Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Rexións Código 612847218
Titulación
Mestrado Universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Sobrido Prieto, Marta
Correo electrónico
marta.sobrido@udc.es
Profesorado
Mkrtichyan , Artak
Oanta , Gabriela Alexandra
Sobrido Prieto, Marta
Sobrino Heredia, Jose Manuel
Correo electrónico
a.mkrtichyan@udc.es
gabriela.oanta@udc.es
marta.sobrido@udc.es
j.sobrino@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é o de coñecer a posición (dereitos e deberes) das rexións da Unión Europea ; con especial atención á situación española e galega.

Esta materia permite ao alumno reflexionar sobre o carácter evolutivo do proxecto europeo.

Na impartición desta materia poderán participar, como profesores invitados, especialistas doutras universidades e da administración.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 CE 10 Coñecemento dos dereitos e deberes das rexións no marco comunitario, así como o carácter evolutivo do proxecto comunitario
A11 CE 11 Coñecemento das vías de participación, nacionais e comunitarias, dos entes subestatais en asuntos comunitarios, con especial atención ao modelo autonómico español
B1 CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas
B2 CG2 Coñecemento das áreas xeográficas e dos aspectos materiais nos que se desenvolve a acción exterior da Unión Europea
B3 CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea
B5 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B6 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B7 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B8 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B9 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI10
AI11
BI1
BI2
BI3
BI5
BI6
BI7
BI8
BI9
CI4
CI6
CI7
CI8

Contidos
Temas Subtemas
I. A acción exterior das rexións







II. A incidencia do dereito da UE nas rexións da UE. 1. Elaboración do dereito da UE
-Principio de subsidiariedade.
-Principio de democracia participativa.

2. Execución do dereito da UE.
Principio de autonomía.
As rexións como poderes públicos da UE
III. A participación das rexións da UE nos asuntos da UE. 1. Marco xeral

2. Participación directa: Consello, Comités da Comisión, Comité das Rexións. Especial referencia a España.

3. Oficinas rexionais en Bruxelas.
Especial referencia a Galicia.

4.Asociacionismo regional.
Especial referencia a Galicia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A10 A11 B1 14.5 21.75 36.25
Seminario A10 A11 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 5 7.5 12.5
Proba obxectiva A10 A11 B1 1.25 0 1.25
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Seminario
Proba obxectiva

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A10 A11 B1 70
Seminario A10 A11 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 30
 
Observacións avaliación
*Asistencia a clase*

Con independencia de cuáles sean las calificaciones del alumno en el Ejercicio (prueba de completar y de respuesta múltiple; 10% de la nota) y en el Examen final (prueba objetiva; 90% de la nota), es condición indispensable para superar el Módulo de “Regiones” tener un mínimo de un 80% de asistencia a las clases presenciales de dicho Módulo.

Fontes de información
Bibliografía básica
Bibliografía complementaria

Cornago Prieto, N.: “On the Normalization of Sub-State Diplomacy”. Artículo publicado en la revista:The Hague Journal of Diplomacy. Nº5 (2010), pp. 11-36.

Delcamp, A.: “Etats, régions, collectivités territoriales et construction européenne”. Artículo publicado en la revista: Revue du Marché commun et de l’UE. 2010, nº534, pp. 34-36. Identificador ejemplar UDC: la Facultad de Derecho dispone de esta revista.

García-Durán Huet, P. ; Millet, M. ; Casanova Domènech, M.E : La nueva cooperación territorial transfronteriza y sus implicaciones para España”. Artículo publicado en la revista: Revista de Derecho comunitario Europeo. 2009, año 13, nº32, pp. 121-150. Identificador ejemplar UDC: la Facultad de Derecho dispone de esta revista.

Janer Torrens, J.D.: “La participación de los entes regionales y locales españoles en las agrupaciones europeas de cooperación territorial”. Artículo publicado en la revista: Revista de Derecho Comunitario Europeo, 2010, año 14, nº35, pp. 117-142. Identificador ejemplar UDC: la Facultad de Derecho dispone de esta revista.

Olesti Rayo, A.: La incidencia del Tratado de Lisboa en el ejercicio de las competencias autonómicas. Ed. Institut d’Estudis Autonòmics, 2010.Barcelona.Acceso a Texto integro en: http://www.idpbarcelona.net/docs/public/altres/tlisboa.pdf

Sobrido Prieto, M.: “El papel de las regiones en la Constitución europea ». Artículo publicado en la revista electrónica: Revista General de Derecho europeo, nº 8, 2005. Ed. www.iustel.com. Identificador ejemplar UDC: 341-4101/44.

Sobrino Heredia, J.M. : La acción exterior de las Comunidades Autónomas. Especial referencia a Galicia, Ed. Fundación Galicia-Europa. 2001, Santiago de Compostela. Identificador ejemplares UDC: 341-2757; P2-C-57.

VV.AA: “Décentralisation et fédéralisme. Les collectivités locales, facteur de fédération dans l'Union Européenne? ». Serie de artículos publicados en los números 531 (pp. 511-514 ; 515-519 ;520-521) y 532 (pp. 574-577 ; 578-581 ; 582-586) de la revista: Revue du Marché commun et de l’UE. 2009. Identificador ejemplar UDC: la Facultad de Derecho dispone de esta revista.

Recursos web

Unión Europea

Portal oficial de la UE: http://europa.eu/

Comité de las Regiones: http://www.cor.europa.eu/

España

Ministerio de Política territorial y administraciones públicas. Comunidades autónomas y UE:

http://www.mpt.es/areas/politica_autonomica/coop_multilateral_ccaa_ue/ccaa_y_ue.html

Representación permanente de España ante la UE: http://www.es-ue.org/

Galicia

Xunta de Galicia. Dirección xeral de Relacións exteriores e coa UE: http://cpapx.xunta.es/exteriores-a-direccion-xeral

Fundación Galicia-Europa:http://www.fundaciongaliciaeuropa.eu/


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Integración xurídica e transformacións dos sistemas xurídicos/612447005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías