Identifying Data 2015/16
Subject (*) Rexións Code 612847218
Study programme
Mestrado Universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 2
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Sobrido Prieto, Marta
E-mail
marta.sobrido@udc.es
Lecturers
Mkrtichyan , Artak
Oanta , Gabriela Alexandra
Sobrido Prieto, Marta
Sobrino Heredia, Jose Manuel
E-mail
a.mkrtichyan@udc.es
gabriela.oanta@udc.es
marta.sobrido@udc.es
j.sobrino@udc.es
Web
General description O obxectivo desta materia é o de coñecer a posición (dereitos e deberes) das rexións da Unión Europea ; con especial atención á situación española e galega.

Esta materia permite ao alumno reflexionar sobre o carácter evolutivo do proxecto europeo.

Na impartición desta materia poderán participar, como profesores invitados, especialistas doutras universidades e da administración.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A10 CE 10 Coñecemento dos dereitos e deberes das rexións no marco comunitario, así como o carácter evolutivo do proxecto comunitario
A11 CE 11 Coñecemento das vías de participación, nacionais e comunitarias, dos entes subestatais en asuntos comunitarios, con especial atención ao modelo autonómico español
B1 CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas
B2 CG2 Coñecemento das áreas xeográficas e dos aspectos materiais nos que se desenvolve a acción exterior da Unión Europea
B3 CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea
B5 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B6 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B7 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B8 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B9 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
AR10
AR11
BR1
BR2
BR3
BR5
BR6
BR7
BR8
BR9
CR4
CR6
CR7
CR8

Contents
Topic Sub-topic
I. A acción exterior das rexións







II. A incidencia do dereito da UE nas rexións da UE. 1. Elaboración do dereito da UE
-Principio de subsidiariedade.
-Principio de democracia participativa.

2. Execución do dereito da UE.
Principio de autonomía.
As rexións como poderes públicos da UE
III. A participación das rexións da UE nos asuntos da UE. 1. Marco xeral

2. Participación directa: Consello, Comités da Comisión, Comité das Rexións. Especial referencia a España.

3. Oficinas rexionais en Bruxelas.
Especial referencia a Galicia.

4.Asociacionismo regional.
Especial referencia a Galicia

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A10 A11 B1 14.5 21.75 36.25
Seminar A10 A11 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 5 7.5 12.5
Objective test A10 A11 B1 1.25 0 1.25
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Objective test

Personalized attention
Methodologies
Description


Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Objective test A10 A11 B1 70
Seminar A10 A11 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 30
 
Assessment comments
*Asistencia a clase*

Con independencia de cuáles sean las calificaciones del alumno en el Ejercicio (prueba de completar y de respuesta múltiple; 10% de la nota) y en el Examen final (prueba objetiva; 90% de la nota), es condición indispensable para superar el Módulo de “Regiones” tener un mínimo de un 80% de asistencia a las clases presenciales de dicho Módulo.

Sources of information
Basic
Complementary

Cornago Prieto, N.: “On the Normalization of Sub-State Diplomacy”. Artículo publicado en la revista:The Hague Journal of Diplomacy. Nº5 (2010), pp. 11-36.

Delcamp, A.: “Etats, régions, collectivités territoriales et construction européenne”. Artículo publicado en la revista: Revue du Marché commun et de l’UE. 2010, nº534, pp. 34-36. Identificador ejemplar UDC: la Facultad de Derecho dispone de esta revista.

García-Durán Huet, P. ; Millet, M. ; Casanova Domènech, M.E : La nueva cooperación territorial transfronteriza y sus implicaciones para España”. Artículo publicado en la revista: Revista de Derecho comunitario Europeo. 2009, año 13, nº32, pp. 121-150. Identificador ejemplar UDC: la Facultad de Derecho dispone de esta revista.

Janer Torrens, J.D.: “La participación de los entes regionales y locales españoles en las agrupaciones europeas de cooperación territorial”. Artículo publicado en la revista: Revista de Derecho Comunitario Europeo, 2010, año 14, nº35, pp. 117-142. Identificador ejemplar UDC: la Facultad de Derecho dispone de esta revista.

Olesti Rayo, A.: La incidencia del Tratado de Lisboa en el ejercicio de las competencias autonómicas. Ed. Institut d’Estudis Autonòmics, 2010.Barcelona.Acceso a Texto integro en: http://www.idpbarcelona.net/docs/public/altres/tlisboa.pdf

Sobrido Prieto, M.: “El papel de las regiones en la Constitución europea ». Artículo publicado en la revista electrónica: Revista General de Derecho europeo, nº 8, 2005. Ed. www.iustel.com. Identificador ejemplar UDC: 341-4101/44.

Sobrino Heredia, J.M. : La acción exterior de las Comunidades Autónomas. Especial referencia a Galicia, Ed. Fundación Galicia-Europa. 2001, Santiago de Compostela. Identificador ejemplares UDC: 341-2757; P2-C-57.

VV.AA: “Décentralisation et fédéralisme. Les collectivités locales, facteur de fédération dans l'Union Européenne? ». Serie de artículos publicados en los números 531 (pp. 511-514 ; 515-519 ;520-521) y 532 (pp. 574-577 ; 578-581 ; 582-586) de la revista: Revue du Marché commun et de l’UE. 2009. Identificador ejemplar UDC: la Facultad de Derecho dispone de esta revista.

Recursos web

Unión Europea

Portal oficial de la UE: http://europa.eu/

Comité de las Regiones: http://www.cor.europa.eu/

España

Ministerio de Política territorial y administraciones públicas. Comunidades autónomas y UE:

http://www.mpt.es/areas/politica_autonomica/coop_multilateral_ccaa_ue/ccaa_y_ue.html

Representación permanente de España ante la UE: http://www.es-ue.org/

Galicia

Xunta de Galicia. Dirección xeral de Relacións exteriores e coa UE: http://cpapx.xunta.es/exteriores-a-direccion-xeral

Fundación Galicia-Europa:http://www.fundaciongaliciaeuropa.eu/


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Integración xurídica e transformacións dos sistemas xurídicos/612447005

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.