Identifying Data 2015/16
Subject (*) Sistema xurisdiccional da Unión Europea Code 612847219
Study programme
Mestrado Universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Camara Ruiz, Juan
E-mail
juan.camara@udc.es
Lecturers
Camara Ruiz, Juan
Oanta , Gabriela Alexandra
Roma Valdés, Antonio
Seoane Spiegelberg, José Luís
Sobrido Prieto, Marta
Sobrino Heredia, Jose Manuel
E-mail
juan.camara@udc.es
gabriela.oanta@udc.es
antonio.roma@udc.es
jose.seoane2@udc.es
marta.sobrido@udc.es
j.sobrino@udc.es
Web
General description A docencia que se imparte nesta materia persigue principalmente a adquisición polo estudante dun grao axeitado de coñecementos sobre o Tribunal de Xusticia da Unión Europea e a convergencia dos distintos sistemas xurisdiccionais, que integra:
A) Dereito Internacional Público: Adquirir os coñecementos básicos sobre: a organización e funcionamiento do Tribunal de Xustiza da Unión Europea; o seu sistema de accións e recursos.

B) Dereito Procesual Penal e Civil: Adquirir os coñecementos básicos sobre a convergencia dos xuices europeos.

Asemade, coas aulas prácticas desta materia preténdese que os coñecementos teóricos podan ser aplicados polos estudantes para a resolución de casos prácticos, o que lles servirá non só como exercicio para o afianzamento dos coñecementos adquiridos, senón tamén para acadar unha serie de destrezas que poderán aplicar no exercicio profesional.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprensión del pasado jurídico común europeo.
A2 Manejo solvente de la información sobre la UE y de los portales jurídicos y de información de la Unión Europea.
A3 Conocimiento de las áreas geográficas y de los aspectos materiales en los que se desenvuelve la acción exterior de la Unión Europea.
A4 Conocimiento de las instituciones de la Unión Europea y de las vías de acceso ante ellas de los ciudadanos y de las personas jurídicas.
A5 CE5 Coñecemento dos ámbitos materiais nos que existe unha primacía do Dereito da Unión Europea: consumo; Dereito industrial; Dereito da competencia; Dereito de sociedades; Dereito das telecomunicacións; espazo de liberdade, seguridade e xustiza.
A6 CE 6 Coñecemento dos sistemas de recursos e procedementos xudiciais comunitarios
A7 CE 7 Manexo solvente dos sistemas de captación e xestión de recursos comunitarios
A8 CE 8 Coñecemento das políticas de xénero da Unión Europea
A9 CE 9 Capacidade para ponderar o valor atribuído ao recoñecemento dos dereitos sociais no ámbito do proceso de integración supranacional.
A10 CE 10 Coñecemento dos dereitos e deberes das rexións no marco comunitario, así como o carácter evolutivo do proxecto comunitario
A11 CE 11 Coñecemento das vías de participación, nacionais e comunitarias, dos entes subestatais en asuntos comunitarios, con especial atención ao modelo autonómico español
A12 CE 12 Coñecer a regulación da liberdade de pensamento, conciencia e relixión no ámbito comunitario, así como la xurisprudencia do Tribunal Europeo de Dereitos Humanos (TEDH) nestes ámbitos.
B1 CG1 Coñecemento das institucións da Unión Europea e das vías de acceso ante elas dos ciudadáns e das persoas xurídicas
B2 CG2 Coñecemento das áreas xeográficas e dos aspectos materiais nos que se desenvolve a acción exterior da Unión Europea
B3 CG3 Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea
B4 CG4 Comprensión do pasado xurídico común europeo
B5 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B6 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B7 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B8 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B9 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AR2
AR3
AR4
AR5
AR6
AR9
AR10
AR12
BR9
CR5
CR7
CR8
AR1
AR7
AR8
AR11
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR8
CR1
CR2
CR3
CR4
CR6

Contents
Topic Sub-topic
Bloque 1º.- DEREITO INTERNACIONAL PÚBLICO
Lección 1ª.- O Tribunal de Xustiza da Unión Europea. Organización e funcionamiento: A) O Tribunal de xustiza: Organización e funcionamiento.- B) O Tribunal General: Organización e funcionamiento; C) O Tribunal da Función Pública: Organización e funcionamiento; D) O Procedemiento; E) As relacions entre o TXUE e o TEDH.

Lección 2ª.- O Sistema de Accions e Recursos:A) As competencias do Tribunal de Xustiza da Unión Europea; B) O control do cumplimento do Dereito da Unión Europea: O recurso de incumplimento; C) O control da legalidade dos actos das institucions europeas: o recurso de nulidade; o recurso de omisión; o recurso de indemnización; D) A remisión prexudicial: a cooperación entre o TXUE e os órganos xudiciais nacionais; E) A competencia consultiva: o control da legalidade dos tratados internacionais.
Bloque 2º.- DEREITO PROCESUAL Lección 3ª.- O procedemento ordinario ante o Tribunal de Xustiza. Cuestiones xerais. Fase escrita
Lección 4ª.- O procedemento ordinario. Audiencia. Procedemento cautelar
Lección 5ª.- Procedemento en materia de propiedade industrial
Lección 6ª.- A casación
Lección 7ª – Os xuíces comunitarios. A organización das xurisdiccións estatales e a determinación das suas competencias.
Lección 8ª.- Os principios de cooperación entre autoridades xudiciales. As bases da cooperación. O recoñecemento mutuo. Perspectivas de futuro.
Lección 9ª.- Garantías procesuales comunitarias
Lección 10ª.- Organización institucional da Unión Europea dirixida á cooperación entre autoridades xudiciais.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 8 10
Oral presentation A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 B5 B6 C1 3 30 33
Mixed objective/subjective test A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 C1 4 27 31
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 20 30 50
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion A discusión dirixida é una ferramenta que propicia a intervención do alumnado en clase a partir dun tema proposto sobre as materias que se están a impartir e, normalmente, de actualidade. Así mesmo provoca que o alumnado busque solucións de xeito rápida a partir do coñecemento adquirido nas sesions anteriores
Oral presentation A presentación oral é unha técnica habitualmente utilizada nos Mestrados para a exposición oral dos traballos preparados polo alumnado. Unhas veces tratarase dun traballo de investigación, outras da presentación de casos resoltos, etc.
Mixed objective/subjective test Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos.
Guest lecture / keynote speech As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Mixed objective/subjective test
Description
Normalmente, para a preparación da presentación oral dos traballos de investigación ou dos casos resoltos é aconsellable a participación do profesorado para a supervisión, a resolución de dúbidas, a corrección dos borradores, etc.
Así mesmo en vistas á preparación da proba mixta é moi conveniente a consulta e o asesoramento do profesorado, o cal require unha atención personalizada.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A valoración da discusión dirixida consistirá na asistencia habitual as clases presenciais e na participación dos mesmos 4
Oral presentation A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 B5 B6 C1 Para a cualificación da presentación oral valorarase, principalmente, a calidade do traballo presentado ou a do caso resolto. Así mesmo, terase en conta a claridade na exposición e a corrección na argumentación e nas respostas ás cuestións formuladas 20
Mixed objective/subjective test A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 C1 Tal e como se expuxo no apartado das metodoloxías a proba conxunta pode estar constituída por varios capítulos: preguntas tipo test, curtas, a desenrolar, caso práctico, etc. Dependendo da configuración do exame concreto farase unha ponderación dos resultados de todas as cuestións 65
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B4 B3 A valoración da sesión maxistral consistirá na asistencia habitual ás clases presenciais e na participación nos debates dirixidos e na resposta ás cuestións formuladas 11
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Bibliografía básica:

RICARDO ALONSO GARCIA : El Juez Español y el Derecho Comunitario

DIEZ DE VELASCO, M: Las Organizaciones internacionales, ed. Tecnos, 16ª ed., 2010. Epígrafe 7 del Capítulo XXVII (El Tribunal de Justicia de la Unión Europea)

MANGAS MARTIN, A. y LIÑAN NOGUERAS, D.J.: Instituciones y Derecho de la Unión Europea, Tecnos, 6ª ed., 2010. Capítulos 19 (El Tribunal de Justicia de la Unión Europea: Organización y funcionamiento) y 20 (El sistema jurisdiccional de la Unión Europea)

Complementary

Bibliografía complementaria:

JOSÉ ANTONIO PASTOR RIDRUEJO: Las relaciones entre el Tribunal de la Unión Europea y el Tribunal Europeo de Derechos Humanos tras la entrada en vigor de la Constitución para Europa

CARLOS ESPALIÚ BERDUD: Tribunal de Justicia de la Unión Europea

SOBRIDO PRIETO, M.: Las Comunidades autónomas ante el Tribunal de Justicia y el Tribunal de Primera instancia de las Comunidades Europeas, ed. Tirant lo Blanch, 2003, 518 pp.

SOBRIDO PRIETO, M.: “Primera condena al pago simultáneo de una multa coercitiva y de una suma a tanto alzado por inejecución de sentencia: comentario a la Sentencia del Tribunal de Justicia de las Comunidades Europeas de 12 de julio de 2005, C-304-02, Comisión/Francia”, Revista General de Derecho europeo, ed. Iustel, nº9, 2006, 35 pp.

SOBRINO HEREDIA, J.M.: “El sistema jurisdiccional en el proyecto de Tratado constitucional de la Unión Europea”, en Revista de Derecho comunitario europeo, nº16, 2003, pp. 993-1040.

SOBRINO HEREDIA, J.M.: “La actividad consultiva del Tribunal de Justicia de las Comunidades Europeas”, en BADIA MARTI, A. y otros (coords.): Derecho internacional y comunitario ante los retos de nuestro tiempo (Homenaje a la profesora Victoria Abellán Honrubia), vol. 2, 2009, pp. 1259-1274.

SOBRINO HEREDIA, J.M.: “El Tribunal de Justicia”. Portal Iustel—Apartado de “Base de Conocimiento jurídico”—Derecho de la Unión europea—Sección IV: Sistema jurisdiccional. (ref. RI §910384).

SOBRINO HEREDIA, J.M.: “El tribunal de primera instancia”. Portal Iustel—Apartado de “Base de Conocimiento jurídico”—Derecho de la Unión europea—Sección IV: Sistema jurisdiccional. (ref. RI §910385).

SOBRINO HEREDIA J.M. y SOBRIDO PRIETO, M.: “Procedimiento prejudicial”. Portal Iustel—Apartado de “Base de Conocimiento jurídico”—Derecho de la Unión europea—Sección IV: Sistema jurisdiccional. (ref. RI §910388).

Recursos web:

BIBLIOTECA UDC: http://www.udc.es/biblioteca/

BOE: http://www.boe.es/

DOGA: http://www.xunta.es/dog/

BASE DE DATOS ARANZADI: http://www.westlaw.es/westlaw/ (só pode consultarse a través da UDC)

PORTAL DE DERECHO IUSTEL: http://www.iustel.com/ (só pode consultarse a través da UDC)

www.unodc.org

www.coe.int

http://www.un.org/spanish/law/

http://www.hcch.net

http://hcch.e-vision.nl/index_en.php?act=text.display&tid=21

http://www.coe.int/

http://ec.europa.eu/civiljustice/

http://ec.europa.eu/justice_home/judicialatlascivil/html/index_es.htm

http://www.elorge.admin.ch/elorge/index.html

http://www.justice.gov.ma/fr/OrganisationJudiciaire/carte.aspx

http://eur-lex.europa.eu/es/index.htm

www.prontuario.org

http://curia.europa.eu/

http://eur-lex.europa.eu/es/legis/20101101/chap193020.htm

http://eur-lex.europa.eu/es/prep/latest/chap1930.htm

http://www.ejn-crimjust.europa.eu/

http://www.eurojust.europa.eu/

http://ec.europa.eu/dgs/justice/index_en.htm

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.