Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12
|
B10 B12 B1 B2 B4
|
C4 C5 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
LESSON 1. - CONSTITUTION, STATUTES OF AUTONOMY: GENERAL ISSUES AND COMPARED AUTONOMOUS LAW |
1.- The position of the Constitution and the Statutes of Autonomy in the territorial distribution of the power in Spain. 2.- The evolution of the Spanish territorial model and the statutory reforms. 3.- Norms and basic institutions of the Autonomous Public Law in compared perspective |
LESSON 2. - THE AUTONOMOUS PUBLIC LAW OF GALICIA: POLITICAL SYSTEM AND PARLIAMENT OF GALICIA |
1.- The Statute of Autonomy of 1981: position and structure. 2.- Division of Powers nol political system of Galicia. 3.- Electoral system in the elections to the Parliament of Galicia. 4.- The Parliament of Galicia: composition and organization. 5.- The Parliament of Galicia: functions: a) Legislative function b) Relationships between Xunta and Parliament. c) Approval and control of the Budget. |
LESSON 3. - THE AUTONOMOUS PUBLIC LAW OF GALICIA: THE XUNTA AND ITS PRESIDENCY |
1.- The presidency of the Xunta: legal nature and functions. 2.- The Executive Power of Galicia: composition and structure. 3.- Functioning of the Government: The Council of the Xunta |
LESSON 4. - THE AUTONOMOUS PUBLIC LAW OF GALICIA: INSTITUTIONS OF GUARANTEE, CONTROL AND ADVICE |
1.- The Ombudsman. 2.- The Council of Accounts. 3.- The Consultative Council of Galicia. 4.- The Economic and Social Council of Galicia. 5.- The Council of the Culture of Galicia. |
LESSON 5. - THE AUTONOMOUS PUBLIC ADMINISTRATION: ORGANIZATION AND FUNCTIONING |
1. -The general Administration of Galicia: Legal regime and organization. 2.- The public sector of Galicia: legal regime and organization. |
LESSON 6. - THE LOCAL ADMINISTRATION IN GALICIA |
1.- The institutional guarantee of the local Administration. 2.- The municipal and provincial competences. 3.- The relations between the local Administration and other territorial entities. |
LESSON 7. - THE CIVIL SERVICE IN THE AUTONOMOUS ADMINISTRATION |
1.- The basic statute of the public function. 2.- The legislation of public function of Galicia. |
LESSON 8. - SECTORIAL PERFORMANCE |
1.- Public safety. 2.- Transport and communications. 3.- Agriculture, hunt, fishing. 4.- Health. 5.- Social services. 6.- Education and research. 7.- Tourism, sports and culture. - 8.- Territorial and Coastal Mangement . 9.- Planning and environment. 10. -Housing. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 |
21 |
21 |
42 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 |
4 |
0 |
4 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A4 A8 A10 |
28 |
56 |
84 |
|
Personalized attention |
|
20 |
0 |
20 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
Sesións en grupos reducidos, dirixidas polo profesor da asignatura |
Mixed objective/subjective test |
Proba de avaliación ao final de cuatrimestre, con preguntas teóricas e prácticas sobre a materia estudiada. |
Guest lecture / keynote speech |
Sesións expositivas de materias do programa |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Guest lecture / keynote speech |
Seminar |
|
Description |
OS ESTUDIANTES DISPORÁN DUN HORARIO DE TiTORÍAS PARA RESOLVER CO PROFESOR AS DÚBIDAS QUE PODAN XURDIR NA PREPARACIÓN DAS ACTIVIDADES E A APRENDIZAXE DOS CONTENIDOS. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 |
La nota que se corresponde a este apartado se obtendrá a partir de la valoración una prueba final que se realizará al finalizar el cuatrimestre y que versará sobre los contenidos de la materia.
Esta prueba puede ser oral o escrita. |
60 |
Seminar |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 |
La nota que se corresponde a este apartado se obtendrá a partir de la valoración de las diversas actividades dirigidas realizadas por los alumnos a lo largo del cuatrimestre (comentarios de sentencias, resolución de casos, exposición de temas, trabajos tutelados, etc.). |
40 |
|
Assessment comments |
La nota final de Dereito Público Autonómico se obtendrá a partir de
la ponderación de las notas finales conseguidas en cada una de las dos materias en atención a la siguiente proporción: Derecho Constitucional supondrá un 50% y el otro 50% corresponde a Derecho Asministrativo. La nota final de cada una de las materias (D. Constitucional y D. Administrativo) se conseguirá,
según lo descrito anteriormente, aplicando un 60% a la prueba objetiva y
un 40 % a las otras actividades. Este criterio se aplicará cuando el
alumno haya obtenido una nota mínima de 3 puntos sobre seis en la prueba objetiva.
|
Sources of information |
Basic
|
|
BIBLIOGRAFÍA DE CONSULTA:
-Comentarios al
Estatuto de Autonomía de la Comunidad Autónoma de Galicia. MAP, 1991
-Máiz, Ramón y Portero,
José Antonio: As institucións políticas no Estatuto de Autonomía para
Galicia, Santiago de Compostela, 1988.
-Portero Molina, José
Antonio: Reflexiones sobre un tiempo de reformas estatutarias, A Coruña, 2006.
-Ruipérez Alamillo,
Javier:
La Constitución del
Estado de las Autonomías:teoría constitucional y práctica política en el federalizing process español, Madrid, 2003
Entre el federalismo y
el confederantismo.: dificultades y problemas para la formulación de una Teoría
Constitucional del Estado de las Autonomías
La reforma del Estatuto
de Autonomía para Galicia, La Coruña, 1995
-Sarmiento Méndez, Xosé
Antón: O Estatuto de Galicia: 20 anos de Parlamento e Xustiza
Constitucionais, Vigo, 2003 - Rodríguez-Arana Muñoz, J.: Código da Administración Galega, Netbiblo, 2009.
|
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|