Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
B6 |
Aprender a aprender. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o papel do Dereito penal como medio formal de control social integrado nun ordeamento xurídico complexo |
A1 A2 A3 A4 A5 A6
|
B8
|
C6
|
Coñecer a norma penal na sua estrutura interna, a sua interpretación e a sua aplicación espacio-temporal |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7
|
|
|
Coñecer a infracción penal nos seus elementos constitutivos, especialmente aqueles particularmente diferenciadores das distintas especies delictivas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7
|
|
|
Analizar uns feitos concretos e argumentar a existencia ou non de responsabilidade penal |
A8 A9 A10 A11 A12
|
B6 B9 B10
|
C1 C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
LECCIÓN 1.- DELITOS CONTRA A VIDA |
HOMICIDIO. ASESINATO. ABORTO |
LECCIÓN 2.- LESIÓNS |
LESIÓNS |
LECCIÓN 3. DELITOS CONTRA A LIBERTADE |
DETENCIONES ILEGAIS. SECUESTROS. AMEAZAS. COACCIÓNS |
LECCIÓN 4. DELITOS CONTRA A INTEGRIDADE MORAL |
DELITOS CONTRA A INTEGRIDAD MORAL. TORTURAS. VIOLENCIA HABITUAL NO ÁMBITO FAMILIAR. TRATA DE SERES HUMANOS |
LECCIÓN 5. DELITOS CONTRA A LIBERTADE E A INDEMNIDADE SEXUAIS |
AGRESIÓNS SEXUAIS. ABUSOS SEXUAIS. ACOSO SEXUAL. EXHIBICIONISMO E PROVOCACIÓN SEXUAL. PROSTITUCIÓN E CORRUPCIÓN DE MENORES |
LECCIÓN 6. OUTROS DELITOS CONTRA OS VALORES DA PERSONALIDADE |
OUTROS DELITOS CONTRA OS VALORES DA PERSONALIDADE |
LECCIÓN 7. HURTO E ROUBO |
HURTO. ROUBO. HURTO E ROBO DE VEHÍCULOS A MOTOR |
LECCIÓN 8. DEFRAUDACIÓNS |
ESTAFAS. APROPIACIÓN INDEBIDA |
LECCIÓN 9. OUTROS DELITOS CONTRA O PATRIMONIO E A ORDE SOCIOECONÓMICA |
OTROS DELITOS CONTRA O PATRIMONIO E A ORDE SOCIOECONÓMICA |
LECCIÓN 10. DELITOS CONTRA A SAÚDE PÚBLICA |
DELITOS RELACIONADOS COAS DROGAS TÓXICAS E OS ESTUPEFACIENTES |
LECCIÓN 11. DELITOS CONTRA A SEGURIDADE VIAL |
DELITOS CONTRA A SEGURIDAD VIAL |
LECCIÓN 12. FALSEDADES |
FALSIFICACIÓN DE MOEDA. FALSEDADES DOCUMENTAIS |
LECCIÓN 13. DELITOS CONTRA A ADMINISTRACIÓN PÚBLICA |
PREVARICACIÓN. COHECHO. MALVERSACIÓN |
LECCIÓN 14. DELITOS CONTRA A ADMINISTRACIÓN DE XUSTIZA |
PREVARICACIÓN. ENCUBRIMENTO. ACUSACIÓN E DENUNCIA FALSAS. SIMULACIÓN DE DELITO. FALSO TESTIMONIO. QUEBRANTAMENTO DE CONDEA |
LECCIÓN 15. DELITOS CONTRA A ORDE PÚBLICA |
ATENTADO E RESISTENCIA Á AUTORIDADE. ORGANIZACIÓNS E GRUPOS CRIMINAIS. TERRORISMO |
LECCIÓN 16. OUTROS DELITOS CONTRA A COMUNIDAD |
OUTROS DELITOS CONTRA A COMUNIDAD |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 |
0 |
5 |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A8 A10 |
10 |
0 |
10 |
Discusión dirixida |
B10 C2 C6 |
18 |
0 |
18 |
Actividades iniciais |
A5 |
14 |
24 |
38 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A6 |
10 |
0 |
10 |
Lecturas |
B9 C1 |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
A11 A12 B6 |
4 |
10 |
14 |
Saídas de campo |
A9 B8 |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
A7 |
30 |
0 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
O estudantado, co asesoramiento das docentes, aprenderá a manexar bases de datos de xurisprudencia penal e a realizar unha análise crítica das diversas decisións xudiciais sobre a materia. |
Aprendizaxe colaborativa |
O estudantado traballará en grupo diversos temas, debendo amosarse activo e colaborador cos compañeiros do seu grupo. |
Discusión dirixida |
Nas clases prácticas, as docentes organizarán discusións sobre os temas esenciais da materia, nas que o estudantado deberá adoptar unha postura crítica e argumentada. |
Actividades iniciais |
Nas clases prácticas, as docentes organizarán xuicios simulados, utilizando para elo a sala de vistas coa que conta a Facultade de Dereito. Nesos xuicios simulados, o estudantado deberá adoptar o rol de parte acusadora ou de parte defensora nunha simulación de proceso penal. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Ao longo do curso, organizaranse diversas xornadas, conferencias, etc., sobre temas de interese para o estudantado, complementándose así a sua formación. |
Lecturas |
As obras en cuestión serán seleccionadas cuidadosamente polas docentes e o estudantado terá a posibilidade de elexir entre o elenco que se lle propoña. |
Proba obxectiva |
Plantexamento de preguntas acerca dos temas do programa da materia. As preguntas poderán ser tanto teóricas como prácticas. |
Saídas de campo |
Organizaranse visitas aos xulgados e tribunais da cidade, a fin de que o estudantado poda ver in situ o desenvolvemento da praxis xudicial. |
Sesión maxistral |
Mediante o sistema de lección maxistral, as docentes introducirán ao estudantado nos aspectos básicos de cada tema. Como soporte ás explicacións, as docentes poderán proporcionar materiais (sentencias, extractos de obras doutrinais...), ou un esquema-guía cos puntos clave do desenvolvemento da súa explicación. En todo caso, a explicación das docentes deberá ser complementada polo estudantado tanto cos materiais proporcionados ao efecto, como pola consulta dos manuais que aparecen na bibliografía. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
|
Descrición |
A atención personalizada ao estudantado non estará vencellada a só unha metodoloxía, senon que será constante. Neste senso, tanto o contido das clases teóricas como o estudo persoal do estudanto ou calquera das actividades que integran o curso contarán coa posibilidade dunha tutorización por parte das docentes, ao fin de que o estudantado poda plantexar as suas dúbidas ou dificultades e as docentes podan axustar as metodoloxías ás especificidades da persoa. A estes efectos, o estudantado poderá contar con atención persoalizada (sempre, lóxicamente, dun modo organizado) tanto nas horas lectivas como nos horarios de tutorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
B10 C2 C6 |
Intervención activa en debates na clase |
3 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A6 |
Participación activa en eventos científicos organizados. |
3 |
Actividades iniciais |
A5 |
Participación en xuizos simulados. |
3 |
Aprendizaxe colaborativa |
A8 A10 |
Realización de traballos en equipo |
3 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 |
Análise de xurisprudencia. |
5 |
Lecturas |
B9 C1 |
Presentación de trabajo sobre alguna de las obras propuests como lectura. |
3 |
Proba obxectiva |
A11 A12 B6 |
Esame teórico ou teórico-práctico |
80 |
|
Observacións avaliación |
A calificación final dos estudantes vendrá determinada do seguinte modo: un 80% da calificación corresponderá ao resultado dunhna proba obxectiva teórica ou teórico-práctica; dos 8 puntos que vale esta proba obxectiva, será necesario acadar como mínimo 4 puntos para poder engardirlle a calificación obtida con outras actividades realizadas durante o cuatrimestre. O 20% restante corresponderá ás diversas actividades realizadas ao longo do curso (casos prácticos, participación en conferencias e seminarios, probas teóricas, etc.). No caso de non superar a proba da convocatoria de maio-xunio(1ª oportunidade), na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) repetirase únicamente esta proba obxectiva, conservándose a puntuación obtida nas actividades realizadas ao longo do curso.
Advírtese que a calificación atribuida ás distintas metodoloxías nas outras actividades realizadas durante o cuatrimestre distintas da proba obxectiva debe entenderse en sentido meramente orientativo, de forma que se durante o curso non se utiliza unha delas, a puntuación correspondente acrecerá ás que si se usaron.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
VIVES ANTÓN y otros (201O). Derecho penal. Parte especial. Valencia. Tirant Lo Blanch
SILVA SÁNCHEZ, J. M. (2011). Lecciones de Derecho penal. Parte especial.. Barcelona: Atelier
LUZÓN PEÑA, D. M. (2012). Lecciones de Derecho penal. Parte general. Valencia: Tirant lo Blanch |
A bibliografía recollida é complementaria. As docentes poderán por a disposición do estudantado os apuntamentos da materia.
Ao filo dalgunhas leccións poderanse por a disposición do estudantado outros materiais bibliográficos que permitirán profundizar en temas concretos. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito Penal. Parte xeral/612G01010 | Dereito Sancionador/612G01020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito Procesual Penal/612G01028 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|