Identifying Data 2015/16
Subject (*) Lingüística aplicada Code 613436009
Study programme
Mestrado Universitario en Lingüística e as súas Aplicacións
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Introdución aos fundamentos teórico-metodolóxicos da lingüística aplicada.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 O alumnado coñecerá e será capaz de aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística.
A2 O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística.
A3 O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística aplicada.
A4 O alumnado será capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos á práctica.
B2 O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B4 O alumnado será capaz de aplicar os seus coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares.
B7 O alumnado adquirirá capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Estimular os coñecementos lingüísticos previos e orientalos cara a reflexión sobre a práctica profesional AR1
AR2
CC7
CC8
Adquirir coñecementos básicos das distintas aplicacións da lingüística. AR3
BR2
CC4
Asentar os conceptos centrais da lingüística aplicada. AR3
AR4
Afondar nos distintos campos profesionales nos que o coñecemento lingüístico é fundamental. AR4
BR4
BR7
Describir as cuestións metodolóxicas básicas que se utilizan na investigación en lingüística aplicada. AR1
AR3
AR4
BR2
BR4

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución 1.1. Obxecto de estudo, obxectivos e alcance da lingüística aplicada
1.2. Conceptos básicos e ferramentas de análise usadas na lingüística aplicada
1.3. Lingüística aplicada (crítica), cambio social e desenvolvemento
2. Problemática 2.1. Política e planificación lingüística
2.2. Linguas, aprendizaxe e educación
2.3. Lingüística clínica e patoloxías da linguaxe
2.4. Lingüística forense
2.5. Globalización, multilingüismo e comunicación intercultural
3. Metodoloxías 3.1. A investigación en lingüística aplicada
3.2. Aspectos básicos do deseño dunha investigación en lingüística aplicada

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion 8 48 56
Problem solving 2 9 11
Introductory activities 1 0 1
Guest lecture / keynote speech 5 0 5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Sesións destinadas a promover debate en grupo sobre un conxunto de lecturas propostas. O papel do profesor será presentar o tema, moderalo e sistematizar conclusións.
Problem solving Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Introductory activities Presentación do programa, da metodoloxía e do procedemento de avaliación da materia.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Problem solving
Description
Resolución de dúbidas sobre os contidos da materia. Comentarios individuais ou en grupo dos temas xurdidos na discusión dirixida e na resolución de problemas. Titorías de libre disposición.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Directed discussion Valorarase a calidade das reflexións elaboradas con respecto ás lecturas propostas, a exposición oral e escrita dos argumentos e a capacidade de discusión crítica. 75
Problem solving Valorarase a resolución dos problemas propostos, a partir dos coñecementos que se traballaron na aula. 15
Guest lecture / keynote speech Valorarase a asistencia e participación activa nas clases teóricas. 10
 
Assessment comments

O profesor sinalará cos discentes a forma de superar a materia na segunda oportunidade.


Sources of information
Basic

Davies, A. (2007). An Introduction to Applied Linguistics. From practice to theory. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2ª ed.

Hall, C.J, P.H. Smith & R. Wicaksono (2011). Mapping Applied Linguistics. London: Routledge.

Lacorte, M. (ed.) (2007). Lingüística aplicada del español. Madrid: Arco/Libros.

Moita Lopes, L.P (org.) (2006). Por uma lingüística aplicada indisciplinar, São Paulo: Parábola.

Payrató, Ll. (2003). De profesión, lingüista. Panorama de la lingüística aplicada. Barcelona: Ariel, 2ª ed.

Schmitt, N. (ed.) (2010). An Introduction to Applied Linguistics. London: Oxford University Press, 2ª ed.

Simpson, J. (ed.) (2011). The Routledge Handbook of Applied Linguistics. London: Routledge.

Wei, L. & V. Cook (2009). Contemporary Applied Linguistics, London: Routledge.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.