Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A2 |
El alumnado conocerá las corrientes actuales de la lingüística. |
A3 |
El alumnado conocerá las corrientes actuales de la lingüística aplicada. |
A4 |
El alumnado será capaz de aplicar los conocimientos lingüísticos a la práctica. |
A8 |
El alumnado dominará aspectos teóricos y prácticos relacionados con la enseñanza de lenguas. |
B1 |
El alumnado desarrollará habilidades cognitivas avanzadas (capacidad de síntesis, análisis y pensamiento crítico) relacionadas con el desarrollo y la creación de un perfil investigador. |
B2 |
El alumnado será capaz de integrar conocimientos de campos de estudio diversos. |
B3 |
El alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base de su futura actividad investigadora. |
B4 |
El alumnado será capaz de aplicar sus conocimientos y habilidades en la resolución de problemas en entornos nuevos o no familiares en contextos interdisciplinares. |
B5 |
El alumnado adquirirá capacidad para concebir y diseñar proyectos de investigación con rigor académico. |
B6 |
El alumnado desarrollará habilidades de gestión de la información para propósitos académicos y de investigación (identificación y acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos y equipamientos, utilización de tecnología para registrar datos, manejo de bases de datos, etc.). |
B7 |
El alumnado adquirirá capacidad de organizar el trabajo, planificar y gestionar el tiempo y resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
El alumnado será capaz de comunicar oralmente y por escrito con claridad los conocimientos teóricos y aplicados del campo de estudio tanto a audiencias expertas como no expertas. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística.
|
AI2
|
|
|
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística aplicada. |
AI3
|
|
|
O alumnado será capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos á práctica |
AI4
|
|
|
O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados co ensino de linguas.
|
AI8
|
|
|
O alumnado desenvolverá habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e
pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
|
BI1
|
|
O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
|
BI2
|
|
O alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base da súa futura actividade investigadora. |
|
BI3
|
|
O alumnado será capaz de aplicar os seus coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
|
BI4
|
|
O alumnado adquirirá capacidade para concibir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
|
|
BI5
|
|
O alumnado desenvolverá habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.). |
|
BI6
|
|
O alumnado adquirirá capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
BI7
|
|
O alumnado será capaz de comunicar oralmente e por escrito con claridade os coñecementos teóricos e aplicados do campo de estudo tanto a audiencias expertas como non expertas. |
|
BI8
|
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. A tarea docente no mundo contemporáneo |
1.1. O papel do docente
1.2. O docente de linguas
1.3. O docente de linguas extranxeiras
|
2. O ensino-aprendizaxe de español |
2.1. Breve consideración histórica
2.2. O español coma L2 no mundo actual
|
3. O ensino-aprendizaxe de linguas |
3.1 Adquisición vs aprendizaxe?
3.2. Diferencias entre ensinanza aprendizaxe da L1 e L2
3.3. Conceptos fundamentais do proceso de ensinanza-aprendizaxe de L2
|
4. Principais metodoloxías de ensinanza-aprendizaxe de L2
|
4.1. Os chamados métodos tradicionais (gramática-tradución, etc.)
4.2.Principais correntes metodolóxicas xurdidas na segunda metade do século XX
4.3. Cara un eclecticismo metodolóxico
|
5. Aplicación dos estudos teóricos ó caso do
español |
5.1. Influencia dos factores extralingüísticos no prooceso de aprendizaxe
5.2. Exemplificacións dos procesos de aprendizaxe |
6. Da teoría á practica docente e investigadora
no caso do español coma L2
|
6.1 A practica docente do español: elaboración de materiais
6.2. Os estudos de caso coma metodoloxía investigadora
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Solución de problemas |
|
1 |
3 |
4 |
Sesión magistral |
|
9 |
10 |
19 |
Presentación oral |
|
1 |
5 |
6 |
Estudio de casos |
|
1 |
3 |
4 |
Trabajos tutelados |
|
2 |
38 |
40 |
Actividades iniciales |
|
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Solución de problemas |
Resolveránse os casos prácticos plantexados. |
Sesión magistral |
O docente exporá as líneas maestras da metodoloxía de ensino aprendizaxe dunha L2. |
Presentación oral |
Os alumnos/as presentarán diante dos demais o traballo levado a cabo como aplicación das lineas maestras estudiadas no curso. |
Estudio de casos |
Analizaránse casos prácticos de ensinanza aprendizaxe de L2. |
Trabajos tutelados |
Cada alumno/a elaborará un traballo teórico e práctico no que recreará unha situación
determinada de ensino-aprendizaxe dunda L2. |
Actividades iniciales |
O docente presentará o curso e as líneas de traballo que se levarán a cabo tanto na aula coma fóra dela. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Solución de problemas |
Sesión magistral |
Presentación oral |
Estudio de casos |
Trabajos tutelados |
Actividades iniciales |
|
Descripción |
Tanto na aula coma na dirección de traballos o docente levará a cabo unha atención
personalizada de xeito que cada persoa poida sacar o máximo proveito do curso. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Solución de problemas |
|
Tanto polas preguntas plantexadas polo alumnado como as respostas formuladas polo docente no transcurso das clases. |
10 |
Presentación oral |
|
Pola presentación e defensa dos seus traballos nos que se valorará a fluidez e corrección da exposición así como os contidos. |
20 |
Estudio de casos |
|
Pola participación en lecturas ou análises de situacións plantexadas nas clases. |
10 |
Trabajos tutelados |
|
Elaboración dun traballo teórico práctico dirixido polo docente. |
60 |
|
Observaciones evaluación |
O alumnado que non asista e participe alomenos no 80% das sesións ou que opte pola modalidade non presencial deberá entregar un traballo (50%) teórico e outro práctico (50%) tutelados polo docente.
Tamén os alumnos que non superen o curso na 1ª oportunidade, deberán entregar un traballo ben teórico, ben práctico (marcado polo docente segundo as carencias detectadas na avaliación) na primeira semana de xullo.
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
Austin, J.L., Cómo hacer cosas con las palabras: palabras y acciones, 1988, Barcelona: Paidós
Ellis, R., Second Language Adquisition, 1997, Oxford: Oxford University Press
Estaire, S. , El enfoque por tareas: de la fundamentación teórica a la organización de materiales didácticos, 2009, Centro
Virtual Cervantes: Biblioteca del profesor
Richards, J. & Rodgers, Th. , Enfoques y métodos en la enseñanza de idiomas, 2003, Cambridge: Cambridge Universuty
Press
Villalba F. & Hernández M, Enseñanza de una segunda lengua a inmigrantes, 2008, Centro Virtual Cervantes: Biblioteca del
profesor
Zimmermann, C. , Historical trends in second language vocabulary instruction, 1997, Cambridge: Cambridge University
Press
A bibliografía máis específica, sobre todo á referida á realización de traballos, será facilitada nas clases.
|
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|