Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer as bases da argumentación xurídica a través do estudo da metodoloxía xurisprudencial romana |
A1 A2 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15
|
B6 B8 B9 B10 B11 B13
|
C1 C2 C3 C4 C7 C8
|
Aprender a analizar comparativamente as solucións dadas polos xuristas romanos desde formulacións de equidade e xustiza coas proporcionadas polos xuristas posteriores para vos mesmos supostos, tanto en Dereito español como noutros Dereitos occidentais, valorándovos de forma crítica |
A2 A3 A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Aprender a discriminar entre a ratio decidendi e os elementos adxectivos dunha sentenza jurisprudencial ou xudicial |
A2 A3 A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B4 B5
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. Inroducción.Nocións básicas sobre metodoloxía jurisprudencial romana. O método do caso. |
Características xerais do sistema xurídico romano. Os xuristas romanos e a súa posición no sistema. Metodoloxía jurisprudencial romana |
II. Casos de Dereitos reais. |
Ao comezo do curso académico seleccionaranse para esta parte algúns casos prácticos dos comprendidos entre os números 20 a 60 (ambos inclusive), do libro titulado "Dereito jurisprudencial romano. Método do caso", Andavira Editora, Santiago de Compostela, 2011, (1ª ed.), Autores: Fernández Barreiro, García Camiñas, e Rodríguez Montero |
III. Casos de Dereito de Obligacións |
Ao comezo do curso académico seleccionaranse para esta parte algúns casos prácticos dos comprendidos entre os números 61 a 154 (ambos inclusive), do libro titulado "Dereito jurisprudencial romano. Método do caso", Andavira Editora, Santiago de Compostela, 2011, (1ª ed.), Autores: Fernández Barreiro, García Camiñas, e Rodríguez Montero. |
IV. Casos sobre negocios con función de garantía das obligacións. |
Ao comezo do curso académico seleccionaranse para esta parte algúns casos prácticos dos comprendidos entre os números 155 a 184 (ambos inclusive), do libro titulado "Dereito jurisprudencial romano. Método do caso", Andavira Editora, Santiago de Compostela, 2011, (1ª ed.), Autores: Fernández Barreiro, García Camiñas, e Rodríguez Montero |
V. Casos sobre obligacións nadas de actos ilícitos |
Ao comezo do curso académico seleccionaranse para esta parte algúns casos prácticos dos comprendidos entre os números 185 a 198 (ambos inclusive), do libro titulado "Dereito jurisprudencial romano. Método do caso", Andavira Editora, Santiago de Compostela, 2011, (1ª ed.), Autores: Fernández Barreiro, García Camiñas, e Rodríguez Montero. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A2 A3 A4 A6 A8 A9 |
6 |
1 |
7 |
Oral presentation |
A10 A11 A12 A13 B6 B7 B8 B9 B10 B11 |
4 |
8 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A15 B13 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
7 |
8 |
Case study |
A14 |
9 |
13 |
22 |
Workbook |
A1 A7 B2 B3 B4 B5 C2 C3 |
4 |
40 |
44 |
|
Personalized attention |
|
20 |
0 |
20 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
Probas parciais liberatorias escritas dalgúns dos casos do programa da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia. Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
Oral presentation |
Intervencións en clase expondo individualmente ou por grupos o desenvolvemento e realización dos casos suxeridos, someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e do profesor sobre os casos expostos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición impartida polo profesor sobre nocións relativas á metodoloxía jurisprudencial romana, coa posibilidade de intervención e participación activa dos alumnos, formulando preguntas en atención aos casos expostos, cuxa lectura se suxeriu previamente |
Case study |
Estudo de supostos do Dixesto, determinando os feitos xuridicamente relevantas , as accions procesais e outros recursos empregables, aislando a ratio decidendi e propoñendo a solución da controversia |
Workbook |
Realización de lecturas relativas aos materiais que constitúen un caso, preito ou asunto, recompilando posible información sobre resolucións xurisdicionais e ditames xurídicos relativos aos mesmos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workbook |
Oral presentation |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
- Tutorías personalizadas coa finalidade de resolver as posibles dúbidas particulares xurdidas ao ler, comprender e estudar a metodoloxía jurisprudencial e a formulación e realización de casos prácticos.
- Seguimento das capacidades e progresos dos alumnos a través das intervencións expositivas dos casos expostos e resoltos por estes de maneira individual ou en grupo.
- Atención e resolución dos problemas expostos ao estudar e realizar os casos prácticos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A2 A3 A4 A6 A8 A9 |
Probas parciais liberatorias escritas dalgúns dos casos do programa da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia. Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
60 |
Workbook |
A1 A7 B2 B3 B4 B5 C2 C3 |
Realización de lecturas relativas aos materiais que constitúen un caso, preito ou asunto, recompilando posible información sobre resolucións xurisdicionais e ditames xurídicos relativos aos mesmos. |
10 |
Oral presentation |
A10 A11 A12 A13 B6 B7 B8 B9 B10 B11 |
Intervencións en clase expondo individualmente ou por grupos o desenvolvemento e realización dos casos suxeridos, someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e do profesor sobre os casos expostos. |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A15 B13 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exposición impartida polo profesor sobre nocións relativas á metodoloxía jurisprudencial romana, coa posibilidade de intervención e participación activa dos alumnos, formulando preguntas en atención aos casos expostos, cuxa lectura se suxeriu previamente |
10 |
|
Assessment comments |
Realización de probas parciais liberatorias a determinar segundo o desenvolvemento do curso, e exame final da materia. Aspectos ou criterios da avaliación: valoración da capacidade para resolver problemas xurídicos mediante a aplicación dos coñecementos adquiridos, tomándose en consideración a exposición realizada, os materiais utilizados e as solucións propostas aos distintos casos expostos.
|
Sources of information |
Basic
|
Fernández Barreiro, García Camiñas, Rodríguez Montero (2011). Derecho jurisprudencial romano. Método del caso. Santiago de Compostela, Edit. Andavira |
|
Complementary
|
Vacca (1976). Contributto allo studio del metodo casistico nel diritto romano. Milano
Fernández Barreiro (1976). El modelo romano de derecho de juristas. Chile (Revista de Estudios Histórico Jurídicos (Valparaiso-Chile)
Kaser (1964). En torno al método de los juristas romanos. Valladolid
Álvarez Suárez (1966). La Jurisprudencia romana en la hora presente. Madrid
Fernández Barreiro (1978). Presupuestos de una concepción jurisprudencial del derecho romano. Santiago de Compostela
Lombardi (1967). Saggio sul diritto giurisprudenziale. Milano
Bretone (1982). Tecniche e ideologie dei giuristi romani 2. Napoli
Viehweg (1964 (reimp.1986)). Tópica y Jurisprudencia. Madrid |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Romanistic bases on occidental legal culture/612G01001 | Spain in the historical and juridical configuration of Europe/612G01002 | Oral and written communication/612G01004 | Jurisprudence/612G01006 | Criminal Law. General Part/612G01010 | Obligations and Tort Law/612G01016 | Private and Public Contract Law/612G01024 | Land Law/612G01027 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Repasar conceptos explicados nas materias que se recomenda cursar previamente. |
|