |
B3 |
CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea |
B5 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B6 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B7 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B8 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B9 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
|
AI1 AI2 AI3
|
|
|
|
AI5
|
|
|
|
AI10 AI11
|
|
|
|
|
BI1 BI2 BI3
|
|
|
|
BI5 BI6 BI7 BI8 BI9
|
|
|
|
|
CI3 CI4 CI5 CI6 CI7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INSTITUCIONS E DEREITO DA UNION EUROPEA
|
(docencia Area de Dereito internacional público e Relacións Internacionais) |
A. Proceso de integración |
1. Evolución do proceso de integración europea.
2. Natureza xurídica, obxetivos e competencias da UE
3. Sistema institucional. |
B. Sistema institucional |
4. Comisión europea
5. Consello da UE
6. Parlamento europeo
7. Tribunal de Xustiza da UE (Tribunal de Xustiza; Tribunal Xeral; Tribunal da Función pública).
8. Consello europeo
9. Órganos consultivos: Comité económico e Social europeo; Comité das Rexións.
10. Defensor do Pobo europeo |
C. Ordenamento xurídico da UE. Aplicación interna nos Estados. |
11. Dereito orixinario
12. Dereito derivado
13. Outras fontes
14. Eficacia directa do Dereito da UE
15. Primacía do Dereito da UE sobre los Dereitos internos internos.
16. Execución (normativa e administrativa) do Dereito da UE. |
II. PRINCIPAIS TRANSFORMACIONS DO DEREITO ACTUAL |
(docencia Area de Filosofía do Dereito) |
A. Principais transformacións do Dereito actual: (i) a constitucionalización |
1. A constitucionalización dos ordenamientos xurídicos e o neo-constitucionalismo.
2. Os rasgos dos modernos estados constitucionais de Dereito.
3. As repercusións na fisonomía e na operatividade dos sistemas xurídicos: do legalismo ao constitucionalismo.
4. Os retos e problemas da constitucionalización.
5. A constitucionalización como proceso de intensidades diferentes |
B. Principais transformacións do Dereito actual:(ii) a superación do marco do Estado |
1. Dereito infraestatal, Dereito supraestatal e Dereito «paraestatal».
2. O fenómeno da internacionalización do Derecho: reforzamento do Dereito internacional, converxencia material a nivel internacional no Dereito público e privado.
3. As repercusións sobre a fisonomía e a operatividade dos sistemas xurídicos: o «desbordamento» das fontes do Dereito; a cuestión da incorporación do Dereito internacional ao Dereito estatal.
4. A internacionalización como proceso de intensidades diferentes.
5. Internacionalización e constitucionalización: a converxencia entre ambos procesos. |
C. O Dereito da UE no proceso de superación do marco do Estado
|
1. Perspectivas comunitaristas: o Dereito da UE Dereito da integración.
2. Suxeitos destinatarios do Dereito da UE e soberanía dos Estados.
3. O Dereito da UE como sistema autónomo.
4. A validez da doble perspectiva: desde un ordenamento e desde a conxunción de ordenamentos ou sistemas.
5. O principio de primacía do Dereito da UE: problemas teóricos.
6. Relacións inter sistemáticas e pluralismo xurídico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A5 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C5 C6 C7 |
9 |
13.5 |
22.5 |
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A5 A10 A11 B2 B1 |
30 |
45 |
75 |
Proba obxectiva |
A2 A1 A3 A5 A10 A11 B1 B2 |
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
*Calificación*
A evaluación das actividades de Seminario representan un 30% da nota final da materia.
*Asistencia a clase*
Con independencia de cales sexan as calificacións do alumno nas actividades de Seminario (30% da nota final) e na Proba final obxectiva (70% da nota final), é condición indispensable para superar a materia ter un mínimo dun 80% de asistencia as clases presenciais (Sesións maxistrais e actividades de Seminario) de dita materia. |
Sesión maxistral |
*Asistencia a clase*
Con independencia de cales sexan as calificacións do alumno nas actividades de Seminario (30% da nota final) e na Proba final obxectiva (70% da nota final), é condición indispensable para superar a materia ter un mínimo dun 80% de asistencia as clases presenciais (Sesións maxistrais e actividades de Seminario) de dita materia. |
Proba obxectiva |
*Calificación*
A calificación obtida na Proba final obxectiva representa un 70% da nota final da materia. |
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A5 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C5 C6 C7 |
*Calificación*
A evaluación das actividades de Seminario representan un 30% da nota final da materia.
*Asistencia a clase*
Con independencia de cales sexan as calificacións do alumno nas actividades de Seminario (30% da nota final) e na Proba final obxectiva (70% da nota final), é condición indispensable para superar a materia ter un mínimo dun 80% de asistencia as clases presenciais (Sesións maxistrais e actividades de Seminario) de dita materia. |
30 |
Proba obxectiva |
A2 A1 A3 A5 A10 A11 B1 B2 |
*Calificación*
A calificación obtida na Proba final obxectiva representa un 70% da nota final da materia. |
70 |
|
Observacións avaliación |
ORGANIZACIÓN DA MATERIA-ÁREAS DE COÑECEMENTO
A impartición e avaliación da materia é responsabilidade de dúas Áreas de coñecemento:
Parte I: Área de Dereito internacional público e Relacións internacionais
Profa. Marta Sobrido (marta.sobrido@udc.es)
Parte II: Área de Filosofía do Dereito
Profa. Carolina Pereira (c.pereira.saez@udc.es)
CÁLCULO DA NOTA FINAL DA MATERIA:
Cada unha das Áreas de coñecemento que participan na materia ten un peso, na avaliación final, proporcional á súa carga docente:
Dereito internacional público: 75% da nota final.
Filosofía do Dereito: 25% da nota final.
CÁLCULO DA NOTA DE CADA ÁREA DE COÑECEMENTO:
Cada unha das Áreas de coñecemento, á hora de determinar a súa nota, farao do modo seguinte:
30% da nota mediante avaliación de actividades de seminario (en clase, entregas de traballos, ...).
70% restante mediante o exame final.
CONSIDERACION DE "NON PRESENTADO"
O exame final constará de 2 partes, unha por cada Área de coñecemento.
Terán a consideración de "Non presentado" na materia os alumnos que non
se presenten ao exame final (a ningunha das dúas partes).
EXAME FINAL
Convocatorias: Xaneiro (aberto a todos os alumnos) e Xullo (aberto aos
alumnos que non superaron a materia en xaneiro). As notas do exame de
Xaneiro gárdanse para a convocatoria de Xullo. En xullo, os alumnos
poden presentarse a unha ou as dúas partes (Dcho internacional
público-Filosofía do Dereito) con independencia de si aprobáronas ou non
na convocatoria de Xaneiro; si non se presentan en xullo terase en
conta a nota de Xaneiro. É dicir, si un alumno preséntase en xullo,
terase en conta a nota de xullo (con independencia de que a nota de
xaneiro fose superior ou inferior a 5); e si o alumno non se presenta en
xullo, terase en conta nótaa xaneiro (con independencia de que a nota
fose inferior ou superior a 5).
Identificación: os alumnos deben presentarse debidamente identificados
(DNI ou pasaporte); os profesores resérvanse o dereito a non admitir aos
alumnos non identificados.
Partes: o exame final constará de 2 partes, unha por cada Área de
coñecemento. Cada parte farase en follas independentes para que cada
profesor lévese o seu parte para corrixir.
Duración: 2 horas. Os profesores resérvanse o dereito a organizar o
tempo de xeito individual (un tempo determinado para cada parte) ou
conxunta (dúas horas para as dúas partes).
Tipo de exame. Os profesores teñen liberdade para elixir, para cada unha
das 2 partes, o tipo de exame que desexe (preguntas de desenvolvemento,
preguntas tipo test, caso práctico, ...).
Dispositivos electrónicos. Non se permitirá o uso de ordenadores, teléfonos móbiles, ou similares.
Material de apoio. Non se admite o uso de material (Tratados, textos, ...) de apoio.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Parte I. INSTITUCIONS E DEREITO DA UNION EUROPEA. Manuais Abellán
Honrubia, V.; Vilá Costa, B. y Olesti Rayo, A.: Lecciones de Derecho
comunitario europeo, ed. Ariel, 6ª ed., 2011. Diez
de Velasco, M. (coord. por JM Sobrino): Las Organizaciones Internacionales,
ed. Tecnos, 16ª ed., 2010; temas 26-29. Mangas
Martin, A. y Liñán Nogueras, D.J.: Instituciones y Derecho de la Unión
Europea, ed. Tecnos, 7ª ed., 2012. Textos
normativos Sobrino Heredia, J.M.: Recopilación de Textos internacionales y de la Unión Europea, Ed. Netbiblo, A Coruña, 2012 Páxinas
web: Páxina
oficial da Unión Europea:http://europa.eu/ Parte
II. PRINCIPAIS TRANSFORMACIONS DO DEREITO ACTUAL Hartley, T., European Union Law in a Global Context, Cambridge, Cambridge University Press, 2004 Moussis, N., Access to European Union: Law, economics, policies, Rixensart, Euopean Study Service, 2002.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|