Identifying Data 2015/16
Subject (*) Tecnoloxías lingüísticas e léxico Code 613436019
Study programme
Mestrado Universitario en Lingüística e as súas Aplicacións
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Presentación das principais perspectivas que ofrece actualmente o tratamento
da información léxica nos sistemas de procesamiento automático das lenguas
naturales (PLN), como a traducción automática ou os sistemas de aprendizaxe de
linguas asistido por ordenador.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 O alumnado coñecerá e será capaz de aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística.
A2 O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística.
A3 O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística aplicada.
A4 O alumnado será capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos á práctica.
A7 O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados coa investigación lexicográfica.
B1 O alumnado desenvolverá habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B2 O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B3 O alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base da súa futura actividade investigadora.
B4 O alumnado será capaz de aplicar os seus coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares.
B5 O alumnado adquirirá capacidade para concibir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B6 O alumnado desenvolverá habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.).
B7 O alumnado adquirirá capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer as perspectivas que ofrece o tratamento da información léxica nos sistemas de procesamento automático de lingua natural AR3
AR7
BR1
BR2
BR3
BR5
CC1
CC2
CC3
Coñecer o papel da información léxica nas distintas tecnoloxías lingüísticas actuais AR1
AR2
AR3
AR4
AR7
BR1
BR2
BR3
BR4
BR6
BR7
CC1
CC2
CC3
CC6
Saber cómo construir entradas léxicas orientadas a un sistema de procesamento automático de lingua natural AR1
AR2
AR3
AR4
AR7
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR7
CC1
CC2
CC3

Contents
Topic Sub-topic
1. Panorámica global das liñas de investigación relacionadas coas tecnoloxías lingüísticas 1.1. Tradución automática
1.2. Xeración de texto
1.3. Resumo automático
1.4. Recuperación e Extracción da información
1.5. Aprendizaxe de linguas asisitido por ordenador
2. Diccionario o Base de datos léxicos 2.1. O diccionario como eixo central de toda aplicación en PLN
2.2. Análise de diccionarios en soporte informático e en liña
2.3. Diccionarios para humans
2.4. Diccionarios para máquinas
2.5. Qué debe conter un diccionario para que sexa operativo
3. Presentación de proxectos lexicográficos 3.1. FrameNet
3.2. EuroWordNet
3.3. DiCE
4. Papel do léxico no sistema de aprendizaxe de linguas asistido polo ordenador 4.1. O concepto de unidade léxica
4.2. Unidades léxicas multipalabra: colocacións e locucións
4.3. O tratamento das relación léxicas nas bases de datos
4.4. Sistemas de avaliación nos entornos de aprendizaxe
5. Colocacións e aprendizaxe do léxico 5.1. Presentación de recursos para aprender colocacións en francés, inglés e español
5.2. Errores léxicos
5.3. Anotación de corpus de aprendices de español

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 8 16 24
ICT practicals 6 18 24
Workbook 0 14 14
Supervised projects 2 10 12
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Na sesión maxistral presentaremos os contidos teóricos facendo uso de transparencias no Power Point.
ICT practicals O estudante practicará diferentes bases de datos léxicos, ademais de consultar diferentes corpus e diccionarios electrónicos dispoñibeis na web.
Workbook O complemento das sesións teóricas. Os estudantes aprenderán a desenvolver o seu esprito crítico cos textos.
Supervised projects Nos traballos dirixidos é donde o estudante pon en práctica os coñecementos adquiridos no curso. Trátase de executar a idea de aprender facendo ou "realizar para comprender".

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Workbook
Supervised projects
Description
Dependendo da destreza coas TIC, así como os diferentes niveis no coñecemento teórico de cada estudante, fase necesario unha atención pesonalizada que supervise o avance na aprendizaxe da materia.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
ICT practicals Unha serie de actividades na AulaNet individuais ou por grupos que serán avaliadas de forma continua ao longo do curso 25
Supervised projects O traballo tutelado suporá a maior porcentaxe na cualificación. É no traballo onde o estudante mostrará o grao de destreza no uso dos diferentes programas, así como a orixinalidade e a resolución para ofrecer solucións aos diferentes problemas prácticos. Unha das actividades do traballo deberá ser presentada na aula. 75
 
Assessment comments

Unha serie de actividades na AulaNet individuais ou por grupos que serán avaliadas de forma continua ao longo do curso


Sources of information
Basic

FELLBAUM, C. (ED.) (1998), Wordnet: an Electronic Lexical Database, CAMBRIDGE, MIT PRESS.

FILLMORE, Ch, J. Christopher R. Johnson and Miriam R.L. Petruck (2003) Background to Framenet, International Journal of Lexicography, Vol 16.3: 235-250.

OOI, V. B.Y. (1998), Computer Corpus Lexicography, EDINBURGH, EDINBURGH UNIVERSITY PRESS.

MARTÍ ANTONÍN, M. A. ET AL. (EDS.) (2003), Lexicografía Computacional y Semántica, BARCELONA,EDICIONS DE L'UNIVERSITAT DE BARCELONA.

MEL'CUK, I., A. CLAS Y A. POLGUERE (1995), Introduction à la lexicologie explicative et Combinatoire, LOUVAIN-LA-NEUVE, DUCULOT

VOSSEN, P. (ED.) (1998), Eurowordnet: a multilingual database with lexical semantic networks, KLUWER, DORDRECHT

Complementary

Recursos léxicos accesibeis na web:
- Base lexicale du français: http://ilt.kuleuven.be/blf/search.php
- Dicouebe: http://olst.ling.umontreal.ca/dicouebe/index.php
- DiCE: http://www.dicesp.com


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.