Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A3 |
El alumnado conocerá las corrientes actuales de la lingüística aplicada. |
A5 |
El alumnado adquirirá habilidades necesarias para analizar e investigar los mecanismos de los procesos de comunicación. |
A8 |
El alumnado dominará aspectos teóricos y prácticos relacionados con la enseñanza de lenguas. |
A10 |
El alumnado dominará aspectos teóricos y prácticos relacionados con la investigación en análisis del discurso. |
A11 |
El alumnado dominará aspectos teóricos y prácticos relacionados con la investigación sociolingüística. |
A12 |
El alumnado conocerá y valorará la diversidad lingüística y cultural. |
A14 |
El alumnado conocerá el campo de investigación del bilingüismo. |
B1 |
El alumnado desarrollará habilidades cognitivas avanzadas (capacidad de síntesis, análisis y pensamiento crítico) relacionadas con el desarrollo y la creación de un perfil investigador. |
B2 |
El alumnado será capaz de integrar conocimientos de campos de estudio diversos. |
B3 |
El alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base de su futura actividad investigadora. |
B4 |
El alumnado será capaz de aplicar sus conocimientos y habilidades en la resolución de problemas en entornos nuevos o no familiares en contextos interdisciplinares. |
B5 |
El alumnado adquirirá capacidad para concebir y diseñar proyectos de investigación con rigor académico. |
B6 |
El alumnado desarrollará habilidades de gestión de la información para propósitos académicos y de investigación (identificación y acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos y equipamientos, utilización de tecnología para registrar datos, manejo de bases de datos, etc.). |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Familiarizar ó alumno cos principais problemas teóricos do eido do bilingüismo. |
AI8 AI10 AI11 AI12 AI14
|
BI2 BI5
|
|
Capacitar ó alumno para comprender lecturas de dificultade básica e media neste campo. |
AI14
|
BI1 BI3
|
|
Diferenciar con claridade entre os 'tipos de problemas' e os 'tipos de solucións' que principalmente desde a psicolingüística e a sociolingüística se teñen artellado para explicar os moi diversos fenómenos englobados baixo 'bilingüismo'. |
AI3 AI14
|
BI1 BI2
|
|
Ser quen de repensar as ferramentas descritivas propias do paradigma monolingüe dominante na lingüística xeral. |
AI12 AI14
|
BI1 BI4
|
|
Familiarizarse cos feitos de fala bilingüe no noso contorno comunicativo inmediato, así coma sistematizar a nosa propia reflexión intuitiva sobre estes fenómenos. |
AI5 AI10 AI11 AI12
|
BI5 BI6
|
|
Coñecer os programas existentes na didáctica plurilingüe e comparada das linguas romances. |
AI8
|
BI4
|
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
O concepto de bilingüismo. |
Acotación do concepto a través dos principais tipos de bilingüismo. Noción de lingua(s) primeira(s). Métodos indiciais para detectala(s) |
Bilingüismo e desenvolvemento. |
Bilingüismo e capacidades intelectivas (intelixencia, memoria, creatividade). Bilingüismo e personalidade. Bilingüismo e identidade. |
Adquisición bilingüe. |
Síntese da adquisición bilingüe, especialmente infantil. ¿Un sistema ou dous sistemas? Code-mixing e code-switching. Conciencia metalingüística infantil. |
Principais paradigmas investigadores sobre o bilingüismo.
|
Pasaremos en revista o paradigma do contacto de linguas, o paradigma da análise da fala bilingüe (pragmático e gramatical), o paradigma das categorías macrosociais e máis o paradigma psicosocial |
Didáctica comparada das linguas romances. |
Noción de intercomprensión lingüística. O bilingüismo receptivo. A didáctica comparada das linguas nórdicas: obxectivos e estratexias didácticas. A didáctica comparada das linguas romances: proxectos Galatea, Galanet, Eurocom, etc. Implicacións políticas dunha planificación didáctica plurilingüe. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
|
12 |
0 |
12 |
Presentación oral |
|
4 |
6 |
10 |
Lecturas |
|
0 |
30 |
30 |
Trabajos tutelados |
|
0 |
22 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Explicación dos contidos esenciais e conceptos clave, con invitación á discusión, sobre a base duns guións orientativos e/ou dunhas lecturas básicas ad hoc. |
Presentación oral |
Exposión en clases por parte dos alumnos do resultado das súas lecturas e máis do plantexamento e progresión do seu traballo de curso |
Lecturas |
O traballo de curso será supervisado en detalle polo profesor, ben na clase ben nas titorías. |
Trabajos tutelados |
Cada alumno realizará un traballo de curso, consistente nunha pequena investigación, e dunha extensión dunhas 15 páxinas como máximo. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Sesión magistral |
Presentación oral |
Lecturas |
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
En calquera das metodoloxías citadas, o alumno recibirá unha atención personalizada axeitada ós seus coñecementos e perfil previo. As lecturas e o traballo de curso han ser orientados polo profesor. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Sesión magistral |
|
Valorarase a asistencia a clases, así coma a participación activa na mesma, nos comentarios sobre as lecturas e no subseguinte debate sobre os problemas tratados. |
20 |
Presentación oral |
|
Certas lecturas han ser comentadas directamente polo alumno na clase. Tamén será de interese de todos coñecer o tema de traballo de curso que escolle e o estado das súas pescudas. |
15 |
Lecturas |
|
Realizaranse lecturas de curso, valorando o grao de comprensión das mesmas, e a conseguinte capacidade do alumno de contribuír á clase e ó debate. Ademais, as lecturas constitúen a base de partida inexcusable para a realización do traballo de curso. |
25 |
Trabajos tutelados |
|
Cada alumno realizará un traballo de curso, consistente nunha pequena investigación, e dunha extensión dunhas 15 páxinas como máximo. |
40 |
|
Observaciones evaluación |
O alumno que o desexe poderá realizar baixo a miña dirección o traballo máster de investigación, sobre un tema relacionado cos contidos tratados no curso. Os resultados dirimiranse nas convocatorias de xuño ou de xullo.
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
René Appel y Pieter Muysken (1996). Bilingüismo y contacto de lenguas. Barcelona: Ariel. [Ed. original inglesa: (1987). Language Contact and Bilingualism. Londres: Edward Arnold].
Colin Baker y Sylvia Prys Jones (1998). Enclyclopedia of Bilingualism and Bilingual Education. Clevedon: Multilingual Matters.
Suzanne Romaine (1995). Bilingualism. Oxford y Cambridge: Blackwell. [2ª ed. revisada; 1ª ed. 1989]. [Existe tradución completa ó galego].
Miquel Siguan (2001). Bilingüismo y lenguas en contacto. Madrid: Alianza.
Li Wei (ed.) (2000). The Bilingualism Reader. Londres: Routledge
|
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|