Identifying Data 2015/16
Subject (*) Lingüística aplicada ao ensino de linguas: o español como lingua estranxeira Code 613436014
Study programme
Mestrado Universitario en Lingüística e as súas Aplicacións
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description O obxectivo do curso é o de profundar nos fundamentos teóricos que subxacen ás diferentes metodoloxías do ensino dunha 2ª lingua, así como desenvolver un posible enfoque didáctico e unha programación do ensino da lingua española como lingua estranxeira. Trátase de paliar, na medida do posible, a carencia de formación teórica, metodolóxica e didáctica que teñen aqueles alumnos que queiran dedicarse á investigación na metodoloxía do ensino de segundas linguas, así como asentar os coñecementos metodolóxicos daqueles que queiran dedicarse a esta práctica profesional.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística.
A3 O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística aplicada.
A4 O alumnado será capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos á práctica.
A8 O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados co ensino de linguas.
B1 O alumnado desenvolverá habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B2 O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B3 O alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base da súa futura actividade investigadora.
B4 O alumnado será capaz de aplicar os seus coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares.
B5 O alumnado adquirirá capacidade para concibir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B6 O alumnado desenvolverá habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.).
B7 O alumnado adquirirá capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B8 O alumnado será capaz de comunicar oralmente e por escrito con claridade os coñecementos teóricos e aplicados do campo de estudo tanto a audiencias expertas como non expertas.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística. AR2
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística aplicada. AR3
O alumnado será capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos á práctica AR4
O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados co ensino de linguas. AR8
O alumnado desenvolverá habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. BR1
O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos. BR2
O alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base da súa futura actividade investigadora. BR3
O alumnado será capaz de aplicar os seus coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. BR4
O alumnado adquirirá capacidade para concibir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. BR5
O alumnado desenvolverá habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.). BR6
O alumnado adquirirá capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. BR7
O alumnado será capaz de comunicar oralmente e por escrito con claridade os coñecementos teóricos e aplicados do campo de estudo tanto a audiencias expertas como non expertas. BR8

Contents
Topic Sub-topic
1. A tarea docente no mundo contemporáneo 1.1. O papel do docente
1.2. O docente de linguas
1.3. O docente de linguas extranxeiras
2. O ensino-aprendizaxe de español 2.1. Breve consideración histórica
2.2. O español coma L2 no mundo actual
3. O ensino-aprendizaxe de linguas 3.1 Adquisición vs aprendizaxe?
3.2. Diferencias entre ensinanza aprendizaxe da L1 e L2
3.3. Conceptos fundamentais do proceso de ensinanza-aprendizaxe de L2
4. Principais metodoloxías de ensinanza-aprendizaxe de L2
4.1. Os chamados métodos tradicionais (gramática-tradución, etc.)
4.2.Principais correntes metodolóxicas xurdidas na segunda metade do século XX
4.3. Cara un eclecticismo metodolóxico
5. Aplicación dos estudos teóricos ó caso do
español
5.1. Influencia dos factores extralingüísticos no prooceso de aprendizaxe
5.2. Exemplificacións dos procesos de aprendizaxe
6. Da teoría á practica docente e investigadora
no caso do español coma L2
6.1 A practica docente do español: elaboración de materiais
6.2. Os estudos de caso coma metodoloxía investigadora

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving 1 3 4
Guest lecture / keynote speech 9 10 19
Oral presentation 1 5 6
Case study 1 3 4
Supervised projects 2 38 40
Introductory activities 1 0 1
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Resolveránse os casos prácticos plantexados.
Guest lecture / keynote speech O docente exporá as líneas maestras da metodoloxía de ensino aprendizaxe dunha L2.
Oral presentation Os alumnos/as presentarán diante dos demais o traballo levado a cabo como aplicación das lineas maestras estudiadas no curso.
Case study Analizaránse casos prácticos de ensinanza aprendizaxe de L2.
Supervised projects Cada alumno/a elaborará un traballo teórico e práctico no que recreará unha situación
determinada de ensino-aprendizaxe dunda L2.
Introductory activities O docente presentará o curso e as líneas de traballo que se levarán a cabo tanto na aula coma fóra dela.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Oral presentation
Case study
Supervised projects
Introductory activities
Description
Tanto na aula coma na dirección de traballos o docente levará a cabo unha atención
personalizada de xeito que cada persoa poida sacar o máximo proveito do curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving Tanto polas preguntas plantexadas polo alumnado como as respostas formuladas polo docente no transcurso das clases. 10
Oral presentation Pola presentación e defensa dos seus traballos nos que se valorará a fluidez e corrección da exposición así como os contidos. 20
Case study Pola participación en lecturas ou análises de situacións plantexadas nas clases. 10
Supervised projects Elaboración dun traballo teórico práctico dirixido polo docente. 60
 
Assessment comments
O alumnado que non asista e participe alomenos no 80% das sesións ou que opte pola modalidade non presencial deberá entregar un traballo (50%) teórico e outro práctico (50%) tutelados polo docente.
Tamén os alumnos que non superen o curso na 1ª oportunidade, deberán entregar un traballo ben teórico, ben práctico (marcado polo docente segundo as carencias detectadas na avaliación) na primeira semana de xullo.

Sources of information
Basic

Austin, J.L., Cómo hacer cosas con las palabras: palabras y acciones, 1988, Barcelona: Paidós

Ellis, R., Second Language Adquisition, 1997, Oxford: Oxford University Press

Estaire, S. , El enfoque por tareas: de la fundamentación teórica a la organización de materiales didácticos, 2009, Centro

Virtual Cervantes: Biblioteca del profesor

Richards, J. & Rodgers, Th. , Enfoques y métodos en la enseñanza de idiomas, 2003, Cambridge: Cambridge Universuty

Press

Villalba F. & Hernández M, Enseñanza de una segunda lengua a inmigrantes, 2008, Centro Virtual Cervantes: Biblioteca del

profesor

Zimmermann, C. , Historical trends in second language vocabulary instruction, 1997, Cambridge: Cambridge University

Press

A bibliografía máis específica, sobre todo á referida á realización de traballos, será facilitada nas clases.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.