Identifying Data 2015/16
Subject (*) Léxico e sintaxe Code 613436022
Study programme
Mestrado Universitario en Lingüística e as súas Aplicacións
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Neste curso estúdanse os problemas teóricos, descritivos e aplicados que plantexan as propiedades sintácticas dos elementos léxicos para a lexicoloxía, a lexicografía e o ensino de linguas. E viceversa, no curso reflexiónase tamén sobre cómo as estruturas sintácticas están lexicamente restrinxidas e cómo o estudo detallado da sintaxe leva inevitablemente á análise do léxico.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 O alumnado coñecerá e será capaz de aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística.
A2 O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística.
A3 O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística aplicada.
A4 O alumnado será capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos á práctica.
A5 O alumnado adquirirá habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación.
A6 O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos da investigación gramatical.
A7 O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados coa investigación lexicográfica.
A8 O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados co ensino de linguas.
A10 O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados coa investigación en análise do discurso.
B1 O alumnado desenvolverá habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B2 O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B3 O alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base da súa futura actividade investigadora.
B4 O alumnado será capaz de aplicar os seus coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares.
B5 O alumnado adquirirá capacidade para concibir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B6 O alumnado desenvolverá habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.).
B7 O alumnado adquirirá capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B8 O alumnado será capaz de comunicar oralmente e por escrito con claridade os coñecementos teóricos e aplicados do campo de estudo tanto a audiencias expertas como non expertas.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer as principais perspecrtivas teóricas no estudo da interacción de lexico e sintaxe. AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
AR6
AR7
AR8
AR10
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR8
Analizar e resolver problemas teóricos, descritivos e aplicados que plantexan as propiedades sintácticas dos elementos léxicos e as restricións léxicas presentes nas estruturas sintácticas. AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
AR6
AR7
AR8
AR10
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR8
Saber elaborar descricións lexicolóxicas e lexicográficas das propiedades sintácticas de entradas léxicas. AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
AR6
AR7
AR8
AR10
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR8

Contents
Topic Sub-topic
1. Problemas básicos da interacción léxico-sintaxe
2. Modelos teóricos e a súa aproximación ao lexico e a sintaxe
2.1. Modelos formais e modelos cognitivo-funcionais
2.2. Modelos lexicalistas e modelos construcionistas
3. Valencia 3.1. Predicados, argumentos [actantes] e adxuntos [circunstantes]
3.2. Valencia sintáctica e valencia semántica
3.3. Alternancias construcionais
4. Categorización 4.1. Principios xerais de categorización
4.2. Categorías léxicas e categorías sintácticas
4.3. Campos léxicos e ontoloxías semánticas
4.4. Clases sintáctico-semánticas
5. Significado e combinatoria léxica 5.1. Polisemia léxica e polisemia construccional
5.2. Combinacións restrinxidas: locucións, colocacións, selección
semántica
5.3. Perfís combinatorios

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 1 0 1
Guest lecture / keynote speech 7 16 23
Online forum 3 12 15
Problem solving 4 16 20
Supervised projects 1 14 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación do curso: metodoloxía, contidos e métodos de avaliación.
Guest lecture / keynote speech Presentación por parte do profesor dos conceptos básicos, das principais perspectivas teóricas e formulación dos problemas máis relevantes.
Online forum Comentario critico e discusión na clase ou a través das TIC de lecturas específicadas previamente e dos contidos das sesións maxistrais.
Problem solving Aplicacións prácticas á descrición sintáctica de elementos léxicos, e á descrición de elementos léxicos que ocupan posición sintácticas.
Supervised projects Traballo escrito consistente un estudo de caso no que se apliquen os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Online forum
Problem solving
Supervised projects
Description
Dependendo dos diferentes niveis do coñecemento teórico e práctico de cada estudante, faise necesario unha atención pesonalizada que supervise o avance na aprendizaxe da materia.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Guest lecture / keynote speech Nas sesións maxistrais espérase a asistencia, atención e participación activa de todo alumnado. 10
Online forum Nos foros de discusión o estudante demostrará a súa capacidade de asimilación de conceptos e a súa perspicacia para formular e resolver problemas teóricos. 30
Problem solving Cos problemas e exercicios, o estudante demostrará a súa capacidade de observación das linguas e de aplicar conceptos teóricos. 30
Supervised projects No traballo tutelado final o estudante mostrará o grao de destreza no uso dos diferentes conceptos teóricos, así como a orixinalidade e a resolución para ofrecer solucións aos diferentes problemas prácticos, asi como a capacidade para integrar os seus coñecementos e expoñelos de maneira clara e ordenada. 30
 
Assessment comments
Os alumnos que sigan un réxime semipresencial deberán realizar todas as lecturas necesarias para adquirir os contidos teóricos e realizar o traballo correspondente aos foros de discusión, resolución de problemas e traballos tutelados a través das TIC.
Na segunda convocatoria, os estudantes que non acadaran na primeira os mínimos esixidos deberán corrixir o realizar só aqueles traballos que non foron realizados na primeira convocatorio ou que non foron realizados correctamente.

Sources of information
Basic

BOSQUE, I. (dir.) (2004): REDES. Diccionario combinatorio del español contemporáneo. Madrid: SM.

FILLMORE, Ch, J. Christopher R. Johnson and Miriam R.L. Petruck (2003) “Background to Framenet” , International Journal of Lexicography, Vol 16.3: 235-250.

GARCÍA-MIGUEL, José M. 1995. Las relaciones gramaticales entre predicado y participantes. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela

--------. 2005. “Aproximación empírica a la interacción de verbos y esquemas construccionales, ejemplificada con los verbos de percepción”. Estudios de Lingüística 19: 169–191.

GOLDBERG, Adele E. 1995. Constructions: A Construction Grammar Approach to Argument Structure. Chicago / London: University of Chicago Press

LEVIN, Beth. 1993. English Verb Classes and Alternations: a Preliminary Investigation. Chicago / London: University of Chicago Press

Recursos web:

ADESSE: http://adesse.uvigo.es/

FrameNet: http://framenet.icsi.berkeley.edu/

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.